אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
צ’אנגן דיפאל S07 (מבחן דרכים): מצטרף לחבורה
ראשי » מבחני דרכים » צ’אנגן דיפאל S07 (מבחן דרכים): מצטרף לחבורה
דיפאל 07

צ’אנגן דיפאל S07 (מבחן דרכים): מצטרף לחבורה

דיפאל S07 מצטרף גם הוא לנישת ה"תואם טסלה מודל Y" שהיא מהחמות והצפופות בשוק הרכב. יצאנו לבדוק מה יש לו להציע כדי להתבלט מול המתחרות

אופיר דואק 20/01/2025

כניסת יצרניות הרכב הסיניות לשוק הישראלי הפכה אותו לעמוס ולכאורה תחרותי מאי פעם. תוך זמן קצר מצאו את עצמן כל יבואניות הרכב גדולות במאבק כדי שהציע לפחות מותג רכב סיני אחד באולמות התצוגה שלהן. אל שלל המותגים הסיניים שכבר קשה לספור ופעילים בשוק הישראל הצטרפה רגע לפני סוף שנת 2024 גם מכשירי תנועה שהחלה לשווק את דגמי צ’אנגן בישראל.

כמקובל אצל יצרניות הרכב הסיניות הגדולות (וצ’נגאן עם יצור יותר מ-2.5 מיליון מכוניות בשנה בהחלט יכולה להיחשב שכזו) גם לצ’אנגן ישנם מספר תתי מותגים באמתחתה וזה שעשה את הכניסה לישראל נקרא דיפאל (Deepal). מותג המייצר דגמים חשמליים בלבד ומנסה להשתייך גם הוא להגדרה הקצת לעוסה “פרימיום-טק”. במילים אחרות. גם דגמי דיפאל באים להציע הרבה מסכים, גאדג’טים ואבזור ולהגיש לכם אותם באריזה מהודרת ולא ממש מצטנעת למראה.

הדגם הראשון איתו נכנסת דיפאל לישראל הוא S07 שלפי חוקי הפורמט הוא עוד תואם טסלה מודל Y במידות (אורך 475 ס”מ, בסיס גלגלים 290 ס”מ) ולא פחות חשוב מכך, בתמחור. זה אומר במקרה של דיפאל S07 תג מחיר של 202 אלף שקלים שהוא כ-15 אלף שקלים יותר מקרוסאוברים מונעי בנזין מסגמנט C (ספורטאז’, טוסון, 3008) בעודו שייך לקטגוריית גודל אחת מעלה. עוד דיל סיני בשוק שכאמור כבר צפוף, ממש צפוף.


לא קל להתבלט בסביבה הצפופה הזו. דיפאל S07 מנסה לעשות זאת קודם כל בעיצוב החיצוני עם שילוב של קווים זוויתיים, תפיחות מודגשות על מכסה המנוע ובכנפיים וקו גג ודלת אחורית משתפל. אי אפשר גם בלי האלמנטים המוגרים של החשמליות כיום כמו יחידות תאורה ראשיות המוסוות בפגוש הקדמי, מופע לד ביחידות תאורת היום וכמובן ידיות דלתות נשלפות. איכשהו במקרה של דיפאל S07 הכל משתלב למראה נעים לעין ונכון פרופורציונלית. בצבע הצהוב הזרחני יש סיכוי גם לסובב ראשים פה ושם, ומישהו עם דמיון מפותח יותר מידי עלול לחשוב במבט חטוף שזו למבורגיני אורוס חרישית.

כניסה לתא הנוסעים של דיפאל S07 כבר מגלה גישה יותר מקובלת שראינו באינספור חשמליות מהדור האחרון. זה אומר מסך גדול במרכז ולא הרבה מעבר מסביב. מאחורי הגישה המינימליסטית בעיצוב תא הנוסעים של הדיפאל נמצאת כמובן החשיבה העכשווית לרכז את מירב תפעול מערכות הרכב המסך המרכזי. למרבה הצער בהיבט הזה בחרו בצ’אנגן לחקות את טסלה עד הסוף וזה אומר שכל התפעול מרוכז בתוך תפריטי המסך, מכיוון מראות הצד ופתחי המיזוג ועד אורות הדרך. בצ’אנגן ויתרו גם על לוח מחוונים ותצוגת המהירות מוצגת לנהג בפינה השמאלית באופן לא ממש קריא (על אף האפשרות להפנות את המסך).

בניסיון לאזן את התמונה ישנה מערכת תצוגה עילית מפורטת, שלא תמיד קריאה עם משקפי שמש, בורר ההילוכים נותר על מוט מימין לגלגל ההגה ואפילו ישנם שני מתגי גישה מהירה ניתנים לתכנות אישי על גבי גלגל ההגה. ועדין, גם האפשרות ליצור קיצורים על גבי המסך הראשי למשל לבחירת מצבי הנהיגה לא הופכת את התפעול בדיפאל לאינטואטיבי במיוחד תוך כדי נסיעה. לא כל רעיון של טסלה צריך להעתיק.

גישת הייטק המופרזת מעיבה על העובדה שבסך הכל תא הנוסעים של דיפאל S07 מרשים למדי. תחושת המרווח מצוינת מלפנים וגם מאחור, אם כי עיצוב הגג הנמוך קצת מגביל את מרחב הראש. איכות החומרים טובה והם נעימים ברובם למראה למגע והם מצטרפים לשילוב של תאורת אווירה מרשימה, מערכת שמע איכותית יחד עם פריטי אבזור לא אופייניים כמו אפשרות ליושבים מאחור לשלוט בפתיחת הגג ובתנועת מושב הנוסע הקדמי, יחד עם אזור בקרת אקלים נפרד. התלונה היחידה לפחות מבחינתנו הייתה דווקא למושב הנהג שהבסיס שלו התגלה כקצר ונוקשה מידי. ברכב המבחן המראה הכללי היה מעט קודר בגלל הצבע השחור הבולט, אך ניתן לקבל גם פנים בגווני לבן או כתום/חום נעימים בהרבה לעין.

כניסה למכונית חשמלית ויציאה לדרך דורשת סדר פעולות מינימלי כיום. במקרה של דיפאל אפילו אין צורך ללחוץ על מתג ההנעה. אבל כן יש צרוך לגשת לתפריט מערכות הבטיחות ולכבות את התרעת העירנות לנהג שהתגלתה כאחת ההיסטריות והמציקות בהן נתקלנו, כשגם הסטת מבט קלה הצידה לפני פניה מלווה בנזיפה קולית צורמת. בכלל, כמו ברוב הסיניות ההיטקיות כיום גם דיפאל S07 עמוס בשלל מערכות עזר לנהג. אלו האקטיביות פעולות בסדר גמור, אבל גם ללא התרעת העירנות הנהג מוצף ביותר מידי התרעות וזמזומים ברקע שלפחות את רובן אפשר לבטל.

תפריט מערכת ההנעה של דיפאל S07 די מקובל לדגמי הבסיס בקטגוריה אליה היא מכוונת. מנוע אחורי עם הספק של 218 כ”ס ומומנט של 32.6 קג”מ. נתונים ממוצעים ביחס למקובל, אבל די והותר כדי לספק ביצועים שהם מעבר לנדרש עבור הנהג המשפחתי הממוצע, עם זמינות כוח מיידית ורזרבות מספקות ברוב תנאי הדרך. הורדת הכוח לכביש טובה גם במצב ספורט בו תגובת הדוושה מעט אגרסיבית מידי ולמרות הבחירה לצייד את המכונית בצמיגי גיטי ולא במיטב התוצרת המערבית.

הסוללה של דיפאל S07 היא בעלת קיבולת נדיבה של 80 קוט”ש שאמורה על פי נתוני היצרן לספק טווח נסיעה של 475 ק”מ. בפעול צריכת האנרגיה במהלך המבחן הייתה באזור ה-19 קילוואט ל-100 ק”מ וזה אומר טווח נסיעה של כ-400 ק”מ ואולי קצת יותר מזה בתנאים מעשיים ולא קיצונים במיוחד.

ההיגוי התגלה כחד ובעל הפניה ראשונית נחושה, אבל כמקובל במכוניות חשמליות רמת התקשורת היא אפסית. בכל מקרה, דיפאל S07 למרות מראהו הוא לא הפרטנר לנהיגה דינמית. אל תחושת הניתוק המתקבלת מההגה מצטרפים מתלים בעלי כיול רך שמפגינים רכינה בולטת בפניות וסובלים מחובר ריסון מספק במהירויות גבוהות. דווקא בנסיעה עירונית ובשיוט נינוח השילוב הזה עובד טוב יותר עם רמת שיכוך זעזועים טובה למדי (למעט נדנוד מורגש לאחר מעבר על פסי האטה גבוהים) בשילוב בידוד רעשי רוח וכביש טוב יחסית.

בתוך המציאות הדחוקה דיפאל S07 יכול להתמקם ולמצב את עצמו כרכב חשמלי יעיל, מרווח ומעוצב  שפונה בעיקר לשוחרי הטכנולוגיה, אלו שלא נרתעים מהתפעול והנדסת האנוש בסגנון טסלה שדורשת התמקדות במסך. אל העושר הטכנולוגי ורשימת האבזור המרשימה הוא מצרף תא נוסעים נעים לשהיה וביצועים טובים, הגם שכמו שלל אחיו הוא לא מתעלה דינאמית וגם לא מתיימר לכך.

במחיר של 202 אלף שקלים דיפאל S07 לא ישבור את השוק, אבל הוא מתמקם בדיוק באמצע כאלטרנטיבה לאקספנג וטסלה. ויש לו בדיוק את מה שצריך עבור קהל היעד הזה של נהגי דור המסכים והאפליקציות. לא מעבר לכך.

צ’אנגן דיפאל S07 – תעודת זהות
מנוע: חשמלי אחורי, הספק: 218 כ”ס, מומנט: 32.6 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה אחורית, בסיס גלגלים: 290 ס”מ, משקל: 2,073 ק”ג , מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.9 שניות, מהירות מרבית: 180 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 18.6 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 202 אלף שקלים

Deapal S07 06Deapal S07 06Preview
Deapal S07 01Deapal S07 01Preview
Deapal S07 02Deapal S07 02Preview
Deapal S07 03Deapal S07 03Preview
Deapal S07 04Deapal S07 04Preview
Deapal S07 05Deapal S07 05Preview
Deapal S07 07Deapal S07 07Preview
Deapal S07 08Deapal S07 08Preview
Deapal S07 09Deapal S07 09Preview
Deapal S07 10Deapal S07 10Preview
Deapal S07 11Deapal S07 11Preview
Deapal S07 12Deapal S07 12Preview
Deapal S07 13Deapal S07 13Preview
Deapal S07 14Deapal S07 14Preview
Deapal S07 15Deapal S07 15Preview
Deapal S07 16Deapal S07 16
דיפאל S07. הבסיס לקרוסאובר החשמלי של מאזדה?
Preview
Deapal S07 17Deapal S07 17Preview
דיפאל 07דיפאל 07Preview
Deapal S07 19Deapal S07 19Preview
Deapal S07 20Deapal S07 20Preview

דיפאל דיפאל S07 צ'אנגאן דיפל S07 צ'אנגן קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד