אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קלאסיקת מרוצים למכירה: יגואר D טייפ של סטרלינג מוס
ראשי » מגזין » קלאסיקת מרוצים למכירה: יגואר D טייפ של סטרלינג מוס
יגואר D טייפ

קלאסיקת מרוצים למכירה: יגואר D טייפ של סטרלינג מוס

אחת ממכוניות יגואר D טייפ הראשונות שיוצרו מוצעת כעת למכירה פומבית, עם ייחוס שכולל את סטרלינג מוס שנהג בה במרוץ 24 השעות של לה-מאן ב-1954

אופיר דואק 30/01/2025 צלם: Broad Arrow

יגואר בימים אלו מנסה להמציא את עצמה מחדש ועל הדרך, כפי שראינו בדגם התצוגה טייפ 00 שנחשף לאחרונה, להתנער מכל סממני העבר והמורשת המפוארת שלה. במציאות כזו, כמה טוב שלפעמים המורשת המפוארת של המותג מרימה ראש ונותנת לנו תזכורת להיסטוריה העשירה של יגואר על המסלול. וכשמדברים על מורשת המרוצים של יגואר המכונית הראשונה שעולה לראש היא ה-D טייפ המיתולוגית.

יגואר D טייפ נולדה בשנת 1954 כיורשת של ה-C טייפ המצליחה, ובמשך מספר שנים ספורות העניקה ליגואר הישגים היסטוריים בסדרות המרוצים השונות ברחבי העולם. בימים אלו אחת מהמכוניות הראשונות שיוצרו בסדרה עומדת למכירה פומבית, עם ייחוס שכולל את סטרלינג מוס שנהג בה במרוץ 24 השעות של לה-מאן.

המכונית עם מספר שלדה 403 וסמן הרישוי OKV2 הייתה אחת מתוך ארבעת מכוניות ה-D טייפ שהביאה יגואר למרוץ 24 השעות של לה-מאן, שם ערכה המכונית את הבכורה שלה. היא הגיעה ללה-מאן כשהיא מצוידת במנוע שישה צילינדרים בנפח 3.4 ליטר ובלמי דיסק שנחשבו המילה האחרונה בכל הקשור לביצועים וטכנולוגיה באותה התקופה. כאי אפשר להתעלם מהעיצוב הגלגל והייחודי שרק משתבח עם הזמן והסנפיר האווירודינמי מאחורי הנהג המאפיין את דגמי המרוצים שנצבעו בצבע הירוק מרוצים בריטי מסורתי.


מכונית מספר 403 הייתה המכונית ששימשה את הצוות הבכיר של יגואר באותו מירוץ שהורכב מהנהג האגדי סטרלינג מוס ופיטר ווקר. מוס השיג עם המכונית את הזמן הטוב ביותר במהלך האימונים למרוץ וגם שיא מהירות של 172.97 מייל לשעה (278 קמ”ש) בקצה ישורת מולזאן, מוס הוביל עם המכונית את המרוץ בשעות הראשונות אך לבסוף הצוות נאלץ הצוות לפרוש עקב בעיית בלמים.

אחרי המירוץ חוזרה המכונית למפעל יגואר לתיקונים, ומשם המשיכה להתחרות במרוצים שונים בקבוצות המרוצים של יגואר והתגלגלה בין מספר בעלים שהשתמשו בה לתחרויות עד שבשנת 1963 נגדע קריירת המרוצים של המכונית בעקבות תאונה. 15 שנים לאחר מכן היא שופצה מן היסוד בתהליך ארוך ומדוקדק עד אשר ערכה בכורה מחודשת בגודווד בתחילת שנות ה-90. מאז שימשה ה-D טייפ הזו את בעלה לתצוגות באירועי ראווה שונים כמו הלה-מאן קלאסיק ושבוע הרכב במונטריי.

כעת הגיעה ה-D טייפ OKV2 המיוחסת הזו למכירה פומבית שתיערך ב-7 למרץ בבית המכירות Borad Arrow, מקורית להפליא עם מסמכים ותיעוד היסטורי מלא. המחיר המוערך ההתחלתי עבורה עומד על 6.5 מיליון דולר, אך יכול גם להגיע ל-8.5 מיליון דולר. עדין, במונחים של יגואר D טייפ בגרסאות המסלול מדובר במחיר מציאה. ה-D טייפה היקרה ביותר שנמכרה היא זוכת מרוץ הלה-מאן של 1956 שהחליפה ידיים לפני 9 שנים תמורת 21.78 מיליון דולר.

24 השעות של לה מאן Broad Arrow יגואר יגואר D טייפ מכירה פומבית סטרלינג מוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד