אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאייבך ורולס רויס על הכוונת של וואווי
ראשי » חדשות » מאייבך ורולס רויס על הכוונת של וואווי
מאקסטרו S800

מאייבך ורולס רויס על הכוונת של וואווי

ענקית הטכנולוגיה הסינית משיקה ספינת דגל תחת מותר יוקרה חדש בשם מאקסטרו, ולא מתביישת לשאול אלמנטים מרולס רויס ומאייבך שאותם היא מתיימרת לאתגר

אופיר דואק 27/01/2025 צלם: יצרן

תעשיית הרכב הסינית עברה כבר מזמן משלב השאפתני לשלב היומרני. בשנים האחרונות הציגו יצרניות הרכב הסיניות מכוניות סאלון מרשימות, רכבי שטח מפלצתיים ואפילו מכוניות על, כולם עם הבטחה לביצועים וטכנולוגיה שמתיימרים להשאיר מאחור את יצרניות היוקרה המערביות. בימים אלו מוצגת בסין עוד מכונית יוקרה יומרנית, אבל ממש.

מדובר במאקסטרו S800 (Maextro) שהיא המכונית הראשונה ממיזם חדש של ענקית הטכנולוגיה והטלקום וואווי בשיתוף JAC. זהו מותג הרכב הרביעי שמקימה וואווי תוך שנים ספורות שקדמו לו AITO העממי שפותח בשיתוף סרס, מותג בשם לוקסי אותו פיתחה בשיתוף צ’רי ומותג יוקרה נוסף בשם סטלאטו בשיתוף BIAC שיצא לדרך לפני קצת פחות משנה.

מאקסטרו אמור להיות מותג יוקרה ברמה הגבוהה ביותר, איתו וואווי מתיימרת להוות אלטרנטיבה לגרסאות המאייבך של מרצדס ולרולס רויס. לא פחות. מה שבטוח, מבחינת עיצוב לא הייתה בעיה לסינים להשאיל למכונית היוקרה הזו שלל אלמנטים עיצוביים מרולס רויס ומאייבך, מהצביע הדו-גוונית, החישוקים המלאים ועד לעיצוב החלק האחורי שמזכיר מאד את זה של רולס רויס ספקטר.
מבחינת מידות, מדובר במכונית הסדאן הגדולה ביותר שמיוצרת בסין באופן סדרתי, עם אורך של 548 ס”מ, בסיס גלגלים של 337 ס”מ ורוחב של שני מטרים. מעט יותר קטנה וקצת יותר ארוכה מרולס רויס גוסט.


כמי שמכוונת לרף הגבוה ביותר בשוק היוקרה צפויה מאקסטרו S800 לכלול שפע טכנולוגיה בידורית בתא הנוסעים, את המילה האחרונה בתחום מערכות הנהיגה והעזר האקטיביות עם הבטחה ליכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3 ורמת גימור מוקפדת במיוחד בהתאם למעמד. מתלי אוויר אקטיביים אמורים להיות ציוד תקני כמו גם מערכת היגוי אחורי. בוואווי טוענים כי זו המערכת היעילה ביותר בתעשייתה רכב עם יכולת הפניה של הגלגלים האחוריים בזווית של עד 16 מעלות, לעומת רק 10 מעלות במערכת ההיגוי האחורי של מרצדס S קלאס מאייבך. כדי להמחיש את יעילות  המערכת ולעקוץ את מרצדס שיחררו בחברה סרטון בו ה-S800 מזגזגת באלגנטיות בין מכוניות S קלאס מאייבך.

וואוי מתכוונת להציע בשלב ראשון את מאקסטרו S800 בשלושת תצורת הנעה, אחת חשמלית ושתיים חשמליות בעלות מנוע מאריך טווח (EREV). לגרסה החשמלית המלאה מנוע חשמלי קדמי בהספק של 215 כ”ס וצמד מנועים חשמליים מאחור בהספק של 318 כ”ס כל אחד, היוצרים יחד הספק משולב של 852 כ”ס.

לגרסה הבכירה בעלת מאריך הטווח סידור מנועים והספקים זהה, כשאליהם מצטרף מנוע 1.5 ליטר מוגדש המספק 154 כ”ס ומשמש כגנרטור. וואווי תציע גם גרסת מאריך טווח מוזלת עם מנוע חשמלי יחיד מאחור והספק משולב של “רק” 523 כ”ס. כרגע לא ידוע באיזו סוללה תצויד הגרסה החשמלית של המאקסטרו, אבל היא צפויה להיות ענקית. הגרסאות בעלי מאריך טווח מסתפקות בסוללה בעל קיבולת של 63 קוט”ש בלבד, האמורה לספק טווח נסיעה חשמלי מלא שנע בין 270 ל-370 ק”מ על פי התקן הסיני. אבל בדיוק בשביל זה ישנו מנוע הבנזין

המחיר ההתחלתי של המאקסטרו בסין אמור להתחיל בסכום השווה ל-140 אלף דולר, כשליש ממחירה הבסיסי של רולס רויס . זה לא מקרי, שכן זהו גם טווח המחיר ההתחלתי של יאנגוואנג U7, ספינת הדגל של BYD, שהיא המתחרה העיקרית מבית. המחיר המרבי יכול לטפס עד ל-205 אלף דולרים. כמובן שגם מרצדס EQS וב.מ.וו i7 הן יריבות פוטנציאליות, אם כי נראה שהלקוחות בסין שמוכנים ויכולים לשלם סכומים כאלו מחפשים מכונית ראוותנית יותר בדיוק כמו שהמאקסטרו מצליחה להיראות.

וואווי מאייבך מאקסטרו מאקסטרו S800 רולס-רויס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד