אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
25 מיליון דולר לא הספיקו, והפורשה 917K של ג’רי סיינפלד לא נמכרה
ראשי » חדשות » 25 מיליון דולר לא הספיקו, והפורשה 917K של ג’רי סיינפלד לא נמכרה
פורשה 917K

25 מיליון דולר לא הספיקו, והפורשה 917K של ג’רי סיינפלד לא נמכרה

מכונית הפורשה 917K הנדירה שבבעלותו של ג'רי סיינפלד הועמדה למכירה פומבית, אבל גם הצעה של 25 מיליון דולר לא הספיקה כדי לסגור עסקה

אופיר דואק 22/01/2025 צלם: Mecum Auctions

לא כל המכירות הפומביות של מכוניות קלאסיות נדירות מצליחות לשבור שיאים. לפעמים ישנן מכירות פומביות שבהן מחיר היעד לא מושג ובעליה של המכונית יצטרך להמשיך לחכות לרוכש המתאים. דוגמא לכך התרחשה בסוף השבוע האחרון במכירה פומבית מיוחדת של Mecum Auction שאחת המכוניות שהועמדה בה למכירה היא פורשה 917K שבבעלותו של ג’רי סיינפלד.

פורשה 917 שעלתה למסלול ב-1969 היא אחת ממכוניות המרוצים האייקוניות והמצליחות ביותר של פורשה בכל הזמנים. גרסת ה-K המשופרת שהופיע שנה אחר כך העניקה לפורשה זכיה נוספת במרוץ 24 השעות של לה-מאן שהצטרפה לעוד שלל זכיות במרוצי סיבולת ומרוצי GT להן זכתה סדרה 917 על גלגוליה השונים במהלך שנות ה-70.

בסך הכל ייצרה פורשה 65 יחידות של ה-917 מגרסאותיה השונות, כשרק 15 מהן הן של ה-917K הנבדלת מהדגם המקורי בשינויים אווירודינמיים שונים בעיקר במבנה הזנב. המכונית הספציפית שבבעלותו של ג’רי סיינפלד היא בעלת מספר שלדה 022, מנוע V12 בנפח 4.5 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת ארבעה יחסי העברה. היא בעלת מפרט שונה מזה של המכונית שזכתה בלה מאן, אבל מספיק נדירה ומיוחדת בפני עצמה.


ההיסטוריה של המכונית הספציפית הזו, שמגיעה בסכימה הקלאסית בצבעי התכלת/כתום של חברת השמנים Gulf, מתחילה בבעלות מקורית של סטיב מקווין שהשתמש בה לצילום סירטו “לה-מאנס”. לאחר מכן עברה המכונית מספר ידים ולקחה חלק במרוצים שונים תחת חסויות שונות עד שלבסוף נצבעה מחדש בסכימת הצביעה של Gulf איתה הופיעה בסרט הקולנוע. המכונית נמכרה לסיינפלד בשנת 2001 בסכום לא ידוע, כשהוא שנהג להציג אותה מפעם לפעם באירועים אקסקלוסיביים שונים.

במהלך המכירה הפומבית שנערכה בסוף השבוע האחרון הגיעה ההצעה הגבוהה ביותר עבור המכונית ל-25 מיליון דולר. חרף המאמצים של הכרוז, לא הצליחה המכונית להשיג סכום גבוה יותר בתום זמן המכירה ולבסוף החליט סיינפלד שלא לקבל את ההצעה האחרונה. לא ידוע מה מחיר היעד אותו קיווה סיינפלד להשיג, אבל אם גם 25 מיליון דולר לא שיכנעו אותו למכור אותה כנראה שיש לו סיבה טובה. בגלל נדירותה של המכונית קשה להעריך מה שוויה האמיתי. הפעם האחרונה שעמדה מכונית פורשה 917K למכירה הייתה בשנת 2021 במונטרי, כשגם במקרה הזה ההצעה הגבוהה ביותר שעמדה על 15 מיליון דולר לא עמדה בציפיות המוכר והעסקה לא התממשה.
יהיה מעניין לראות אם ומתי ינסה סיינפלד למכור מחדש את ה-917K או שמא יחליט שעדיף לו לשמור אותה באוסף לעוד מספר שנים.

ג'רי סיינפלד מכירה פומבית פורשה פורשה 917K
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד