אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
BYD דולפין סרף (השקה עולמית): סדר עירוני חדש
ראשי » מבחני דרכים » BYD דולפין סרף (השקה עולמית): סדר עירוני חדש
BYD דולפין סרף

BYD דולפין סרף (השקה עולמית): סדר עירוני חדש

היעד הבא אותו מסמנת BYD באירופה הוא שוק המכוניות הקטנות עם הדולפין סרף המתיימרת להציע חבילה חשמלית עירונית במחרי הגיוני. יצאנו להתרשם ממנה לראשונה במקביל לתחילת השיווק המקומי

אופיר דואק 22/05/2025 צלם: אופיר דואק

ישנם כמה דברים שאי אפשר לפספס כאשר נוהגים ברחובות הצרים ועמוסי התנועה של רומא. מצד אחד האתרים ההיסטוריים והמונומנטים בני אלפי השנים, מצד שני הארכיטקטורה המגוונת והנפלאה ובין לבין מתרוצצות אינספור מכוניות קטנות מכל סוג, מין ותצורת הנעה. משלל מכוניות מיני מוכרות יותר או פחות, ועד למגוון של רכבים זעירים המוגדרים כאופנוע ארבע גלגלי.

המציאות הזו קיימת לא רק ברומא. ההעדפה המוטורית הלאומית באיטליה נוטה למכוניות קטנות ועממיות באופן מסורתי לאורך עשרות שנים יותר מכל מדינה אחרת ביבשת. לאור זאת טבעי ומתבקש ש-BYD בחרו להשיק את מכונית המיני החשמלית שלה, דולפין סרף, דווקא בבירה האיטלקית כשהם בטוחים בעצמם לשלוח עקיצה במסע הפרסום לפיאט פנדה השולטת ברחובות.

אלא שמדובר כאן הרבה יותר מהשקתה של מכונית עירונית קטנה. BYD דולפין סרף מגיע לשוק שבו דווקא רוב היצרניות האירופאיות פרשו ממנו עקב הקושי להישאר רווחיות בעידן של תקנות זיהום אוויר מחמירות שמייקרות את המכוניות. מן העבר השני, הרגולציה האירופאית דוחפת לכיוון החשמלי ויצרניות הרכב האירופאיות עובדות שעות נוספות כדי לפצח את הנוסחה שתאפשר להן להציע מכונית קטנה וחשמלית במחיר הגיוני. לפיאט זה לא הצליח עם ה-500e אבל היא ושאר היצרניות מנסות להיכנס למעגל החשמלי עם מכונית עירונית במחיר של פחות מ-25 אלף יורו. ובדיוק לשם מכונת גם BYD.


אז בזמן שהאירופאים מנסים, הסינים נוחתים עם התשובה שלהם ומורידים את רף המחיר אפילו נמוך יותר. BYD דולפין סרף מגיעה לאירופה במגוון גרסאות עם מחיר התחלתי של 19 אלף יורו, וזה כבר כאב ראש רציני עבור האירופאים. למרות השם, דולפין סרף אינה גרסה מוקטנת של הדולפין שכבר מוכרת לנו, למרות שהיא משתמשת בטכנולוגיה ורכיבים משותפים מפלטפורמת 3.0 של BYD (סוללת להבים ברצפת הרכב, יחידת מנוע וממיר מתח משולבת ועוד..)

מדובר בגרסה האירופאית של BYD סיגאל (Seagull) שנמכרת בהצלחה בשוק הסיני וכבר מכרה בשנתיים האחרונות כמעט מיליון יחידות. בדרך לאירופה עברה המכונית מספר שינויים, בהם תוספת של 21 ס”מ לאורך על מנת להכיל מבנה מחוזק בקצוות תחת פגושים שונים על מנת לעמוד בתקני הבטיחות הנדרשים. זה אומר שעם אורך של 399 ס”מ הסרף נמצאת בטווח של מכוניות הסופרמיני, עם בסיס גלגלים של 250 ס”מ שהוא ברף התחתון של קטגוריה זו.

היא אמנם מיועדת לארבע נוסעים כולל נהג, אך הודות לרצפה השטוחה לחלוטין ומימד גובה של 158 ס”מ היא אפשרה למהנדסים לבצע אריזה יעילה עם מרחב פנים מפתיע לטובה, לצד תא מטען של 308 ליטרים שהוא גדול יותר ממה שיש גם ללא מעט מכוניות סופרמיני להציע. ממד הגובה הנדיב יחד עם קו החלונות העולה והחרטום הקצר יוצר פרופיל מעט מוזר שבו גלגלים עם חישוקי 16 אינץ’ נראים מעט קטנים. אך קווים זוויתיים  ומודרניים מעניקים לדולפין סרף מראה עדכני ורענן, בטח בצבע הצהוב לימון אה-לה למבורגיני.

כשנכנסים לתא הנוסעים האווירה הופכת לקצת פחות עליזה. מי שיגיע מדגמי BYD אחרים ירגיש בבית עם אותם קווים גליים לרוחב לוח המכשירים ושילוב של מסך קטן ורוחבי עבור לוח המחוונים עם מינימום המידע הדרוש, ומסך מרכזית גדול יחסית, עם הממשק המוכר של BYD שכמובן בעל יכולת להסתובב על צירו. ישנה גם קונסולה מרכזית צפה בין המושבים עם משענת יד ומשטח טעינה אלחוטית מובנים. החומרים פשוטים יחסית, אבל רחוקים מלהעניק תחושה זולה. עם זאת ישנם כמה הקרבות על מזבח העיצוב, כמו למשל המתגים הפיזיים שבגלל צורתם המעוגלת לא נוחים ללחיצה, ידיות הדלתות  המוזרות והמיקום הנמוך מידי של פתיח המיזוג המרכזיים שמכוונים לספק גם קירור למשטח הטעינה, אבל גם למרפק של הנהג.

כאמור למורת המיצוב והתמחור BYD דולפין סרף רחוקה מלהעניק תחושה זולה, בטח כשהיא מצוידת במערך מערכות בטיחות אקטיביות נדרשות ופיצ’רים טכנולוגיים נדרשים יותר (תמיכה באנדרואיד אוטו ו–NFC) או פחות (אפליקציית קריוקי). מה שמעורר את השאלה היכן חסכו כאן?

ובכן, לגרסה הבסיסית יש טווח צנוע של 220 ק”מ, אך זו לא תגיע ארצה וטוב שכך. במקום זאת אנחנו נקבל את שתי הגרסאות שמעליה. ‘בוסט’ שלה 88 כ”ס ו’קומפורט’ בעלת הספק של 156 כ”ס. לשתיהן סוללת 43.2 קוט”ש שאמורה לספק טווח של 310 עד 322 ק”מ. לא הרבה, אבל אמור להספיק עבור רוב השימושים העירונים וגם מעבר לכך, כשישנו גיבוי של טעינה מהירה בקצב של 85 קילוואט וטעינה ביתית תלת פאזית.

אנחנו נהגנו במהלך ההשקה על הגרסה החזקה, שמשדרת תחושת זריזות המתורגמת ל-9.1 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש. התגובה הראשונית למצערת חדה, ולא פעם הצמיגים מתקשים להתמודד עם הורדת הכוח לכביש. תוסיפו לתגובה הראשונית הנמרצת הגה מהיר יחסית ובסיס גלגלים קצר ותקבלו מכונית שיודעת להשתחל היטב בתנועה הצפופה. המתלים מעט נוקשים, מה שפחות התקבל בברכה על הכבישים המרוצפים של רומא, אך מעבר לכך יכולת הספיגה הפתיעה לטובה. גם במעבר על בורות עמוקים שטופלו פחות טוב BYD מרגישה מוצקה, לא מתרסקת ולא רעועה. גם בידוד רעשי הכביש הפתיע לטובה. לצד זאת היינו שמחים לקבל בלימה רגנטיבית מורגשת יותר.
לצערנו ההתרשמות נעשתה בכבישים עירוניים בלבד, כך שאי אפשר לספק תובנות לגבי היכולות הדינאמיות של דולפין סרף. אם כי אלו דברים שפחות יעניינו את קהל היעד העירוני אליו היא מכוונת.

BYD דולפין סרף נחתה בישראל במקביל להשקה האירופאית. היא מתומחרת בטווח שבין 115 אלף שקלים לגרסת הכניסה, שקצת יותר יקרה מקיה פיקנטו מאובזרת, ו-124 אלף שקלים לגרסה בה נהגנו, שכבר מגרדת את הרף התחתון של מכוניות הסופרמיני בעלות מנועי בנזין. בפועל יש לה נכון לעתה רק מתחרה חשמלית אחת, דונגפנג בוקס, וקטגוריית מכוניות המיני דלילה מתמיד. כך שלמרות תמחור גבוה יחסית, דולפין סרף מצליחה להציע חבילה שימושית, מאובזרת, עם טווח ראוי שמבצעת היטב את מטלת התנועה העירונית. זה אמור להספיק כדי לקרוא תיגר על ההגמוניה של הפיקנטו כמלכה העירונית.

הכותב היה אורח חברת BYD ברומא

BYD דולפין סרף “קומפורט” – תעודת זהות
מנוע: חשמלי קדמי, הספק: 156 כ”ס, מומנט: 22.4 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 250 ס”מ, משקל: 1,465 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.1 שניות, מהירות מרבית: 150 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 16 קילוואט ל-100 ק”מ
מחיר: 125 אלף שקלים

Dolphine Serf Roma 15Dolphine Serf Roma 15Preview
Dolphine Serf Roma 16Dolphine Serf Roma 16Preview
Dolphine Serf Roma 13Dolphine Serf Roma 13Preview
Dolphine Serf Roma 12Dolphine Serf Roma 12Preview
Dolphine Serf Roma 14Dolphine Serf Roma 14Preview
Dolphine Serf Roma 01Dolphine Serf Roma 01Preview
Dolphine Serf Roma 18Dolphine Serf Roma 18Preview
Dolphine Serf Roma 17Dolphine Serf Roma 17Preview
Dolphine Serf Roma 02Dolphine Serf Roma 02Preview
Dolphine Serf Roma 03Dolphine Serf Roma 03Preview
Dolphine Serf Roma 04Dolphine Serf Roma 04Preview
BYD דולפין סרףBYD דולפין סרףPreview
Dolphine Serf Roma 06Dolphine Serf Roma 06Preview
Dolphine Serf Roma 07Dolphine Serf Roma 07Preview
Dolphine Serf Roma 08Dolphine Serf Roma 08Preview
Dolphine Serf Roma 09Dolphine Serf Roma 09Preview
Dolphine Serf Roma 10Dolphine Serf Roma 10Preview
Dolphine Serf Roma 11Dolphine Serf Roma 11Preview

BYD BYD דולפין סרף BYD סיגאל דולפין serf דולפין סרף מיני חשמלית קטנה חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד