אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
BYD סיל U פלאג-אין (מבחן דרכים): שילוב כוחות
ראשי » מבחני דרכים » BYD סיל U פלאג-אין (מבחן דרכים): שילוב כוחות
BYD סיל U

BYD סיל U פלאג-אין (מבחן דרכים): שילוב כוחות

BYD מאגפת את השוק הישראלי גם עם הנעה היברידית נטענת. גרסת הפלאג-אין של סיל U אמורה לפרוץ את הדרך עבור מי שרוצים חשמל אבל עדין סובלים מחרדת הטווח

אופיר דואק 20/12/2024 צלם: אופיר דואק

בקושי שנתיים חלפו מאז BYD נכנסה לשוק הרכב בישראל והיא כבר רשמה לעצמה כמה ציוני דרך משמעותיים, שלא לומר היסטוריים ברמה המקומית. כבר בשנתה הראשונה הפכה BYD למותג המכוניות החשמליות הנמכר ביותר, כשמי שעוזרת לה לכבוש את היעד היא אטו 3, שגם הפכה למכונית הנמכרת ביותר בישראל. הפעם הראשונה שתואר זה נופל בחיקה של מכונית חשמלית ושל מכונית המיוצרת בסין.

ציוני הדרך הללו לא היו מקריים (הם חזרו על עצמם גם ב-2024) או ייחודיים עבור השוק הישראלי. השנה הפכה BYD גם ליצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בעולם כשהיא עוקפת את טסלה. הדגש ומשאבי הענק שמשקיעים הסינים בכלל, ו-BYD בפרט, בטכנולוגיית ההנעה החשמלית נותנים את אותותיהם בתעשיית הרכב העולמית שעוברת ותעבור בשנים הקרובות שינויים טקטוניים. אלא שלמרות הדיבור הבלתי פוסק, הנעה חשמלית עדין רחוקה מלהשתלט לחלוטין על שוק הרכב העולמי. 2024 התאפיינה בירידה בביקושים למכוניות חשמליות בעולם המערבי, והצפי הוא שמנועי בעירה פנימית עוד ישארו איתנו הרבה מעבר לסוף העשור. במציאות הזו הפתרון התבקש כדי לענות גם על הדרישות הרגולטוריות מגיע מהכיוון ההיברידי  – וגם במגרש הזה יש ל-BYD כמה קלפים חזקים לשלוף.

מכוניות היברידיות נטענות (PHEV) מחזיקות ביותר משליש ממכירות הרכב החדש בסין. מדובר יותר מ-5 מיליון מכוניות מידי שנה. לא שוק שאפשר להתעלם ממנו, בטח אם מדובר ב-BYD. לכן לא תתפלאו שלחברה יש ליין דגמים היברידים נטענים גדול. חלקו אמור לנחות בישראל כבר בשנה הקרובה כדי להשלים את קו הדגמים החשמלי, וכדי לספק מענה לקראת מציאות קרובה שבה הטבת מס הקניה על רכבים חשמלים תבוטל לגמרי. סיל U הוא הדגם הראשון של BYD שזוכה לגרסה היברידית-נטענת בארץ והוא הושק השבוע. זה לא מפתיע.


הקלף ההיברידי
הצרכן הישראלי אוהב קרוסאוברים. הוא אוהב את הקרוסאוברים שלו גדולים, מרווחים ועמוסי אבזור. את כל אלה מספק סיל U בגרסתו החשמלית, שגם דחפה מתחת לרף ה-200 אלף שקלים את נקודת הפתיחה בסגמנט של קרוסאוברים חשמליים בגודל משפחתי מלא (סגמנט D כפי שמגדירים המומחים). את כל אלו מספק סיל U גם בגרסתו ההיברידית. למעשה, למעט חישוקים שונים, כונס אוויר צנוע בפגוש הקדמי עבור מערכת הקירור וכיתוב “היבריד” מאחור לא תמצאו הבדלי עיצוב מהותיים כלשהם.

החרטום מוכר מדגמי BYD. הצללית סולידית יחסית ולמעט כמה נגיעות עיצוביות קלות המשייכות את סיל U לסדרת ה-Ocen של החברה (למשל “טיפות” מים ביחידות התאורה) לא תמצאו כאן גימיקים או ניסיונות מצועצעים להתבלט כמו בלא מעט סיניות אחרות. סולידיות היא מילת המפתח, גם כשנכנסים לתא הנוסעים. יש מסך לוח  מחוונים גדול, ישנו מסך מולטימדיה ענק במרכז שמאחד בין שלל תפריטים המבלבלים לעיתים את תפעול רוב המערכות הרכב, ומסתובב על צירו כמקובל ב-BYD. ריפודים ודיפונים דמויי עור עם תפירה ירוקה ותאורת אווירה עשירה מנסים לשבור את בחירת הצבעים הקודרת מידי ולשוות הרגשה איכותית למרות שלא כל הפלסטיקה היא מהזן הרך. למרות כמה פאולים אופייניים בהנדסת האנוש (כמו גופנים קטנים מידי בלוח המחוונים) זהו תא נוסעים שנעים לשהות בו, עם שפע מקום במושב האחורי שיושביו נהנים גם מרצפה שטוחה ותא מטען שימושי.

מה שעושה את ההבדל הוא יחידת ההנעה. ישנה גרסת הנעה קדמית עם מתכון של מנוע בנזין, מנוע חשמלי וסוללת 18.3 קוט”ש. ישנה גם גרסת הנעה כפולה חזקה שמקבלת מגדש טורבו ומנוע חשמלי נוסף מאחור וסוללה זהה, אבל אנחנו נתייחס לגרסת ההנעה הקדמית בה נהגנו שאמורה לספק טווח נסיעה חשמלי מוצהר של 80 ק”מ שהתגלו כריאליים למדי. מנוע בנזין בנפח 1.5 מצטרף להנעה בעת הצורך כשהחשמל עוזר או במהירויות גבוהות וגם משמש כגנרטור לטעינת הסוללה בנוסף למערכת הטעינה הרגנטיבית, שלא הייתה מורגשת גם במצב המרבי ולא מאפשרת נהיגה בדוושה אחת. בפועל המערכת ההיברידית תוכננה כך שגם אם תנצלו את מלא טווח הנסיעה החשמלי תמיד תהיה זמינה כרבע מקיבולת הסוללה.

זה אומר שבמצב היברידי כמעט תמיד המנוע החשמלי יכול לשמש כמסייע בזמן תאוצה וזה טוב, שכן שעם הספק משולב של 218 כ”ס הביצועים של BYD סיל U הם לא עוצרי נשימה, אבל מספקים בהחלט לנהג המשפחתי. במצב חשמלי הסיל נעים וזמינות הכוח הראשונית טובה. מנוע הבנזין נעים לפעולה בזמן שיוט, אך תחת עומס וכשהוא מתפקד גם כגנרטור בסל”ד גבוה הוא מתגלה כרועש מידי. היתרון של המערכת ההיברידית כאן הוא שהיא תמיד דואגת שתהיה מספיק אנרגיה זמינה בסוללה כדי לאפשר למנוע החשמלי לתת את תגבור הכוח המיידי כאשר הוא יהיה נחוץ.

עדין, BYD סיל U הוא רכב שמכוון לנהג הנינוח וגם פעולת המתלים תואמת את האופי הזה. הכיול רך יחסית ומאפשר יכולת ספיגה טובה גם על פני המהלך הראשוני. המחיר לרכות הוא ריסון לא מספק במעבר על פני פסי האטה גבוהים או בכביש גלי. בשילוב של זוויות גלגול מורגשות והיגוי קל ומנותק מתקבל רכב שבפירוד מעודד את הנהג לסגל קצב נינוח שמתאים ליעוד המשפחתי. זה גם יתרום לצריכת הדלק, אשר במהלך המבחן עמדה בממוצע על כ-13.5 ק”מ לליטר.

מכפיל כוח
קרוסאוברים בעלי הנעה היברידית-נטענת לא זכו להצלחה עד כה פשוט כי הם לא היו עממים מספיק. BYD סיל U בא לשבור את המשוואה הזו, כשבתמחור של 210 אלף שקלים מחירו זהה לזה של הגרסה החשמלית עם הסוללה הגדולה. זה אומר שעדין תוכלו לבצע את רוב הנסיעות היום-יומיות על חשמל בלבד ולא להיקלע לחרדת טווח כאשר רוצים לנסוע למרחקים.

אל היתרון הזה עבור אנשים שעדין חוששים ממעבר לחשמלית מלאה מצטרפים התכונות החיוביות המוכרות  של BYD סיל U, לרבות תא הנוסעים המוצלח, רמת האבזור הגבוהה ונוחות הנסיעה שהיא טובה ברוב תנאי הדרך. זה לא הרכב שיעשה רושם על מי שמחפש את המילה האחרונה והגימיקים העדכניים ביותר בתחום החשמלי, אבל דווקא עבור מי שמחפש קרוסאובר יעיל כרכב משפחתי סיל U מציע שילוב תמורה/מחיר שבו הוא מאיים להוות תחליף לקרוסאוברים הלא היברידיים.

BYD סיל U Boost – תעודת זהות
מנוע: 1,498 סמ”ק, היברידי-נטען, הספק משולב: 218 כ”ס, מומנט משולב: 30.6 קג”מ, תמסורת: אוטומטית, הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 276.5 ס”מ, משקל: 1,940 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.9 שניות, מהירות מרבית: 170 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 15.6 ק”מ לליטר, מחיר: 210,000 שקלים

 

BYD SEAL U PHEV 2025 01BYD SEAL U PHEV 2025 01Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 02BYD SEAL U PHEV 2025 02Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 03BYD SEAL U PHEV 2025 03Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 04BYD SEAL U PHEV 2025 04Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 05BYD SEAL U PHEV 2025 05Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 06BYD SEAL U PHEV 2025 06Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 07BYD SEAL U PHEV 2025 07Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 08BYD SEAL U PHEV 2025 08Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 09BYD SEAL U PHEV 2025 09Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 10BYD SEAL U PHEV 2025 10Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 11BYD SEAL U PHEV 2025 11Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 12BYD SEAL U PHEV 2025 12Preview
BYD SEAL U PHEV 2025 13BYD SEAL U PHEV 2025 13Preview
BYD סיל UBYD סיל UPreview
BYD סיל UBYD סיל UPreview
BYD SEAL U PHEV 2025 16BYD SEAL U PHEV 2025 16Preview

BYD BYD סיל U BYD סיל U פלאג אין PHEV סיל U סיל U PHEV סיל U היברידית סיל U מבחן דרכים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד