אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סקר J.D Power: מסכי המגע מסובכים ומסיחים את תשומת הלב של הנהגים
ראשי » חדשות » סקר J.D Power: מסכי המגע מסובכים ומסיחים את תשומת הלב של הנהגים
מסך מגע

סקר J.D Power: מסכי המגע מסובכים ומסיחים את תשומת הלב של הנהגים

סקר שביעות הרצון השנתי של J.D Power מגלה שמירב התלונות של רוכשי מכוניות חדשות הוא עדין על תפעול מערכת המולטימדיה ומסך המגע. דגמי מותגי היוקרה ממשיכים לסבול מיותר תקלות

אופיר דואק 01/07/2025 צלם: יצרן

בשנים האחרונות התאהבה תעשיית הרכב בפתרון הקל והאלגנטי למראה שבו נפטרים משלל המתגים בתא הנוסעים לטובת ריכוז כמעט כל פעולות התפעול של הרכב בתוך מסך מגע ענקי. זה עוזר ליצרניות הרכב להציג תאי נוסעים נקיים והייטקיים למראה תוך קריצה לדור הסמראטפונים, וגם מוזיל עבורם עליות, אבל הכשלים התכנוניים בהנדסת האנוש ובהסחת תשומת הלב של הנהג  מתחילים לתת את אותתם בביקורות שהולכת וגוברת.

כעת מצטרפת לביקורת גם חברת J.D Power שפרסמה בשבוע שעבר את תוצאות סקר האיכות הראשוני שלה לשנת 2025, שבו נמדדות מספר התקלות והתלונות של בעלי מכוניות חדשות בשלושת החודשים הראשונים לבעלות על המכונית. על פי תוצאות הסקר נרשם שיפור קל בשנה החולפת בכמות התקלות הממוצעת לכל 100 מכוניות, שירדה מ-194 ל-192 תקלות בממוצע.
עם זאת, למרות שיפור קל הקטגוריה בה נרשמו מספק התקלות והתלונות הגבוה ביותר ממשיכה להיות קטגוריית מערכת המולטימדיה בה נרשמו בממוצע 42.6 תקלות לכל 100 מכוניות.

“בעוד הלקוחות מוצאים את מסכי המגע הגדולים מושכים באופן ויזואלי, הפונקציונליות שלהן היא מקור תסכול הולך וגובר”. כך סיכם פרנק הנלי שהוא האחראי הבכיר ב-J.D Power על עריכת הסקר. הנלי מוסיף את מה שכבר ברור והתרענו עליו לא פעם ב”אוברדרייב“: המשתמשים נאלצים להקיש ולהחליק בין מסכים מרובים כדי לגשת לפונקציות מפתח ברכב כמו בקרת אקלים ופתיחת דלתות. שימושים אלו מסובכים מידי ומסיחים את הדעת בזמן נהיגה.” זה המקום לציין שמכוניות סיניות בהן תופעת השתלטות מסכי המגע היא קיצונית יותר לא לוקחות חלק בסקר כיוון שהן לא משווקות בארה”ב, וסביר להניח שהיו מובילות לתוצאות עוד יותר נחרצות.


בסקר בו לקחו חלק השנה כ-93 אלף רוכשי ושוכרי מכוניות חדשות בארה”ב מדגמי 2025 עולים עוד כמה קביעות מעניינות. הראשונה, והלא ממש מפתיעה, היא שברכבי יוקרה נרשמו יותר תקלות בשיעור של 4.2 תקלות יותר בממוצע לכל מכונית. הדבר בא לידי ביטוי גם בטבלת הדירוג של מותגים כאשר באופן מעניין אאודי ממוקמת במקום האחרון עם 269 תקלות לכל 100 רכבים, כשהיא מקדימה במעט את וולוו (258 תקלות) ואינפיניטי (242 תקלות). ממוצע התקלות הוא כאמור 192 לכל 100 רכבים וגם מותגי יוקרה אחרים כמו ב.מ.וו (196), אקיורה (198), קאדילאק (200), לנד רובר (208) ומרצדס (210) ממוקמות מתחת לממוצע הכללי. את התמונה מאזנת במידת מה לקסוס שנמצאת השנה במקום הראשון בסקר עם רק 166 תקלות לכל 100 רכבים ויגואר במקום הרביעי עם 175 תקלות לכל 100 רכבים.

נתון מעניין נוסף הוא שלראשונה מספר התקלות הגבוה ביותר נרשם ברכבים היברידיים נטענים. על פי הסקר ממוצע התקלות ברכבים היברידיים נטענים עומד על 237 תקלות לכל 100 מכוניות לעומת 212 תקלות בממוצע ברכבים חשמליים. לשיפור הזה אחראית בעיקר טסלה שרשמה השנה התקדמות משמעותית, לאחר ששנים קודמות ספגה ביקורות קשות. עם זאת ממוצע התקלות בטסלה הוא עדין מעל הממוצע הכללי ועומד על 200 תקלות לכל 100 רכבים. אגב, לא תופתעו לשמוע שרכבים בעלי מנועי בעיקה פנימית מפגינים יתרון בתחום זה עם 184 תקלות הממוצע.

J.D Power הנדסת אנוש מסך מגע מערכת מולטימדיה סקר אמינות סקר שביעות רצון תקלות ברכב
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד