אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מחאת הג’יפים: “התקנה החדשה תחסל את תחום השטח בישראל”
ראשי » חדשות » מחאת הג’יפים: “התקנה החדשה תחסל את תחום השטח בישראל”

מחאת הג’יפים: “התקנה החדשה תחסל את תחום השטח בישראל”

תקנות משרד התחבורה פורסמו עם כוונה להסדיר את תחום שיפור הג'יפים בישראל אך עושה רושם שהתוצאה תהיה הפוכה

אריאל אלסיבוני 08/03/2016

משרד התחבורה מתחיל ליישם בימים אלו, הנחיות חדשות בנוגע רישוי ג’יפים שקיבלו הגבהות מרכב ושינויי מידות הצמיגים.
לפי התקנה החדשה, נצמדת המדינה למעשה לתקן הגרמני. הנוהל קובע כי במידה ומתקין מאושר, מרכיב בארץ קיט הגבהה שאושר על ידי הרשויות הגרמניות, ייחשב הדבר לחוקי וירשם במקום מתאים ברישיון הרכב. אם מתיר יצרן הקיט, שימוש בצמיגים במידות גדולות יותר – יוכל בעל הרכב להתקין צמיגים גדולים יותר וגם אלו יקבלו את מקומם ואישורם ברישיון הרכב.

במידה ומדובר ביצרן מקומי או בקיט שלא אושר על ידי הרשויות בגרמניה, ניתן להרכיב קיט על רכב לדוגמא, לאשר אותו לפי הליך התקינה הגרמני, לעבור אישור ישראלי ולצאת לדרך. הגבהת ג’יפים מעבר לתקן הגרמני צריכה לעבור אישור במעבדה אירופאית בליווי מחלקת התקינה הישראלית.

offroad-2

 


הנוהל הזה פותר כמה בעיות אבל הופך חלק גדול מהג’יפים המשופרים בארץ ללא חוקיים. הנוהל אינו נותן פתרון לגבי שינוי מידות צמיגים, לגבי התקנת קיטים מעורבים וכמובן, לא נותן מענה לקיטים שאינם מוכרים בגרמניה. עושה רושם שמשרד התחבורה שכחו שגרמניה היא לא מעצמת שטח ורוב הקיטים בישראל מגיעים מארה”ב. יש קיטים מחברות מוכרות וידועות שאינם עומדים בתקן הגובה הגרמני.

בקהילת השטח הישראלית התגובות מעורבות. חלק מהעוסקים בתחום מחבקים את התקנוות ומתייחסים אליהן בבחינת הישג משמעותי. לטענתם עד לפני זמן קצר ג’יפים מוגבהים הורדו מהכביש על ימין ועל שמאל על ידי ניידות משרד התחבורה ומשטרת ישראל.

מצד שני מלינים לא מעט ג’יפאים כי המהלך הזה ייקר את תהליך ההתקנה, יותיר את השליטה בידי מספר גופים פרטיים קטנים שיהוו הגורמים המוסמכים היחידים להתקנות הללו. ומה יהיה עם מי שסתם התקין קיט אוסטרלי על הרכב שלו – אין תשובות והנוהל החדש לא נותן פתרון אמיתי לאלו.
המהלך הזה מסתמן כמהלך חלקי בלבד שעלול לצמצם את היקף קהילת השטח הישראלית, נקפיד לעדכן כאן על התפתחויות נוספות.

offroad-4

4X4 ג'יפ משרד התחבורה שטח תקנות תקנות הגבהה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

2 תגובות

  1. אורן גל התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 09/03/2016 בשעה 12:01

    חבל שלפני שאתם כותבים אתם לא מבקשים תגובה ממשרד התחבורה ואו מאלו שמטפלים בנושא וחבל הכתבה שלכם לא מדוייקת בעליל ויש פתרונות להכל…

    • אפי התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 03/06/2016 בשעה 11:25

      אפשר לפרט לגבי הפתרון ?

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד