אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לא רק אדוונצ’ר: ב.מ.וו צפויה להציג שלושה דגמי בוקסר 1300 חדשים
ראשי » דו-גלגלי » לא רק אדוונצ’ר: ב.מ.וו צפויה להציג שלושה דגמי בוקסר 1300 חדשים

לא רק אדוונצ’ר: ב.מ.וו צפויה להציג שלושה דגמי בוקסר 1300 חדשים

משפחת הבוקסרים של ב.מ.וו צפויה להתרחב בקרוב עם שלושה דגמים חדשים על בסיס מנוע ה-1300 שהוצג ב-R1300 GS החדש

אופיר דואק 25/03/2025 צלם: יצרן

האבולוציה של מנועי הבוקסר המסורתיים של ב.מ.וו זכתה לפרק חדש עם הצגתו של R1300 GS לפני כשנה וחצי. הגיוני למדי המהדורה החדשה של מנוע הבוקסר הוצגה באופנוע החשוב ביותר של החברה, אבל הגיוני לא פחות שהוא יניע גם דגמים נוספים במשפחה. זה אכן מה שצפו לקרות בחודשים הקרובים, כאשר אישורי תקינה ורישום מעידים כי ב.מ.וו תציג שלושה דגמים חדשים על בסיס מנוע ה-1300 החדש שלה.

על פי הדיווחים מדובר בדגמי R1300 R, R1300 RT ו-R1300 RS. על פי שיטת סימול הדגמים המסורתית של ב.מ.וו, ובדומה לדגמים הנוכחיים על בסיס מנוע ה-1,250, צפוי דגם ה-R להיות אופנוע רודסטר/עירום, ה-RS יהיה זהה אך בתוספת חצי פרינג ואילו ה-RT תהיה גרסת ספורט תיור לכביש. בדומה ל-GS, לא יהיה מדובר בשדרוג לדגמי ה-1250 הנוכחיים, אלא בדגמים חדשים שיתבססו על שלדה וחדשה בעלת בסיס משותף לשלושתם, ומין הסתם עם גאומטריה ותנוחת רכיבה שונים מאלו של ה-GS בהתאם לייעוד.

המהדורה העדכנית של מנוע הבוקסר מקורר האוויר והנוזל של ב.מ.וו היא בעלת הבסיס התכנוני דומה לזה של מנוע ה-1250, אך הנפח גדל ל-1,300 סמ”ק בדיוק. הגדלת הנפחה הושגה בזכות הגדלת קדח הבוכנה ל-106.5 מ”מ לצד קיצור מהלך הבוכנה מ-76 ל-73 מ”מ, זאת כדי לאפשר למנוע להגיע לסל”ד גבוה יותר. בנוסף זכה המנוע ליחס דחיסה מוגדל, שסתומים מוגדלים ומערכת ניהול חדשה. כל אלו הפכו אותו לבוקסר הסדרתי החזק בהיסטוריה של ב.מ.וו, עם הספק של 145 כ”ס ומומנט של 15.2 קג”מ.


 

נתונים אלו מתייחסים לתצורתו הסטנדרטית של המנוע, אך יתכן מאד שהוא יזכה לשינויים קלים, ובהתאם לכך לנתוני תפוקה מעט שונים, בהתאם לייעוד של כל אחד משלושת הדגמים החדשים הצפויים לעשות בו שימוש. מה שיותר מעניין הוא שכידוע המנוע החדש מוצע גם עם אופציה לתיבת הילוכים ASA שהוצגה ב-R1300 GS אדוונצ’ר, כאשר היא מאפשרת החלפת הילוכים אוטומטית באמצעות מנגנון אלקטרו-מכאני, לצד מצב ידני עם החלפת הילוכים באמצעות מתגים על הכידון. סביר להניח שהאופציה האוטומטית תוצע גם בשלושת הדגמים העתידיים במשפחה.

בנוסף צפויים שלושת הדגמים להציע עיצוב עדכני הנאמן לקו הרדיקאלי של ב.מ.וו מהשנים האחרונות, לצד יישור קו בתחום מערכות העזר האלקטרוניות וככל הנראה גם מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות ראדאר כי שניתן למצוא בדגמי ה-GS הבכירים והמאובזרים. הצגת שלושת הדגמים במקביל או בנפרד צפויה להיעשות כאמור כבר במהלך החודשים הקרובים.

bmw R1300 R R1300 RT ב.מ.וו ב.מ.וו R1300 GS ב.מ.וו בוקסר מנוע בוקסר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד