משרד התחבורה מתחיל ליישם בימים אלו, הנחיות חדשות בנוגע רישוי ג’יפים שקיבלו הגבהות מרכב ושינויי מידות הצמיגים.
לפי התקנה החדשה, נצמדת המדינה למעשה לתקן הגרמני. הנוהל קובע כי במידה ומתקין מאושר, מרכיב בארץ קיט הגבהה שאושר על ידי הרשויות הגרמניות, ייחשב הדבר לחוקי וירשם במקום מתאים ברישיון הרכב. אם מתיר יצרן הקיט, שימוש בצמיגים במידות גדולות יותר – יוכל בעל הרכב להתקין צמיגים גדולים יותר וגם אלו יקבלו את מקומם ואישורם ברישיון הרכב.
במידה ומדובר ביצרן מקומי או בקיט שלא אושר על ידי הרשויות בגרמניה, ניתן להרכיב קיט על רכב לדוגמא, לאשר אותו לפי הליך התקינה הגרמני, לעבור אישור ישראלי ולצאת לדרך. הגבהת ג’יפים מעבר לתקן הגרמני צריכה לעבור אישור במעבדה אירופאית בליווי מחלקת התקינה הישראלית.
הנוהל הזה פותר כמה בעיות אבל הופך חלק גדול מהג’יפים המשופרים בארץ ללא חוקיים. הנוהל אינו נותן פתרון לגבי שינוי מידות צמיגים, לגבי התקנת קיטים מעורבים וכמובן, לא נותן מענה לקיטים שאינם מוכרים בגרמניה. עושה רושם שמשרד התחבורה שכחו שגרמניה היא לא מעצמת שטח ורוב הקיטים בישראל מגיעים מארה”ב. יש קיטים מחברות מוכרות וידועות שאינם עומדים בתקן הגובה הגרמני.
בקהילת השטח הישראלית התגובות מעורבות. חלק מהעוסקים בתחום מחבקים את התקנוות ומתייחסים אליהן בבחינת הישג משמעותי. לטענתם עד לפני זמן קצר ג’יפים מוגבהים הורדו מהכביש על ימין ועל שמאל על ידי ניידות משרד התחבורה ומשטרת ישראל.
מצד שני מלינים לא מעט ג’יפאים כי המהלך הזה ייקר את תהליך ההתקנה, יותיר את השליטה בידי מספר גופים פרטיים קטנים שיהוו הגורמים המוסמכים היחידים להתקנות הללו. ומה יהיה עם מי שסתם התקין קיט אוסטרלי על הרכב שלו – אין תשובות והנוהל החדש לא נותן פתרון אמיתי לאלו.
המהלך הזה מסתמן כמהלך חלקי בלבד שעלול לצמצם את היקף קהילת השטח הישראלית, נקפיד לעדכן כאן על התפתחויות נוספות.
חבל שלפני שאתם כותבים אתם לא מבקשים תגובה ממשרד התחבורה ואו מאלו שמטפלים בנושא וחבל הכתבה שלכם לא מדוייקת בעליל ויש פתרונות להכל…
אפשר לפרט לגבי הפתרון ?