אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית
ראשי » חדשות » מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית
ג'יפ קומפאס

מתרחק מהמקורות: ג’יפ הקומפאס החדש מציע הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית

ג'יפ ממשיכה לחדש את היצע הדגמים שלה על בסיס הפלטפורמות החדשות של סטלנטיס עם דור חדש לקומפאס, שיציע נכון לעתה הנעה כפולה רק בגרסה החשמלית

אופיר דואק 06/05/2025 צלם: יצרן

ג’יפ ממשיכה בתהליך ההתרככות וההתחשמלות שלה מאז עברה החברה להיות חלק מקבוצת סטלנטיס הענקית. מאז עברה ג’יפ לבעלות סטלנטיס הציגה החברה את האוונג’ר הקטן על בסיס הפלטפורמה של פיג’ו 2008/אופל מוקה ושות’, כשמן הצד השני חשפה גם את הואגוניר S החשמלי על בסיס הפלטפורמה המודולארית החדשה STLA Large. כעת מגיע דגם נוסף שעובר להתבסס על פלטפורמה מודולארית של סטלנטיס והוא הדור החדש של הקומפאס.

ג’יפ קומפאס הוא הקרוסאובר הקומפקטי של ג’יפ שסימל את תחילת המעבר שלה לרכבי פנאי רכים שלא בהכרח המציעים יכולת שטח צנועה, עם הנעה כפולה כאופציה. גם בדור השלישי שלו שומר הקומפאס על ההגדרות ההלו ואף הולך איתן רחוק יותר. הקומפאס מעולם לא התיימר להיות ג’יפ אמיתי וקשוח, אבל שבדור החדש שלו ובהשראת האוונג’ר הקטן יותר הוא אפילו הולך ומתרחק עוד יותר מהמקורות.

הוא מתבסס על פלטפורמת STLA מדיום המשמשת את הדורות החדשים של פיג’ו 3008, אופל גרנדלנד וסיטרואן C5 איירקרוס שנחשף בשבוע שעבר, אך מנסה להביא פרשנות יותר קשוחה בהתאם לתדמיתה מותג. זה מצליח מבחינה עיצובית. הקומפאס שומר על מידות קומפקטיות עם אורך של 455 ס”מ כשהוא מציג קווי גוף רבועים, שבכה קדמית מוארת בעלת שבעת החריצים המזוהים עם ג’יפ, בתי גלגלים בולטים וכמובן חצאיות פלסטיק היקפיות וכנפונים מושחרים למראה הקרבי. תא הנוסעים המודרני משלב מסכים גדולים ללוח המחוונים (10 אינץ’) ומערכת המולטימדיה (16 אינץ’) ואמור להציע איכות חומרים ומחיה טובים יותר מהדור היוצא, עם תא מטען שצמח לנפח של 550 ליטר.


ג’יפ קומפאס החדש יוצע עם אפשרות בחירה בין מנוע בנזין בעל תגבור היברידי, גרסה היברידית-נטענת ולא פחות משלוש גרסאות חשמליות מלאות. האפשרות הראשונה מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר המוכר של סטלנטיס בעל תגבור היברידי, הספק משולב של 145 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה. האופציה השניה תהיה יחידת הנעה היברידית נטענת המתבססת על מנוע 1.6 ליטר טורבו ומנוע חשמלי בהספק משולב של 195 כ”ס, כאשר סוללה בקיבולת 21 קוט”ש תספק טווח נסיעה חשמלי מלא של כ-90 ק”מ.

לגרסאות החשמליות של ג’יפ קומפאס הספקים שנעים בין 213 כ”ס בגרסה הרגילה עם סוללת 74 קוט”ש ועד 375 כ”ס לגרסת ההנעה הכפולה. הגרסה החשמלית החזקה של הקומפאס  היא היחידה שמצוידת בהנעה כפולה, שמתקבלת הודות למנוע חשמלי נוסף בהספק של 65 כ”ס המניע שירות את הגלגלים האחוריים ומצויד במנגנון הפחתה שמדמה מעין הילוך כוח. בג’יפ טוענים ליכולת שטח משמעותית הודות לזוויות מרכב משופרות לעומדת גרסאות ההנעה הקדמית: 27 מעלות לזווית הגישה, 16 מעלות לזווית הבטן ו-31 מעלות לזווית הנטישה.

אל אלו מצטרפים יכולת צליחת מכשולי מים עד עומק של 47 ס”מ ומערכת מצבי נהיגה לתנאי שטח שונים בכל הגרסאות, כשבקרת ירידה במדרון תהיה רק בגרסת ההנעה הכפולה. עם זאת תרשו לנו להיות קצת יותר ספקנים לגבי יכולת השטח של קרוסאובר חשמלי עתיר פלסטיקה שכזה. מה גם שיכולת זו מתקבלת רק בגרסה החזקה והיקרה שתהיה מן הסתם פחות נפוצה.
מעבר לכך יציע ג’יפ קומפאס החדש מערכות עזר אקטיביות מתקדמות לנהג, עם אפשרות לנהיגה אוטונומית ברמה 2, תמיכה בעדכוני OTA, פנסי לד מטריקס כאופציה וחישוקים בקוטר של עד 20 אינץ’. כי זה באמת מה שחשוב עבור הלקוחות הפוטנציאלים אליהם מכוון הקומפאס החדש כאלטרנטיבה המשדרת תדמית קשוחה מאשר אחיו לפלטפורמה.

Jeep Compass 2025 10Jeep Compass 2025 10Preview
Jeep Compass 2025 02Jeep Compass 2025 02Preview
Jeep Compass 2025 03Jeep Compass 2025 03Preview
Jeep Compass 2025 04Jeep Compass 2025 04Preview
Jeep Compass 2025 08Jeep Compass 2025 08Preview
Jeep Compass 2025 09Jeep Compass 2025 09Preview
Jeep Compass 2025 06Jeep Compass 2025 06Preview
ג'יפ קומפאסג'יפ קומפאסPreview
Jeep Compass 2025 05Jeep Compass 2025 05Preview
Jeep Compass 2025 01Jeep Compass 2025 01Preview

ג'יפ ג'יפ קומפאס ג'יפ קומפאס החדש ג'יפ קומפאס היברידי ג'יפ קומפאס חשמלי סטלנטיס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד