אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טיוטה לנד קרוזר 250 החדש מנפח שרירים בסגנון איסלנדי
ראשי » חדשות » טיוטה לנד קרוזר 250 החדש מנפח שרירים בסגנון איסלנדי
לנד קרוזר

טיוטה לנד קרוזר 250 החדש מנפח שרירים בסגנון איסלנדי

סדנת Arctic Trucks האיסלנדית לקחה את טויוטה לנד קרוזר החדש והפכה אותו לחיית שטח שתוכל להתמודד עם התנאים הקשים באי הוולקני

אופיר דואק 29/01/2025 צלם: יצרן

איסלנד היא אמנם מדינה דלת אוכלוסיה אך נחשבת למעצמה בכל הקשור לרכבי שטח, זאת הודות לתנאי הסביבה ומזג האוויר הקשוחים באי שדורשים יכולות שטח שהן הרבה מעבר לסטנדרט ברכבי השטח הסדרתיים. בהתאם לכך ישנן באיסלנד לא מעט סדנאות המבצעות שיפורים ופרויקטים יוצאי דופן.

אחת מהסדנאות הללו היא Arctic Trucks שהוקמה ב-1990 באיסלנד כשלוחה של המפיץ טויוטה המקומי כדי לבצע שיפורים ברכבי השטח של החברה הנמכרים בארץ הקרח. ברבות השנים יצרה הסדנה מגוון רכבי שטח משופרים באופן קיצוני, ולא רק על בסיס רכבי טויוטה, שנועדו להתמודד עם תנאי השטח ומזג האוויר הקשים באי האיסלנדי. בימים אלו מציגה הסדנה את הפרשנות שלה על בסיס טויוטה לנד קרוזר 250 החדש שהופך מרכב שטח מתורבת לחיית שטח קיצונית.

הגרסה של ארקטיק טראקס ללנד קרוזר נקראת פראדו 37AT, ולא צריך הרבה דמיון כדי להבין שהכוונה היא שהלנד קרוזר קיבל All Terrain בקוטר של 37 אינץ’ – זאת לעומת קוטר של 32 אינץ’ בצמיגי השטח הסטנדרטיים הקרביים ביותר שמציעה טויוטה באופן רשמי. הצמיגים מתוצרת BF גודריץ’ יכולים להגיע בתצורת סלעים או בוץ, אבל הקטע של הלנד קרוזר הזה הוא הרבה מעבר לרק גומי קרבי.


קודם כל, כדי לאפשר ללנד קרוזר לאכלס את צמיגי הענק בוצעו בו כמה שינויים מבניים מהותיים. מפשקי הסרנים הורחבו ובסיס הגלגלים הוגדל על ידי הזזת הסרן האחורי כדי לאפשר להעניק יציבות מוגברת. מערכת המתלים שודרגה עם רכיבים מחוזקים ומהלך מוגדל בזכות קויילאוברים מלפנים לצד קפיצים ובולמים חדשים מאחור התורמים להגבהת מרכב של 4 ס”מ. בולמי הזעזועים הם מתוצרת R53 בעלי שני תאים פנימיים ואפשרות כיוונון מלאה. מסוג הציוד שניתן למצוא ברכבים המיועדים להתחרות במרוצי ראלי רייד.

הגדלת הצמיגים ושינויי המתלים הצריכו להעניק ללנד קרוזר בודי קיט היקפי הכולל בתי גלגלים מוגדלים ומדרכות צד מחוזקות. על הצד הקוסמטי שהוא גם פרקטי נוספו מגיני בוץ מאסיביים ומיגונים היקפיים. ארקטיק טראקס הוסיפה גם מערכת ניפוח צמיגים מרכזית, כך שאפשר לשנות את לחץ האוויר בצמיגים מבלי חלילה לצאת מתא הנוסעים המחומם.

למעט חיזוקים והתאמות של מערכת העברת הכוח, לא בוצעו ב-AT37 שינויים ביחידת ההנעה, כשניתן יהיה לקבל את הקיטר עם כל תצורת ההנעה בהן מוצע לנד קרוזר 250. כיוון שהסדנא היא שותפה רשמית של טויוטה, ניתן יהיה לרכוש את חבילת השדרוגים הללו כרכב מוכן או כקיט להתקנה אצל דילרים נבחרים של טויוטה מחוץ לאיסלנד בבריטניה, צפון אמריקה ובאפריקה, אבל לא בישראל. כך שהמחיר שטרם פורסם לא רלוונטי עבורנו ואין צורך לרוץ ולבדוק את שער ההמרה משקל לקרונה איסלנדית.

Arctic Trucks איסלנד טויוטה לנד קרוזר טויוטה לנד קרוזר 250 לנד קרוזר פראדו לנד-קרוזר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד