אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אאודי Q5 החדשה בהתרשמות ראשונה: משלימה את הטרילוגיה
ראשי » חדשות » אאודי Q5 החדשה בהתרשמות ראשונה: משלימה את הטרילוגיה
אאודי Q5

אאודי Q5 החדשה בהתרשמות ראשונה: משלימה את הטרילוגיה

המכונית הנמכרת ביותר של אאודי בשנים האחרונות בעולם זוכה לדור שלישי שאמנם נראה כמו אבולוציה של הדור היוצא, אך מתחת לעיצוב השמרני יחסית מסתתרת מכונית חדשה לחלוטין שהיא קפיצת דרך עבור אאודי

ששי כהן 02/09/2024 צלם: יצרן

להשקה הצנועה של אאודי בגרמניה אליה הגענו במהלך הקיץ, נסעתי בלי הרבה ציפיות. השקה סטטית שלא רק שאינה כללה נהיגה, אלא הוגדרה גם כהשקת “Sneak” –  מה שנקרא “התגנבות”. זה אומר שהגענו למרכז הפיתוח של אאודי וזכינו להצצה מהירה לדגם חדש שבועות ספורים לפני שתצא ההודעה לעיתונות. אפילו לצלם לא התאפשר לנו באופן עצמאי ועל הצילומים היו אחראים אנשי אאודי, אשר סיפקו לנו גישה לגלריה רגע קטן לפני החשיפה הרשמית.

אבל למרבה ההפתעה, מדובר היה בהשקה סופר חשובה עבור היצרן, לא של דגם אחד אלא של שלושה מהדגמים החשובים ביותר של אאודי בשנים האחרונות. ה-A4 החדשה (מקום שלישי במכירות) שהפכה להיות דגם חדש שהתאחד עם הדור החדש של ה-A5, אאודי A6 איטרון החדשה (מקום שני במכירות) שתוצע מעתה רק בגרסה חשמלית, וכעת לפי סדר הסרת האמברגו מגיע תור הדור החדש ל-Q5 שהוא הדגם הנמכר ביותר של היצרן בשנים האחרונות בעולם.

לאחר שנחשפנו ל-A5 וה-A6 החדשות שהציגו קפיצת מדרגה ענקית בעיצוב מול הדורות היוצאים, המפגש הקצר עם ה-Q5 לווה באכזבה קלה, משום שנדמה היה שמדובר בעוד סוג של מתיחת פנים לדגם ולא דור חדש לחלוטין. אנשי מחלקת העיצוב של היצרן ניסו לשכנע אותי שמדובר בעיצוב חדש לגמרי שאולי רק מזכיר טיפה את הדגם היוצא, אך את עיקר החידושים בעיצוב תפגשו בחזית החדשה והדינמית יותר, וכן בחלקה האחורי של המכונית.


בהתאם לאופנה החדשה של אאודי, יחידות התאורה הראשיות בחזית מסוג מטריקס LED ומאחור מסוג OLED המציעות חתימת אור מתקדמת ליום בשלל סגנונות לבחירת הנהג, ואפילו תאורה דינמית אחורית היודעת לספק אזהרות בטיחות להולכי הרגל או כלי הרכב הסובבים אותה. גם מהצד מציעה אאודי Q5 החדשה עיצוב חלקלק ומודרני יותר, כשהדגם יוצע גם עם שלל חישוקים בעיצובים שונים ובגדלים שבין 17 ל-21 אינץ’. בשורה התחתונה: הQ5- ממשיך להיות Q5, מודרני ונאה יותר למראה, אך עדיין שמרני יחסית כדי לא לפגוע במה שעובד מצוין.

בכל מקרה מדובר במכונית חדשה לחלוטין אשר גם היא פותחה על פלטפורמת ה-PPC החדשה של היצרן המשותפת גם עם פורשה ומיועדת לדגמים בעלי מנועי בעירה פנימית והנעה היברידית. הפלטפורמה החדשה המשמשת גם את סדרת ה-A5 מבטיחה גמישות גדולה יותר בתכנון סדרה שלמה של דגמים לקטגוריות שונות, התומכת גם בשלל מערכות בטיחות מתקדמות וכאמור גם באופציה לגרסאות היברידיות

בתא הנוסעים מדובר כבר במהפכה של ממש, עם אימוץ שפת העיצוב החדשה של היצרן (אותה פגשנו כבר ב-A5 וב-A6 איטרון). תא נוסעים מציע מראה עדכני ויוקרתי, כשהוא מצויד בטכנולוגיה הנדרשת כיום והבטחה להנדסת אנוש טובה למרות השימוש הנרחב במסכים. גם כאן לרשות הנהג עומד לוח מחוונים דיגיטלי 10.9 אינץ’ ולצידו מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע 14.5 אינץ’ כשאופציה (די מיותרת לטעמי) ניתן להוסיף מסך מגע 10.9 אינץ’ עבור הנוסע שלצד הנהג. למעשה מדובר בתא נוסעים כמעט זהה לדגמים האחרים והחדשים שהוצגו, כחלק מתפיסת היצרן החדשה שלקוחות אאודי צריכים להרגיש בבית וכאשר יעברו בין דגמי החברה, לא יצטרכו להכיר וללמוד את תא הנוסעים כל פעם מחדש. ומה עם ההתרגשות שתרד בהחלפת רכב בחדש? ימים יגידו אם לקוחות החברה יאהבו את זה או לא. מה שבטוח, זה מאפשר לאאודי לחסוך לא מעט בעלויות הפיתוח והתכנון של תאי הנוסעים, אבל על זה הם פחות מדברים.

עם זאת, יאמר לזכותם שתא הנוסעים מאובזר היטב ומקרין את תחושת היוקרה המצופה ממנו, רק נותר לקוות שגם גרסאות הכניסה לדגם ירגישו כך. מעבר לכך, רשימת האבזור צפויה להיות ארוכה במיוחד (חלקה כאופציה), ולכלול בין השאר תצוגה עלית של נתונים על השמשה, מערכת שמע יוקרתית של B&O עם 16 רמקולים, מולטימדיה מבוססת אנדרואיד הכוללת קישוריות לטלפונים חכמים, עדכוני OTA, חנות אפליקציות ועוד. כמו כן יותקנו שקעי USB עם אופציה לטעינה של 60W מהירה מלפנים ומאחור גם עד ל-100W אשר מיועדים למחשבים ניידים, תאורת אווירה נרחבת המציגה גם התרעות בטיחות, לצד חבילת הבטיחות המתקדמת ביותר של היצרן.

היצע המנועים הרלוונטי לישראל בשלב ההשקה, כולל מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר המפיק 204 כ”ס ומומנט מרבי של 34.6 קג”מ, כאשר לצידו תוצע גם גרסת טורבו דיזל 2.0 ליטר המפיקה 204 כ”ס ומומנט מרבי של 40.8 קג”מ. צמד המנועים יוצע בשילוב לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ובגרסאות הנעה קדמית או כפולה (קוואטרו). בין החידושים בדגם החדש, מערכת היברידית מתונה 48V שתוצע כסטנדרט בכל הדגמים ומאפשרת הפחתת פליטת המזהמים וצריכת הדלק.

בפסגת ההיצע נמצאת ה-SQ5 הספורטיבית שמצוידת במנוע V6 טורבו-בנזין 3.0 ליטר המפיק 367 כ”ס ו-56 קג”מ, שיוצע בגרסה אוטומטית עם הנעה כפולה בלבד. לצד הביצועים המשודרגים ל-SQ5 גם עיצוב חיצוני ופנימי הכולל חבילת עיצוב ספורטיבית המגובה במתלים, בלמים, כיול הגה ועוד לתמיכה בייעוד הספורטיבי. כאופציה, תוצע בדגם גם מערכת בולמים עם קפיצי אוויר לשדרוג נוחות הנסיעה. בהמשך הדרך מבטיחה אאודי גם גרסת פלאג-אין הייבריד חדשה שתציע טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-100 ק”מ.

הדור החדש של אאודי Q5 ייוצר במפעל החברה במקסיקו (כמו קודמו), בשל הקרבה לשוק האמריקאי הגדול ביותר של הדגם, והוא צפוי להגיע לארץ יחד עם דגמי ה-A5 וה-A6 אירטון החדשים במהלך השנה הבאה.

Audi Q5 / Audi SQ5 TFSIAudi Q5 / Audi SQ5 TFSIPreview
Audi Q5 / Audi SQ5 TFSIAudi Q5 / Audi SQ5 TFSIPreview
Audi SQ5 TFSI / Audi Q5Audi SQ5 TFSI / Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi SQ5 TFSIAudi SQ5 TFSIPreview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi SQ5 TFSIAudi SQ5 TFSIPreview
Audi SQ5 TFSIAudi SQ5 TFSIPreview
Audi SQ5 TFSIAudi SQ5 TFSIPreview
Audi SQ5 TFSIAudi SQ5 TFSIPreview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi SQ5 TFSIAudi SQ5 TFSIPreview
Audi SQ5 TFSIAudi SQ5 TFSIPreview
אאודי Q5אאודי Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview
Audi Q5Audi Q5Preview

Q5 SQ5 אאודי אאודי Q5 אאודי Q5 החדש אאודי SQ5
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד