אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מלחמות הטעינה: זיקר תציג עמדת טעינה של 1.2 מגה-וואט
ראשי » חדשות » מלחמות הטעינה: זיקר תציג עמדת טעינה של 1.2 מגה-וואט
עמדות טעינה

מלחמות הטעינה: זיקר תציג עמדת טעינה של 1.2 מגה-וואט

הקרב על עמדות הטעינה האולטרה מהירות עולה מדרגה כאשר זיקר מגיבה ל-BYD עם עמדת טעינה של 1.2 מגה-וואט, היכולה להטעין סוללה במלואה בפחות מ-10 דקות

אופיר דואק 31/03/2025 צלם: יצרן

אחד החסמים הגדולים שעיכב את הגידול בשוק המכוניות החשמליות בשנים האחרונות הוא קצב הטעינה בעמדות מהירות. רוב עמדות טעינת ה-DC עדין דורשות לפחות חצי שעה של המתנה כדי למלא את הסוללה, זמן שרוב האנשים פשוט לא רוצים למתים על בסיס שבועי או כמעט יומי – בהתחשב בתדירות הנסיעות. בפרט במדינות בהם לא ניתן להתקין בקלות עמדה ביתית בבתים משותפים ונאלצים להסתמך על עמדות ציבוריות.

הפיתרון מגיע מכיוון עמדות טעינה אולטרה מהירות שהחלו להתרבות בשנים האחרונות, כאשר עמדות בקצבים של 150-200 הפכו להיות נפוצות יחסית גם בישראל ובפסגה נמצאות עמדות בקצבים של עד 350 שהן עדין נדירות למדי. אבל יצרניות הרכב לא עוצרות ושוקטות על טכנולוגיית טעינה בקצבים מהירים פי כמה.

רק לפני כשבועיים הודיעה BYD כי פיתחה עמדת טעינה מהירה בקצב של עד 100 קילוואט, אותה היא מתכוונת לפרוס ברשת של 4,000 עמדות ברחבי סין. כעת מגיעה התשובה מכיוון זיקר, השייכת כידוע לקבוצת גי’לי, ולה רשת טעינה עצמאית משלה עבור לקוחות המותג. אגב, רשת עמדות שכזו מוצעת גם ללקוחות זיקר בישראל.


התשובה של זיקר היא עמדת ועינה בקצב אדיר של 1.2 מגה-וואט (1,200 קילוואט). זיקר אמורה להציג את העמדה החדשה רשמית בתערוכת שנחאי בחודש הבא אבל ביצעה חשיפה מוקדמת כעת כדי “לגנוב” את ההצגה. העמדה החדשה של זיקר תכלול עשרה שקעי טעינה במקביל, כאשר לכל אחד מהם קצב טעינה של 1.2 מגה-וואט. בזיקר מתכוונים לפרוש את העמדות החדשות ברשת הטעינה שלה בסין המונה כיום למעלה מ-4,000 שקעים בלמעלה מ-800 תחנות טעינה, כאשר המטרה להגיע עד ל-10,000 שקעים אולטרה מהירים עד סוף שנת 2026.

זיקר טרם פרסמה את זמני הטעינה בעמדה המהירה החדשה, אבל לפי נתון ההספק היא אמורה להעניק כשהיא במצב ההספק המרבי שלה יותר מ-2 ק”מ של טווח בכל שניה ויותר מ-400 ק”מ של טווח ב-5 דקות. מה שאומר שמילוי של סוללה ממוצעת שכיום הקיבולת שלה הוא כ-80 קוט”ש יכול לארוך פחות מ-10 דקות ממצב ריק לחלוטין. עם זאת, יש “קאץ'” אחד “קטן” והוא שכמות הרכבים המסוגלים לעמוד ולהתאים לקצב טעינה שכזה הוא אפסי.

אריכטקטורת 800V עדין אינה נפוצה כל כך במכוניות חשמליות, וגם היא מסוגלת לתמוך בקצבים של כ-400 קילוואט לכל היותר. זה אומר שרק דגמים יקרים במיוחד עם ארכיטקטורה חשמלית מתקדמת יוכלו לנצל באמת את הטכנולוגיה החדשה, ונכון לעתה מכניות כאלו פשוט כמעט ולא קיימות. זה המקום לציין שבמקביל חשפה חברת וואוי עמדת טעינה מהירה בקצב של 1.5 מגה-וואט, אך היא מיועדת לטעינה של רכבים כבשים כמו אוטובוסים ומשאיות בעלי סוללות ענק וארכיטקטורה חשמלית שונה מאשר במכוניות רגילות. כך שאם קיוויתם שתוכלו בקרוב לטעון את המכונית החשמלית שלכם בזמן דומה לזה של תדלוק מכונית בנזין, תאלצו לחכות עוד לא מעט זמן, תרתי משמע.

BYD זיקר טעינה חשמלית טעינה מהירה טעינת DC עמדות טעינה ף מכונית חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד