אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
25 מיליון דולר לא הספיקו, והפורשה 917K של ג’רי סיינפלד לא נמכרה
ראשי » חדשות » 25 מיליון דולר לא הספיקו, והפורשה 917K של ג’רי סיינפלד לא נמכרה
פורשה 917K

25 מיליון דולר לא הספיקו, והפורשה 917K של ג’רי סיינפלד לא נמכרה

מכונית הפורשה 917K הנדירה שבבעלותו של ג'רי סיינפלד הועמדה למכירה פומבית, אבל גם הצעה של 25 מיליון דולר לא הספיקה כדי לסגור עסקה

אופיר דואק 22/01/2025 צלם: Mecum Auctions

לא כל המכירות הפומביות של מכוניות קלאסיות נדירות מצליחות לשבור שיאים. לפעמים ישנן מכירות פומביות שבהן מחיר היעד לא מושג ובעליה של המכונית יצטרך להמשיך לחכות לרוכש המתאים. דוגמא לכך התרחשה בסוף השבוע האחרון במכירה פומבית מיוחדת של Mecum Auction שאחת המכוניות שהועמדה בה למכירה היא פורשה 917K שבבעלותו של ג’רי סיינפלד.

פורשה 917 שעלתה למסלול ב-1969 היא אחת ממכוניות המרוצים האייקוניות והמצליחות ביותר של פורשה בכל הזמנים. גרסת ה-K המשופרת שהופיע שנה אחר כך העניקה לפורשה זכיה נוספת במרוץ 24 השעות של לה-מאן שהצטרפה לעוד שלל זכיות במרוצי סיבולת ומרוצי GT להן זכתה סדרה 917 על גלגוליה השונים במהלך שנות ה-70.

בסך הכל ייצרה פורשה 65 יחידות של ה-917 מגרסאותיה השונות, כשרק 15 מהן הן של ה-917K הנבדלת מהדגם המקורי בשינויים אווירודינמיים שונים בעיקר במבנה הזנב. המכונית הספציפית שבבעלותו של ג’רי סיינפלד היא בעלת מספר שלדה 022, מנוע V12 בנפח 4.5 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת ארבעה יחסי העברה. היא בעלת מפרט שונה מזה של המכונית שזכתה בלה מאן, אבל מספיק נדירה ומיוחדת בפני עצמה.


ההיסטוריה של המכונית הספציפית הזו, שמגיעה בסכימה הקלאסית בצבעי התכלת/כתום של חברת השמנים Gulf, מתחילה בבעלות מקורית של סטיב מקווין שהשתמש בה לצילום סירטו “לה-מאנס”. לאחר מכן עברה המכונית מספר ידים ולקחה חלק במרוצים שונים תחת חסויות שונות עד שלבסוף נצבעה מחדש בסכימת הצביעה של Gulf איתה הופיעה בסרט הקולנוע. המכונית נמכרה לסיינפלד בשנת 2001 בסכום לא ידוע, כשהוא שנהג להציג אותה מפעם לפעם באירועים אקסקלוסיביים שונים.

במהלך המכירה הפומבית שנערכה בסוף השבוע האחרון הגיעה ההצעה הגבוהה ביותר עבור המכונית ל-25 מיליון דולר. חרף המאמצים של הכרוז, לא הצליחה המכונית להשיג סכום גבוה יותר בתום זמן המכירה ולבסוף החליט סיינפלד שלא לקבל את ההצעה האחרונה. לא ידוע מה מחיר היעד אותו קיווה סיינפלד להשיג, אבל אם גם 25 מיליון דולר לא שיכנעו אותו למכור אותה כנראה שיש לו סיבה טובה. בגלל נדירותה של המכונית קשה להעריך מה שוויה האמיתי. הפעם האחרונה שעמדה מכונית פורשה 917K למכירה הייתה בשנת 2021 במונטרי, כשגם במקרה הזה ההצעה הגבוהה ביותר שעמדה על 15 מיליון דולר לא עמדה בציפיות המוכר והעסקה לא התממשה.
יהיה מעניין לראות אם ומתי ינסה סיינפלד למכור מחדש את ה-917K או שמא יחליט שעדיף לו לשמור אותה באוסף לעוד מספר שנים.

ג'רי סיינפלד מכירה פומבית פורשה פורשה 917K
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד