אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ביי ביי סופרה: טויוטה נפרדת ממכונית הספורט שלה עם שתי מהדורות מיוחדות וקיצוניות
ראשי » חדשות » ביי ביי סופרה: טויוטה נפרדת ממכונית הספורט שלה עם שתי מהדורות מיוחדות וקיצוניות
טויוטה סופרה

ביי ביי סופרה: טויוטה נפרדת ממכונית הספורט שלה עם שתי מהדורות מיוחדות וקיצוניות

שנת 2025 תהיה שנת הייצור האחרונה של טויוטה סופרה בדור הנוכחי, ורגע לפני שהפרידה משחררת טויוטה שתי מהדורות משופרות בייצור מוגבל. לא רק לאספנים

אופיר דואק 02/12/2024 צלם: יצרן

היצע מכוניות הספורט האמיתיות הולך ומדלדל בשנים האחרונות, ובקרוב תיכנס לרשימת הז”ל המוטורית מכונית נחשקת נוספת: טויוטה סופרה. הסופרה עשתה קאמבק ב-2019 כחלק מהניסיון של טויוטה להתנער מתדמיתה האפרורית, וחלק מהקמת חטיבת הספורט החדשה שהיא הבייבי של אקיו טויוטה  – חובב הגה נלהב בפני עצמו.

הדור הנוכחי של הסופרה פותח בשיתוף ב.מ.וו ומיוצר באוסטריה יחד עם אחותה לא זהה ה-Z4, אך שיתוף הפעולה הזה בין טויוטה לב.מ.וו (לפחות בכל הקשור לפיתוח מכוניות ספורט) יגיע בקרוב לסיומו. שנת 2025 תהיה שנת הייצור האחרונה של טויוטה סופרה הנוכחית, ולרגל זאת חושפת החברה שתי מהדורות פרידה מיוחדות בייצור מוגבל.

עם זאת, למרות הצער על הפסקת הייצור של טויוטה סופרה בקרוב, זהו כנראה לא סוף פסוק לאור ההצהרות הלא מעטות של טויוטה ואקיו טויודה בעצמו על מחויבותה של טויוטה להמשיך ולייצר מכוניות מלהיבות. ישנן שמועות לא מעטות על כך שטויוטה תפתח דור חדש של הסופרה על בסיס יחידת הנעה היברידית חדשה, בשנה שעברה הציגה טויוטה את הקונספט FT-Se למכונית ספורט בעלת מנוע מרכזי שצפויה להגיע לייצור ואף הצהירה אישרה לאחרונה שהסליקה תעשה קאמבק, כך שעדין יש למה לקוות.


המהדורה הראשונה מבין השתיים מכונה A90 Final Edition שתיוצר ב-300 יחידות בלבד לכל העולם, כולן עם תיבת הילוכים ידנית. מהדורה זו עברה שינויים מקיפים כמעט מכל היבט. מנוע ה-3.0 ליטר המוגדש  זכה למערכת יניקה חדשה ויעילה יותר, ניהול מנוע משופר ומערכת פליטה חדשה מתוצרת אקרפוביק עם דודי טיטניום שהעלו את ההספק מ-340 ל-435 כ”ס ואת המומנט המרבי מ-51 ל-58.1 קג”מ. תוספת כוח ששיפרה את נתוני התאוצה (נתון רשמי לא פורסם) והעלו את המהירות המרבית ל-270 קמ”ש.

מעבר לתוספת הכוח, ישנה גם מערכת קירור משופרת עם רדיאטור מוגדל ומסיטי רוח משופרים להגדלת זרימת האוויר לקירור. בנוסף קיבלה טויוטה סופרה במהדורה זו מתלי קוילאובר מתכווננים של KW שהגיעו מגרסת ה-GT4 של המכונית, גיאומטרית מתלים שונה עם זווית שפיעה (קאמבר) מתכוונת, תת שלדה אחורית מאלומניום שהגיעה גם היא מגרסת ה-GT4, תותבי מתלים קשיחים יותר ומוטות חיזוק רוחביים מאחור על חשבון תא המטען. עוד שינויים שנעשו הם במערכת הבלימה עם דיסקים בקוטר 19 אינץ’ מלפנים מתוצרת ברמבו ורפידות משופרות, מידת הצמיגים גדלה ב-10 מ”מ מלפנים ומאחור עם שימוש בחישוקי 19 אינץ’ מלפנים ו-20 אינץ’ מאחור.

המהדורה השניה אותה תציעה טויוטה בשנת הייצור האחרונה של הסופרה היא Lightweight evo. במהדורה זו לא נעשו שינויים ביחידת ההנעה אבל כן בוצעו שינויים בשלדה ובמערכת המתלים עם בולמים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית, מוטות מייצבים קשיחים יותר, תותבי מתלה חדשים וגיאומטרית מתלים משופרת. אל אלו מצטרפים דיפרנציאל אקטיבי משופר, בלמים מחוזקים מתוצרת ברמבו וחישוקי 19 אינץ’ ייעודיים. בטויוטה לא דיווחו כמה יחידות ייצורו ממהדורה זו, שגם היא תיוצר עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, אבל בכל מקרה אם אתם עדין רוצים לשים יד על סופרה חדשה כדאי שתזדרזו.

Toyota Supra GR 2025 final 12Toyota Supra GR 2025 final 12Preview
Toyota Supra GR 2025 final 01Toyota Supra GR 2025 final 01Preview
טויוטה סופרהטויוטה סופרהPreview
Toyota Supra GR 2025 final 03Toyota Supra GR 2025 final 03Preview
Toyota Supra GR 2025 final 04Toyota Supra GR 2025 final 04Preview
Toyota Supra GR 2025 final 05Toyota Supra GR 2025 final 05Preview
Toyota Supra GR 2025 final 06Toyota Supra GR 2025 final 06Preview
Toyota Supra GR 2025 final 07Toyota Supra GR 2025 final 07Preview
Toyota Supra GR 2025 final 08Toyota Supra GR 2025 final 08Preview
Toyota Supra GR 2025 final 09Toyota Supra GR 2025 final 09Preview
Toyota Supra GR 2025 final 10Toyota Supra GR 2025 final 10Preview
Toyota Supra GR 2025 final 11Toyota Supra GR 2025 final 11Preview
Toyota Supra GR 2025 final 13Toyota Supra GR 2025 final 13Preview

טויוטה טויוטה סופרה טויוטה סופרה GR טויוטה סופרה ידנית סופרה סופרה A90 Final Edition סופרה Evo סופרה GR
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד