אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רנו 17 חוזרת כקונספט חשמלי
ראשי » חדשות » רנו 17 חוזרת כקונספט חשמלי
רנו 17

רנו 17 חוזרת כקונספט חשמלי

רנו ממשיכה להתרפק על הנוסטלגיה במהלך המעבר להנעה חשמלית ,כאשר מגיע הפעם של מכונית הקופה משנות ה-70 להתחשמל וללבוש צורה חדשה

אופיר דואק 05/09/2024 צלם: יצרן

המעבר להנעה חשמלית מאלץ את יצרניות הרכב לפשפש בעברן כדי לייצר חיבור ולעורר רגש אצל הלקוחות במכוניות שהפכו לעוד מוצר טכנולוגי נטול נשמה. פולקסווגן עשתה את זה עם ה-ID BUZZ שעוצב בהשראת הטרנספורט הקלאסי, פורד לעומתה רק החייתה את השם קאפרי אך המירה אותו לקרוסאובר משפחתי ואילו רנו הלכה רחוק ויצרה סדרה של דגמים חשמלים בהשראת דגמי העבר שלה.

הדגם הראשון הוא רנו 5 שגם הבשיל השנה להגיע לייצור סדרתי, אך גם קיבלנו מרנו קונספט שהוא הומאז’ לרנו 4 ולאחריו גם גרסה מודרנית לרנו טווינגו – כאשר הובטח ששני הדגמים ילכו בדרכה של ה-5 ויגיעו לאולמות התצוגה במהלך העשור. כעת מחייה רנו דגם נוסף מההיסטוריה העשירה שלה כקונספט, אם כי בצורה מעט שונה.

מדובר ברנו 17, מכונית הקופה של רנו שיוצרה בין השנים 1971 ל-1979 יחד עם רנו 15 הכמעט זהה לה, כששתיהן התבססו על שלדת רנו 12 המשפחתית. לא אייקון מוטורי יוצא דופן, ואפילו מכונית די איזוטרית ממנה נמכרו  בכל שנותיה פחות מ-100 אלף יחידות, אבל לפחות עבור הצרפתים ורנו יש משהו בהחלט נוסטלגי בצללית הלא שגרתית שלה בעלת חלון הצד הטרפזי והיעדר מסגרת הדלתות.


את הקונספט בנתה רנו בשיתוף המעצב הצרפתי אורה איטו, כשבניגוד לקונספטים של רנו 5, רנו 4 ורנו טווינגו החשמליות כאן לא מדובר בעיצוב מחודש על בסיס פלטפורמה חשמלית חדשה. רנו 17 קונספט היא למעשה בניה מחדש של רנו 17 המקורית שקיבלה גוף חדש לחלוטים השומר על קווי העיצוב המקוריים, ביחד עם שדרוגים כמו חזית חדשה בעלת תאורת LED שהיא הומאז’ ליחידות התאורה המקוריות של ה-17. הגוף החדש רחב ב-17 ס”מ והוא עשוי כולו מסיבי פחמן.

הקוקפיט נבנה גם הוא מחדש ועוצב בהשראת דגמי רנו בשנות ה-70, עם 4 מחוונים נפרדים שכל אחד מהם הוא בעצם מסך עם גרפיקה משנות ה-70, גלגל הגה בעל חישוק מלא אחד שהוא בכלל מרובע בקצוותיו ושילוב מסך מתפעול במרכז הקונסולה המרכזית במקום בו במקור הייתה מותקנת מערכת הרדיו. המושבים ודיפוני הדלתות גם הם עוצבו בהשראת המקור עם שילוב של עור ובד צמרירי בהיר שמזכיר את הסאלון של הדודה מפריז באותן שנים, שאותו בד עוטה גם את גלגל ההגה ושטיחי המכונית.

על ההנעה אחראי מנוע חשמלי אחורי בהספק של 270 כ”ס, זאת בהשוואה לרנו 17 המקורית שהייתה בעלת מנוע 1.6 ליטר קדמי והנעה קדמית שסיפק 108 כ”ס. למרות שמקל הסוללות ובזכות השימוש בנרחב בסיבי פחמן עומד משקל המוכנית על 1.4 טון, מה שאומר שהיא יכולה להציע ביצועיים ראויים, לבטח טובים בהרבה מאלו של ה-17 המקורית.
כרגע אין כוונה של רנו לייצר גרסה מודרנית של ה-R17 ולמען האמת זה לא כל כך נורא כיוון שמדובר במכונית די נשכחת שלא ממש הצליחה בזמנה, וביננו שנות ה-70 הולידו כמה מכוניות קופה אירופאיות הרבה יותר נחשקות.

רנו רנו 17 רנו 17 חשמלית רנו 17 קונספט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד