רגע לפני סוף העשור השני של המילניום, הציגה פרארי את מכונית ה-GT הקטנה שלה שנשאה את השם המחייב רומא. יצורה של הרומא בגרסת הקופה 2+2 הסתיים בשנה שעברה, כשרק גרסת הספיידר נטולת הגג נותרה האופציה הנגישה והזולה (יחסית) כדי להיכנס לעולם של פרארי. כעת חושפת פרארי את היורשת של הרומא הנושאת את השם אמלפי (Amalfi), בהמשך למסורת בה דגמי הכניסה של פרארי נקראים בשמות של מקומות באיטליה.
לא צריך יותר ממבט חטוף כדי להבחין בדמיון הגדול המשותף לאמלפי ולרומא. האמאלפי היא לא דגם חדש לחלוטים אלא מתיחת פנים מקיפה לרומא. הצללית, פרופורציות וקווי העיצוב הכלליים נותרו דומים, אך לאמלפי חרטון מודרני יותר עם שבכה חדשה המובנית בפגוש הקדמי, יחידות תאורה חדשות וקו חלונות וכתפיים חד ואגרסיבי יותר. מאחור יחידות התאורה קיבלו חיפוי עליון אווירודינמי הממשיך את קו הגג וישנה בפגוש יחידת דפיוזר בולטת ואגרסיבית שלטעמנו דווקא מקלקלת את המראה הנקי והאלגנטי.
תא הנוסעים עוצב כולו מחדש בהשראת ה-12 סילנדרי החדשה, כאשר לוח המכשירים מחולק לשני אזורים נפרדים, האחד ממוקד בנהג והשני בנוסע שזוכה למסך אישי משלו. בין שני האזורים ישנו מסך מולטימדיה ראשי לשליטה בפונקציות הרכב המשניות ובבקרת האקלים, כשהקונסולה המרכזית הצפה בין המושבים מרכזת בעיקר את מתגי מצבי תיבת ההילוכים המעוצבים בקריצה למסילת ההילוכים מדגמי פרארי הקלאסיים.
בחזית של פרארי אמלפי ישנה גרסה מעודכנת ומשופרת קלות של מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 3.9 ליטר שהניע את הרומא. הטיפול אותו קיבל המנוע כולל גלי זיזים חדשים וקלים יותר ב-1.3 ק”ג, כיול חדש למגדשי הטורבו ולמחשב ניהול המנוע, כמו גם הפחתת משקל של ק”ג מבלוק המנוע. התוצאה היא שההספק המרבי עלה מ-620 ל-640 כ”ס המתקבלים ב-7,500 סל”ד, כאשר המומנט המרבי הוא 77.5 קג”מ הזמינים במלואם בין 3,000 ל-5,750 סל”ד. תיבת ההילוכים נותרה כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה קיבלה מצמדים עמידים יותר ועדכון תוכנה, כשלמערכת הפליטה שופרה עם מערכת בקרת סאונד מבוססת שסתום פנימי המתאים את סאונד המנוע בהתאם למצבי הנהיגה.
התוצאה היא שהתאוצה ל-100 קמ”ש התקצרה מ-3.4 ל-3.3 שניות, כשכדי להגיע ל-200 קמ”ש זקוקה פרארי אמלפי ל-9 שניות במקום 9.7 שניו שנדרשו לרומא. המהירות המרבית נותרה 320 קמ”ש. יכולת הבלימה של האמלפי שופרה עם מעבר לטכנולוגיית Brake-by-Wire ושימוש במערכת ABS חדשה ויעילה יותר. למרות שהבלמים נותרו בגודל דומה (390 מ”מ מלפנים ו-360 מ”מ מאחור), מרחק הבלימה מ-200 קמ”ש לעמידה התקצר מ-130 ל-119.6 מטרים.
חלוקת המשקל של פרארי אמלפי היא 50:50 בין הסרנים במרום 52:48 ברומא, ולכך תרמה גם דיאטה משמעותית המעמידה את משקלה היבש של האמלפי על 1,470 ק”ג לעומת 1,556 ק”ג ברומא, מה שמעמיד את יחס המשקל/הספק על 2.29 ק”ג לכל כ”ס. ברומא שינויים נוספים שנעשו כדי לשפר את היכולת הדינמית ההם שיפור כוח ההצמדה של הכנף האחורית האקטיבית ומערכת בקרת אחיזה חדשה ומערכת תגבוה כוח חשמלי להגה שהגיעה מה-296.
מחירה של פרארי אמלפי החדה טרם פורסם, אך הוא צפוי להיות מעט גבוה יותר ממחירה של הרומא שהחל באזור ה-220 אלף יורו. בעל מקרה, ספר ההזמנות נפתח כבר עתה ומכוניות ראשונות צפויות להימסר ללקוחות בתחילת השנה הבאה.