אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למי קראת קרוסאובר? אאודי Q6 איטרון הופך לחיית שטח
ראשי » חדשות » למי קראת קרוסאובר? אאודי Q6 איטרון הופך לחיית שטח
אאודי Q6 איטרון

למי קראת קרוסאובר? אאודי Q6 איטרון הופך לחיית שטח

אאודי לקחה את ה-Q6 החדש והפכה אותו לחיית שטח עם הגבהה מאסיבית וסרנים פורטליים, אך נכון לעתה מדובר בקונספט חד פעמי ולא באיום על ה-G קלאס החשמלי

אופיר דואק 26/01/2025 צלם: יצרן

כבר שנים ארוכות שאף אחד לא מצפה ליכולות שטח משמעותיות מרכבי קרוסאובר, אפילו מאלו המעטים שעדין מציעים הנעה כפולה. הדבר נכון גם לגבי אאודי Q6 איטרון החדש, שהוא קרוסאובר חשמלי נאה למראה ובעל צללית ספורטיבית, כשלמרות הנעה כפולה אף אחד לא יטעה לחשוב שקם מתחרה במרצדס G קלאס, או שהוא תוכנן סתם כדי לחצות מדבריות צחיחים ונהרות שוצפים.

עם זאת, כפי שניתן לראות ב-Q6 Offroad Concept הפוטנציאל להפוך את הקרוסאובר החשמלי לחיית שטח אמיתית בהחלט קיים, עם מספר שינויים “קלים”. אנשי האאודי החליטו לקחת את רכב הפנאי החשמלי החדש, הבנוי על בסיס פלטפורמה ייעודית המשותפת גם עם פורשה מקאן EV, ולהפוך אותו לרכב שטח רב יכולות במראה תואם.

הבסיס לקונספט הוא אאודי Q6 איטרון בגרסת ההנעה הכפולה שלה שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק משולב של 510 כ”ס.  באאודי תכננו את מערכת המתלים והעברת הכוח מחדש וביצעו ב-Q6 הגבהה משמעותית של 16 ס”מ בתוספת הגדלת מפשק הסרנים ב-25 ס”מ לטובת היציבות בשטח. הקונספט צויד גם בצמיגים גדולי קוטר בעל פרופיל שטח מובהק שתורמים גם הם למראה הכללי שנראה כמו שילוב בין רכב פנאי למונסטר טראק.


מעבר להגבהה ולתוספות קוסמטיות חיצוניות כמו מערכת תאורה משודרגת ומנשאי גג, יש ל-Q6 הזו גם בשורה מכאנית. אנשי אאודי בחרו להתקין בקונספט סרנים פורטלים שלא רק מאפשרים מרווח גחון עצום בכל קנה מידה, אלא גם תורמים לשיפור יכולת השטח. בקיצור מתבקש, סרנים פורטלים הם למשעה הגדרה למערכת העברת כוח לגלגלים שלא מבוססת על הציריות האופייניות. במקום זאת ישנו סט של גלגלי שיניים המוצבים זה מעל זה המניעים ישירות את הגלגל. סרנים אלו לא רק משפרים את מהלך הגחון אלא גם מאפשרים לייצר הפחתות ביחסי העברה הסופיים כדי להעניק יכולת זחילה מרשימה.

לאור זאת, לא תופתעו לשמוע שבין הרכבים שהציעו תצורה של סרנים פורטלים ניתן למנות את ההאמר הקלאסי, רכבי היונימוג ואת גרסת ה-6X6 של מרצדס G קלאס. במקרה של ה-Q6 הזה מאפשרים הסרנים להגביר את המומנט הסופי ב-50%, מה שמאפשר לרכב הקונספט, לפחות על פי הצהרות אאודי, לבצע טיפוס בזווית של 45 מעלות גם בתנאי קרקע קשים וחלקלקים. גדי לשמור על אורך החיים של המכלולים, המהירות המרבית של ה-Q6 איטרון הוגבלה ל-175 קמ”ש.

למרותה מראה המדליק וההבטחה ליכולות לא מבוטלות, הקונספט הזה של אאודי Q6 איטרון לא צפוי להגיע לייצור כלשהו. נהגי המרצדס G קלאס החשמלי יכולים עכשיו לנשום לרווחה.

Audi Q6 e-tron offroad conceptAudi Q6 e-tron offroad conceptPreview
Audi Q6 e-tron offroad conceptAudi Q6 e-tron offroad conceptPreview
אאודי Q6 איטרוןאאודי Q6 איטרוןPreview
Audi Q6 e-tron offroad conceptAudi Q6 e-tron offroad conceptPreview
Audi Q6 e-tron offroad conceptAudi Q6 e-tron offroad conceptPreview
Audi Q6 e-tron offroad conceptAudi Q6 e-tron offroad conceptPreview
Audi Q6 e-tron offroad conceptAudi Q6 e-tron offroad conceptPreview
Q6 e-tron offroad conceptQ6 e-tron offroad conceptPreview

אאודי אאודי Q6 אאודי Q6 איטרון אאודי Q6 איטרון offroad concept
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד