אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו R12 G/S: אדוונצ’ר בניחוח קלאסי
ראשי » דו-גלגלי » ב.מ.וו R12 G/S: אדוונצ’ר בניחוח קלאסי
ב.מ.וו R12 G/S

ב.מ.וו R12 G/S: אדוונצ’ר בניחוח קלאסי

ב.מ.וו חושפת דגם נוסף במשפחת הרטרו המתחדשת שלה, כשהפעם מגיע תור גרסת G/S שעושה מחווה לאופנוע שהמציא את קטגוריית האדוונצ'רים

אופיר דואק 30/03/2025 צלם: יצרן

ב.מ.וו היא מיצרניות האופנועים הבולטות שהחליטו לרכב, תרתי משמע, ברצינות על גל הרטרו כשהציעה משפחת דגמים שלמה של אופנועים בעיצובים קלאסיים במגוון סגנונו על בסיס מכלולים מודרנים. מדובר כמובן במשפחת ה-R Nine T שהוצגה לראשונה לפני קצת יותר מעשור והייתה מחווה לדגמים הקלאסיים משנות ה-70 של היצרן הבאווארי, כאשר אחריה באה סדרת ה-R18 שהלכה אפילו אחורה יותר בזמן.

אלא שגם אופנועי רטרו צריכים להתעדכן, ולקראת שנת 2024 חשפה ב.מ.וו את סדרת ה-R12 שירשה את סדרת ה-R Nine T, כשבבסיסה מדובר במתיחת פנים מקיפה הכוללת שלדה חדשה, מנוע משודרג, אלקטרוניקה עדכנית וכמובן פרשנות עיצובית נוסטלגית חדשה ומושקעת לא פחות.

ב.מ.וו R12 הוצג בתחילה בשתי גרסאות, קלאסיק הסטנדרטית שהיא מחווה לדגמי הבוקסר העממים משנות ה-70 וגרסת R Nine T הספורטיבית יותר, בעלת סממנים עיצוביים מדגמי “קפה רייסר” שהיו מקובלים באותן שנים. שנה לאחר מכן נחשפה גרסת ה-R12 S שכבר הלכה עם המראה הרייסרי עד הסוף עם השראה מה-R90 S הספורטיבי. כעת מצטרף למשפחה דגם רביעי, וכמתבקש מדובר בגרסת אדוונצ’ר שבהשראת ה-R80 GS שהיה מהאבות המייסדים של הז’אנר.


ב.מ.וו R12 G/S מתהדר בעיצוב קלאסי ורזה יחסית בסגנון אופנועי הדו”ש של תחילת שנות ה-80, בטרם אלו הבשילו לאדוונצ’רים הזקופים, השמנמנים והמגודלים של ימינו. הוא משלב תאורת לד מודרנית בתוך מסגרת עגולה השוכנת בתוך מסיכה עם מסיט רוח מינימליסטי, מיכל דלק גדול ומעוגל בחלקו האחורי, כנף מוגבהת מעל הגלגל הקדמי וכמובן כידון גבוה.

במנוע הבוקסר החשוף משמש גם הוא כפריט רטרו עיצובי. זהו אותו מנוע 1,170 סמ”ק מקורר אוויר-שמן של יתר דגמי ה-R12 אשר מפיק בתצורתו העדכנית 109 כ”ס ב-7,000 סל”ד ומומנט של 11.6 קג”מ ב-6,500 סל”ד. תיבת ההילוכים Shift Assistant Pro  המאפשרת החלפת הילוכים אוטומטית מוצעת כאופציה. מערכת המתלים כוללת מזלג קדמי הפוך בקוטר 45 מ”מ בשילוב זרוע הפרלאבר האופיינית לב.מ.וו ומהלך של 215 מ”מ, כאשר מאחור ישנו בולם מונושק עם זרוע חד צידית ומהלך של 200 מ”מ, כאשר ישנן אפשרויות כיוונון מלאות מלפנים ומאחור. לצד כל מערכות האלקטרוניקה המקובלות מגיע האופנוע גם עם מצב רכיבה “אנדורו” ייעודי לרכיבת שבילים.

מכאן העסק הופל להיות קצת יותר מעניין. כיוון שהעיצוב הוא העניין העיקרי בסדרת הרטרו, ב.מ.וו מציעא את R12 G/S עם מספר אפשרויות התאמה. ניתן לבחור בין שלושה סוגי מושבים: מושב שטוח שחור, מושב לזוג בצבע אדום או מושב ראלי ספורטיבי אדום גם הוא. ב.מ.וו R12 G/S מגיע בתצורה של חישוקי שפיצים עם צמיגים דו-שימושיים בפרופיל כביש במידות 21 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור. כאופציה ניתן לקבל חבילת “אנדורו פרו” עם צמגי שטח קרביים יותר וחישוק אחורי בקוטר 18 אינץ’.

הגרסה הבסיסית עם המושב השטוח מגיעה בצביעה שחורה מלאה. מעליה מוצעת גרסת אבזור בסכימת צביעה לבנה עם שילוב צבעי הכחול והתכלת בשילוב מושב אדום, גרסה הזו מגיעה עם מיגוני מזלג, מיכל דלק וכיסוי תיבת אוויר. בפסגה נמצאת גרסת 719 ארגוניט המגיעה בשלוב של שלדה בצבע אדום ובפלסטיקה בצבע חאקי/זהוב תוספות של מיגוני ידיים, מיגון גחון מלא , ראשי צילינדרים בצבע שחור וצמיגים שטח קרביים.

bmw אופנוע אדוונצ'ר ב.מ.וו ב.מ.וו R12 ב.מ.וו R12 G/S רטרו רטרו אדוונצ'ר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד