אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מלחמות הטעינה: זיקר תציג עמדת טעינה של 1.2 מגה-וואט
ראשי » חדשות » מלחמות הטעינה: זיקר תציג עמדת טעינה של 1.2 מגה-וואט
עמדות טעינה

מלחמות הטעינה: זיקר תציג עמדת טעינה של 1.2 מגה-וואט

הקרב על עמדות הטעינה האולטרה מהירות עולה מדרגה כאשר זיקר מגיבה ל-BYD עם עמדת טעינה של 1.2 מגה-וואט, היכולה להטעין סוללה במלואה בפחות מ-10 דקות

אופיר דואק 31/03/2025 צלם: יצרן

אחד החסמים הגדולים שעיכב את הגידול בשוק המכוניות החשמליות בשנים האחרונות הוא קצב הטעינה בעמדות מהירות. רוב עמדות טעינת ה-DC עדין דורשות לפחות חצי שעה של המתנה כדי למלא את הסוללה, זמן שרוב האנשים פשוט לא רוצים למתים על בסיס שבועי או כמעט יומי – בהתחשב בתדירות הנסיעות. בפרט במדינות בהם לא ניתן להתקין בקלות עמדה ביתית בבתים משותפים ונאלצים להסתמך על עמדות ציבוריות.

הפיתרון מגיע מכיוון עמדות טעינה אולטרה מהירות שהחלו להתרבות בשנים האחרונות, כאשר עמדות בקצבים של 150-200 הפכו להיות נפוצות יחסית גם בישראל ובפסגה נמצאות עמדות בקצבים של עד 350 שהן עדין נדירות למדי. אבל יצרניות הרכב לא עוצרות ושוקטות על טכנולוגיית טעינה בקצבים מהירים פי כמה.

רק לפני כשבועיים הודיעה BYD כי פיתחה עמדת טעינה מהירה בקצב של עד 100 קילוואט, אותה היא מתכוונת לפרוס ברשת של 4,000 עמדות ברחבי סין. כעת מגיעה התשובה מכיוון זיקר, השייכת כידוע לקבוצת גי’לי, ולה רשת טעינה עצמאית משלה עבור לקוחות המותג. אגב, רשת עמדות שכזו מוצעת גם ללקוחות זיקר בישראל.


התשובה של זיקר היא עמדת ועינה בקצב אדיר של 1.2 מגה-וואט (1,200 קילוואט). זיקר אמורה להציג את העמדה החדשה רשמית בתערוכת שנחאי בחודש הבא אבל ביצעה חשיפה מוקדמת כעת כדי “לגנוב” את ההצגה. העמדה החדשה של זיקר תכלול עשרה שקעי טעינה במקביל, כאשר לכל אחד מהם קצב טעינה של 1.2 מגה-וואט. בזיקר מתכוונים לפרוש את העמדות החדשות ברשת הטעינה שלה בסין המונה כיום למעלה מ-4,000 שקעים בלמעלה מ-800 תחנות טעינה, כאשר המטרה להגיע עד ל-10,000 שקעים אולטרה מהירים עד סוף שנת 2026.

זיקר טרם פרסמה את זמני הטעינה בעמדה המהירה החדשה, אבל לפי נתון ההספק היא אמורה להעניק כשהיא במצב ההספק המרבי שלה יותר מ-2 ק”מ של טווח בכל שניה ויותר מ-400 ק”מ של טווח ב-5 דקות. מה שאומר שמילוי של סוללה ממוצעת שכיום הקיבולת שלה הוא כ-80 קוט”ש יכול לארוך פחות מ-10 דקות ממצב ריק לחלוטין. עם זאת, יש “קאץ'” אחד “קטן” והוא שכמות הרכבים המסוגלים לעמוד ולהתאים לקצב טעינה שכזה הוא אפסי.

אריכטקטורת 800V עדין אינה נפוצה כל כך במכוניות חשמליות, וגם היא מסוגלת לתמוך בקצבים של כ-400 קילוואט לכל היותר. זה אומר שרק דגמים יקרים במיוחד עם ארכיטקטורה חשמלית מתקדמת יוכלו לנצל באמת את הטכנולוגיה החדשה, ונכון לעתה מכניות כאלו פשוט כמעט ולא קיימות. זה המקום לציין שבמקביל חשפה חברת וואוי עמדת טעינה מהירה בקצב של 1.5 מגה-וואט, אך היא מיועדת לטעינה של רכבים כבשים כמו אוטובוסים ומשאיות בעלי סוללות ענק וארכיטקטורה חשמלית שונה מאשר במכוניות רגילות. כך שאם קיוויתם שתוכלו בקרוב לטעון את המכונית החשמלית שלכם בזמן דומה לזה של תדלוק מכונית בנזין, תאלצו לחכות עוד לא מעט זמן, תרתי משמע.

BYD זיקר טעינה חשמלית טעינה מהירה טעינת DC עמדות טעינה ף מכונית חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד