הצעת חוק של משרד התחבורה מסמנת רכבי דיזל במשקל של עד 3.5 טון שיוצרו עד לשנת 2005, כמטרה הבאה של המשרד. להגדרה הזו נכנסים טנדרים ורכבי שטח פופולאריים אחרים. לפי ההצעה תאסר כניסה של רכבים אלו למרכזי הערים אלא אם יותקן בהם מסנן חלקיקים.
לא ברור כרגע אם המדינה מעונינת לסבסד את התקנת המערכת הזו, שעלותה נאמדת באלפי שקלים או שההוצאה תיפול בשלמותה על בעל הרכב. כמו כן לא ברור איך המדינה עתידה להתאים מערכת הנעה לעבודה עם רכיב שאינו חלק מקורי ממנה.
יש לא מעט כלי שטח שנופלים לתוך ההגדרה של משרד התחבורה – איסוזו טרופר ואיפון, לנד-רובר דיסקברי, טויוטה היילקס ופראדו, יונדאי גאלופר מיצובישי מגנום ופאג’רו ועוד. בהערכה גסה מדובר על עשרות אלפי רכבים כאלו הנעים על כבישי ישראל ויושפעו מהתקנה הזו.
אין לנו דבר וחצי דבר נגד שיפור איכות האוויר שכולנו נושמים אבל עושה רושם שיש כמה צעדים שאפשר לעשות, עוד לפני החוק הזה, בשביל לשפר את איכות החיים של כולנו.

כבעלת איסוזו טרופר דיזל, אשמח לדעת יותר פרטים על הנושא של התקנת פילטר לסינון חלקיקים.
האם יש פילטר מיוחד לכל סוג מכונית או שזה משהו כללי? האם זה יפגע בבצועי הרכב? האם יש טיפולים תקופתיים המתחייבים לרכב כאשר מותקן הפילטר הזה? האם הפילטר הוא “לכל החיים ” או שצריך להחליף כל X זמן?
תודה רבה
גליה