אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
כשאריאל אטום הופכת לבאגי: אריאל חושפת את נומאד 2
ראשי » חדשות » כשאריאל אטום הופכת לבאגי: אריאל חושפת את נומאד 2
אריאל נומאד

כשאריאל אטום הופכת לבאגי: אריאל חושפת את נומאד 2

אריאל חושפת את הדור השני של הנומאד, שמביא את המתכון המינימליסטי וקיצוני של האטום לשטח עם מנוע של פורד פוקוס ST, מתלים ארוכי מהלך והבטחה לתחושת נהיגה במכונית WRC

אופיר דואק 11/07/2024 צלם: יצרן

רובנו מכירים את חברת אריאל הבריטית בזכות ה”אטום” הסנסציונית שהוצגה לפני כמעט רבע מאה, ועד היום נחשבת לאחד הדברים הכי קרובים למכונית מסלול שניתן לעלות איתו על הכביש הציבורי. לא הרבה אנשים יודעים שאת הקונספט הקיצוני של האטום עם השלדה החשופה ניסתה אריאל ליישם גם במעין באגי חוקי לכביש בשם Nomad (נווד), אותו הציגה בשנת 2015.

הנומאד לא הצליח להשאיר חותם כמו האטום, וגם לא הפך ללהיט מכירות, בין היתר כי קצת היה קשה לעכל את הקונספט שהוא לא אטום מצד אחד ולא SBS קרבי מבחינת יכולות השטח מצד שני. אבל זה לא מנוע מאריאל להמשיך ולנסות. אחרי שהנומאד החשמלי הוא רעיון שעדין לא הבשיל, בימים אלו חושפת החברה את הנומאד 2 – דור שני לבאגי יוצא הדופן שאמור לטענתם להציע יכולת וחווית נהיגה של מכונית WRC עם רישוי לכביש ואפשרות להתנייד איתה בעיר.

המתכון הבסיסי נותר דומה. אריאל נומאד 2 בנויה סביב שלדת מסבך צינורות בקוטר 38 מ”מ חדשה וקשיחה ב-60% מבעבר המשלבת כלוב התהפכות תקני כחלק מהמבנה הכללי. בסיס גלגלים (240 ס”מ) ומפשק סרנים (163.5 ס”מ) שצמחו כל אחד בכחמישה ס”מ לטובת יציבות משופרת, ובכל אחת מפינות אריאל נומאד ישנו מתלה עצמאי בתצורת עצם עצה כפולה אליו מחוברת יחידת קויילאובר מאלומיניום מתוצרת K-Tech עם קפיצים של אייבך, ומהלך מתלים ארוך יותר ב-50% מאשר בדור הקודם. כאופציה ניתן לצייד את הרכב בקויילאוברים TTX מתוצרת אוהלניס או במפרט מתלי שטח מלא עם בולמים דו-שלביים מתוצרת בילשטיין.


שדרוג משמעותי מגיע מכיוון יחידת ההנעה של אריאל נומאד הממוקמת מאחורי צמד המושבי הנהג והנווט. את מקום מנוע ה-2.4 ליטר של הונדה תופס מנוע 2.3 ליטר מוגדש שהגיע מפורד פוקוס ST. מערכת ניהול המנוע מאפשרת בחירה בין שלוש מפות הצתה המשנות את תפוקת המנוע באופן משמעותית. במצב המתון מניב המנוע 260 כ”ס ו-32.9 קג”מ, במצב הביניים 302 כ”ס ו-46 קג”מ ואילו במצב הקיצוני ביותר עומדים לרשות הנהג 305 כ”ס ו-52.8 קג”מ. בכל מקרה מדובר תוספת כוח משמעותית לעומת 235 כוחות הסוס בדור הקודם.

כיוון שנומאד שוקל רק 715 ק”ג הביצועים מסחררים, והוא מסוגל להאיץ ל-100 קמ”ש בכ-3.5 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 215 קמ”ש. לרשות הנהג תיבת הילוכים סינקוונסיאלית בעלת שישה יחסי העברה ומצמד הידראולי, המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מכני מוגבל החלקה. מה שמעיד על כך שמדובר בבאאגי לשבילים מהירים ופחות כרכב לעבירות טכנית. מערכת הבלימה כוללת ABS כחלק מדרישות התקינה, אך היא כוללת מצב כיול מתירני לפעולה בשטח, כמו גם מערכות בקרת שיגור, בקרת משיכה ולקינוח גם בלם יד הידראולי למיקסום יכולות הדריפטינג.

אריאל כהרגלה תציע את הנומאד עם מגוון אפשריות להתאמה אישית לא רק בגזרת המתלים. ניתן לבחור גם חישוקים בקוטר שבין 16 ל-18 אינץ’, כאשר הצמיגים הסטנדרטים הם צמיגי A/T של יוקוהאמה במידה 235/70, איתם לנומאד ישנה זווית גישה של 48 מעלות וזווית נטישה מרשימה של 64 מעלות. הנוסף ישנן עוד כ-100 אופציות לחלקי סיבי פחמן לגוף, לתא הנוסעים ולמושבים, מנשאי וארגזי ציוד אטומים למים, תאורה חיצונית וכננת.

אריאל מתגאים שכל נומאד יבנה על ידי טכנאי אחד ויעבור התאמה אישית לכל לקוח, אבל לכל זה יש מחיר והוא גבוה. מחירו של הנומד לפני תוספות עומד על כ-68 אלף פאונד, מחיר שגורם לקאן אם מאבריק R להיראות פתאום ככלי עממי.

Ariel Noamd2 02Ariel Noamd2 02Preview
Ariel Noamd2 15Ariel Noamd2 15Preview
Ariel Noamd2 08Ariel Noamd2 08Preview
Ariel Noamd2 13Ariel Noamd2 13Preview
Ariel Noamd2 01Ariel Noamd2 01Preview
Ariel Noamd2 03Ariel Noamd2 03Preview
Ariel Noamd2 04Ariel Noamd2 04Preview
Ariel Noamd2 05Ariel Noamd2 05Preview
Ariel Noamd2 06Ariel Noamd2 06Preview
Ariel Noamd2 07Ariel Noamd2 07Preview
Ariel Noamd2 09Ariel Noamd2 09Preview
Ariel Noamd2 10Ariel Noamd2 10Preview
Ariel Noamd2 11Ariel Noamd2 11Preview
אריאל נומאדאריאל נומאדPreview
Ariel Noamd2 14Ariel Noamd2 14Preview

Nomad SBS אריאל אריאל אטום אריאל נומאד אריאל נומאד 2 באגי נומאד 2 רכב שטח
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד