אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עם קריצה היסטורית: החד-מושבית החשמלית של רנו רוצה לשבור שיאי יעילות
ראשי » חדשות » עם קריצה היסטורית: החד-מושבית החשמלית של רנו רוצה לשבור שיאי יעילות
רנו פילאנטה רקורד

עם קריצה היסטורית: החד-מושבית החשמלית של רנו רוצה לשבור שיאי יעילות

רנו מציגה דגם ניסוי חשמלי שנועד לשבור שיאי יעילות וטווח עם הומאז' עיצובי לדגמים שוברי שיאים מההיסטוריה של רנו

אופיר דואק 30/01/2025 צלם: יצרן

מאז ראשית ימי המכונית משקיעות יצרניות הרכב משאבים גדולים בשבירת שיאים כסוג של תצוגת תכלית טכנולוגית, בתקווה שיהפכו למקדמי מכירות. אם בעבר הרחוק עיקר השאיפה של היצרניות הייתה לשבור שיאי מהירות, בעידן הירוק נוכחי מנסים לשבור שיאי יעילות (או שיאים פיקנטריים ולא רלוונטים כמו דריפטים במכונית חשמלית).

לרנו יש היסטוריה מפוארת של ניסיונות וקביעת שיאים בשנות ה-20 וה-30′ של המאה ה-20. ניסיונות שהולידו כמה מכוניות שהן אבן דרך בתולדות החברה. כעת רוצים ברנו לשבור שיאים חדשים ועושים זאת עם מכונית ניסוי חדשה בשם Filante Record 2025, כשעד שתעשה זאת היא רוכבת על הילת דגמי העבר של החברה. אגב, השם פילאנטה לקוח משמה של מכונית ניסוי של רנו ששברה מספר שיאי מהירות על אגם המלח בבונוביל בשנת 1956.

הפילאנטה תוכננה כמכונית חד-מושבית במבנה של מכונית מירוץ. זה אומר חלק גוף מרכזי צר ממנו יוצאות זרועות המתלים המחוברות לגלגלים הנמצאים תחת חיפוי אווירודינמי. כיוון שמדובר במכונית שנועדה לשבור שיאי טווח וצריכת חשמל, הגדש הגדול ניתן על היעילות האווירודינמית. זה אומר שלפילאנטה יש גוף באורך של 512 ס”מ עם חרטום ארוך מאד, חופת גג נמוכה וזנב צר ומחודד בהשראת דגמי המהירות ההיסטוריים כמו הנרבה-ספורט שבשנת 1934 נסעה למרחק של יותר מ-8,000 ק”מ רצופים במהירות ממוצעת של למעלה מ-167 קמ”ש. גם הצבע הכחול שנבחר למכונית מזוהה עם דגמי העבר והמראה הכללי נראה כאילו היא נלקחה מאחד מסרטי באטמן.

רנו נרבה-ספורט. מדגמי העבר שוברי השיאים של החברה ששימשו השראה לדגם הניסוי החדש

אם נחזור לפילאנטה הנוכחית. מרכב המכונית עשוי לוחות דקים מסיבי פחמן והשלדה משלבת סיבי פחמן עם סגסוגות אלומיניום. כל אלו נועדו כדי לאפשר משקל עצמי נמוך של מתחת ל-1,000 ק”ג, למרות שימוש בסוללה בעלת קיבולת די גדולה של 87 קוט”ש שנלקחה מרנו סניק E-Tech. רנו לא פרסמה פרטים לגבי יחידת ההנעה החשמלית, אבל עם משקל עצמי נמוך יחסית וכדי לחסוך באנרגיה היא לא צפויה להציג נתוני הספק דמיוניים. עם משקל כזה רנו פילאנטה רקורד תוכל להציג הספק סטנדרטי למדי ועדין לספק ביצועים גבוהים.


לצריכת האנרגיה המופחתת אמורים לתרום גם צמיגים צרים בקוטר 19 אינץ’ שתוכננו במיוחד עבור המכונית על ידי מישליין, כאשר תרכובת גומי מיוחדת, כיסוי אווירודינמי של החישוק ותכנון מתקדם מפחיתים ב-40% את ההתנגדות לגלגול, מה שמתורגם לטענת רנו בתוספת של 20% לטווח הנסיעה בהשוואה לשימוש בצמיגים רגילים.

מעבר לכך, רנו פילאנטה רקורד 2025 משלבת טכנולוגיות מתקדמות נוספות עם היגוי ובלימה אל-חוט ורכיבים בהשראת עולם התעופה כמו חופה פלסטית מתרוממת מעלה, צורת ההגה שמתרומם גם יחד עם החופה כדי להקל את הכניסה לקוקפיט ותצוגת הנתונים הדיגיטלית לנהג.
רנו תציג את הפילאנטה רקורד 2025 לקהל הרכב בתערוכת רטרומוביל בפריז שתיערך בעוד כשבוע. עכשיו רק נותר לחכות ולראות האם באת תצליחה הפילאנטה לשבור שיאים כפי שהיא תוכננה ומתיימרת לעשות.

Renault Filante Record 2025 08Renault Filante Record 2025 08Preview
Renault Filante Record 2025 02Renault Filante Record 2025 02Preview
Renault Filante Record 2025 03Renault Filante Record 2025 03Preview
Renault Filante Record 2025 04Renault Filante Record 2025 04Preview
Renault Filante Record 2025 05Renault Filante Record 2025 05Preview
Renault Filante Record 2025 06Renault Filante Record 2025 06Preview
Renault Filante Record 2025 07Renault Filante Record 2025 07Preview
Renault Filante Record 2025 09Renault Filante Record 2025 09Preview
Renault Filante Record 2025 10Renault Filante Record 2025 10Preview
Renault Filante Record 2025 11Renault Filante Record 2025 11Preview
Renault Filante Record 2025 12Renault Filante Record 2025 12Preview
רנו פילאנטה רקורדרנו פילאנטה רקורדPreview

מכונית חשמלית פילאנטה רקורד 2025 רנו רנו פילאנטה רקורד שיא טווח
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד