אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טיוטה לנד קרוזר 250 החדש מנפח שרירים בסגנון איסלנדי
ראשי » חדשות » טיוטה לנד קרוזר 250 החדש מנפח שרירים בסגנון איסלנדי
לנד קרוזר

טיוטה לנד קרוזר 250 החדש מנפח שרירים בסגנון איסלנדי

סדנת Arctic Trucks האיסלנדית לקחה את טויוטה לנד קרוזר החדש והפכה אותו לחיית שטח שתוכל להתמודד עם התנאים הקשים באי הוולקני

אופיר דואק 29/01/2025 צלם: יצרן

איסלנד היא אמנם מדינה דלת אוכלוסיה אך נחשבת למעצמה בכל הקשור לרכבי שטח, זאת הודות לתנאי הסביבה ומזג האוויר הקשוחים באי שדורשים יכולות שטח שהן הרבה מעבר לסטנדרט ברכבי השטח הסדרתיים. בהתאם לכך ישנן באיסלנד לא מעט סדנאות המבצעות שיפורים ופרויקטים יוצאי דופן.

אחת מהסדנאות הללו היא Arctic Trucks שהוקמה ב-1990 באיסלנד כשלוחה של המפיץ טויוטה המקומי כדי לבצע שיפורים ברכבי השטח של החברה הנמכרים בארץ הקרח. ברבות השנים יצרה הסדנה מגוון רכבי שטח משופרים באופן קיצוני, ולא רק על בסיס רכבי טויוטה, שנועדו להתמודד עם תנאי השטח ומזג האוויר הקשים באי האיסלנדי. בימים אלו מציגה הסדנה את הפרשנות שלה על בסיס טויוטה לנד קרוזר 250 החדש שהופך מרכב שטח מתורבת לחיית שטח קיצונית.

הגרסה של ארקטיק טראקס ללנד קרוזר נקראת פראדו 37AT, ולא צריך הרבה דמיון כדי להבין שהכוונה היא שהלנד קרוזר קיבל All Terrain בקוטר של 37 אינץ’ – זאת לעומת קוטר של 32 אינץ’ בצמיגי השטח הסטנדרטיים הקרביים ביותר שמציעה טויוטה באופן רשמי. הצמיגים מתוצרת BF גודריץ’ יכולים להגיע בתצורת סלעים או בוץ, אבל הקטע של הלנד קרוזר הזה הוא הרבה מעבר לרק גומי קרבי.


קודם כל, כדי לאפשר ללנד קרוזר לאכלס את צמיגי הענק בוצעו בו כמה שינויים מבניים מהותיים. מפשקי הסרנים הורחבו ובסיס הגלגלים הוגדל על ידי הזזת הסרן האחורי כדי לאפשר להעניק יציבות מוגברת. מערכת המתלים שודרגה עם רכיבים מחוזקים ומהלך מוגדל בזכות קויילאוברים מלפנים לצד קפיצים ובולמים חדשים מאחור התורמים להגבהת מרכב של 4 ס”מ. בולמי הזעזועים הם מתוצרת R53 בעלי שני תאים פנימיים ואפשרות כיוונון מלאה. מסוג הציוד שניתן למצוא ברכבים המיועדים להתחרות במרוצי ראלי רייד.

הגדלת הצמיגים ושינויי המתלים הצריכו להעניק ללנד קרוזר בודי קיט היקפי הכולל בתי גלגלים מוגדלים ומדרכות צד מחוזקות. על הצד הקוסמטי שהוא גם פרקטי נוספו מגיני בוץ מאסיביים ומיגונים היקפיים. ארקטיק טראקס הוסיפה גם מערכת ניפוח צמיגים מרכזית, כך שאפשר לשנות את לחץ האוויר בצמיגים מבלי חלילה לצאת מתא הנוסעים המחומם.

למעט חיזוקים והתאמות של מערכת העברת הכוח, לא בוצעו ב-AT37 שינויים ביחידת ההנעה, כשניתן יהיה לקבל את הקיטר עם כל תצורת ההנעה בהן מוצע לנד קרוזר 250. כיוון שהסדנא היא שותפה רשמית של טויוטה, ניתן יהיה לרכוש את חבילת השדרוגים הללו כרכב מוכן או כקיט להתקנה אצל דילרים נבחרים של טויוטה מחוץ לאיסלנד בבריטניה, צפון אמריקה ובאפריקה, אבל לא בישראל. כך שהמחיר שטרם פורסם לא רלוונטי עבורנו ואין צורך לרוץ ולבדוק את שער ההמרה משקל לקרונה איסלנדית.

Arctic Trucks איסלנד טויוטה לנד קרוזר טויוטה לנד קרוזר 250 לנד קרוזר פראדו לנד-קרוזר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד