אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ספורטיבי במשקל כבד: הארלי דיווידסון מציגה גרסת כביש ממוקדת לפאן אמריקה
ראשי » דו-גלגלי » ספורטיבי במשקל כבד: הארלי דיווידסון מציגה גרסת כביש ממוקדת לפאן אמריקה
פאן אמריקה ST

ספורטיבי במשקל כבד: הארלי דיווידסון מציגה גרסת כביש ממוקדת לפאן אמריקה

אופנוע האדוונצ'ר של הארלי דיווידסון זוכה לגרסת כביש ספורטיבית לכבוד 2025 שתהיה התשובה האמריקאית למולטיסטראדה פייקס פיק

אופיר דואק 29/01/2025 צלם: יצרן

אופנת אופנועי האדוונצ’ר גררה אחריה גם מיצרניות שלא האמנתם שייצרו אי פעם אופנוע גבוה עם נטיה לשטח. הארלי דיווידסון למשל. הארלי הצטרפה לחגיגת האדוונצ’רים עם הפאן אמריקה ב-2018 שבישר על כיוון חדש של היצרנית האמריקאית השמרנית.

בינתיים אופנת האדוונצ’רים המשיכה להתפתח לכיוונים שונים, ואחד מהם הוא של אופנועי אדוונצ’ר ששומרים על תנוחת הרכיבה הגבוהה והשימושיות ברכיבות ארוכות ונשיאת ציוד, אך עם מיקוד ברכיבת כביש ספורטיבית. הדוגמא הבולטת ואולי הטובה ביותר לכך היא דוקאטי מולטיסטראדה פייקס פיק (אם כי גם לב.מ.וו, ק.ט.מ ואפילו בימוטה נציגות משלהן בתת הז’אנר).

לכבוד שנת 2025 גם הארלי דיווידסון מצטרפת לטרנד ספורט אדוונצ’ר. לצד עדכוני הדגמים של השנה החדשה היא חושפת את אחד החידושים העיקרים שלה ל-2025 והוא גרסת ST לפאן אמריקה 1250 שממוקדת יותר בביצועי הכביש.


גרסת ה-ST של הארלי דיווידסון פאן אמריקה מתבססת על דגם הספיישל, אך קל להבחין שהוא מעט ערום יותר. בהארלי הסירו את מגיני הצד של המנוע ואת החיפויים אשר חושפים את הרדיאטור, מה שהופך את האופנוע לצר יותר ומשפר את זווית ההטיה המרבית מ-42 ל-37 מעלות. בנוסף, המשקף הגבוה הוחלף במשקף נמוך, מגיני הידיים נשארו במחסן וישנו מושב רוכב חדש שהוא יחידה אחת, נמוך ב-2 ס”מ מהמושב בספיישל ולא ניתן לכיוונון. את הלוק הספורטיבי משלימים מנוע ושלדה צבועים בשחור.

שינוי מהותי יותר שקיבל פאן אמריקה ST הוא מעבר לחישוקים יצוקים בקוטר של 17 אינץ’ מלפנים ומאחור במקום חישוקי שפיצים עם קוטר של 19 אינץ’ מלפנים. החישוקים עוטים צמיגים ספורטיביים של מישלין כאשר זה האחורי הוא במידה 180/55 במקום 170/60. במקום מערכת המתלים החצי אקטיבית בדגם הספיישל תמצאו בפאן אמריקה ST שילוב של מזלג הפוך מתוצרת Showa בקוטר 47 מ”מ ובולם אחורי סטנדרטי, שניהם עם כיוון עומד קפיץ חשמלי ואפשרויות כיוון מאפייני שיכוך באופן ידני. למתלים מהלך קצר יותר וכיול קשיח יותר לטובת התנהגות ספורטיבית. מערכת הבלימה מגיעה מברמבו וכוללת קאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות מלפנים וקאליפר בעל בוכנה אחת מאחור.

מנוע ה-V טווין בנפח 1,250 סמ”ק נותר ללא שינוי מהותי למעט שינויי כיול קלים כשהוא מספק 149 כ”ס המתקבלים ב-8,750 סל”ד (כ”ס אחד פחות) מומנט מרבי של 12.6 קג”מ ב-6,750. במפתיע גם יחסי ההעברה נותרו זהים לדגם הספיישל. עם זאת הביצועים אמורים להיות טיפה יותר נמרצים הודות לכך שה-ST שוקל 12 ק”ג פחות מגרסת הספיישל – 246 ק”ג רטובים.
הארלי דיווידסון תציע את פאן אמריקה ST בשלוש צביעות (שחור, אפור או אדום) כאשר מחירו יהיה זהה לגרסת הספיישל ויתחיל ב-20 אלף דולר בארה”ב.

MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
HD Pan America 1250 ST 06HD Pan America 1250 ST 06Preview
HD Pan America 1250 ST 13HD Pan America 1250 ST 13Preview
HD Pan America 1250 ST 14HD Pan America 1250 ST 14Preview
HD Pan America 1250 ST 01HD Pan America 1250 ST 01Preview
HD Pan America 1250 ST 02HD Pan America 1250 ST 02Preview
HD Pan America 1250 ST 03HD Pan America 1250 ST 03Preview
פאן אמריקה STפאן אמריקה STPreview
HD Pan America 1250 ST 05HD Pan America 1250 ST 05Preview

הארלי הארלי דיווידסון הארלי דיווידסון פאן אמריקה פאן אמריקה 1250 פאן אמריקה 1250 ST פאן אמריקה ST
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד