אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עדין עם V8: ג’יפ רנגלר 392 ממשיך גם ל-2025
ראשי » חדשות » עדין עם V8: ג’יפ רנגלר 392 ממשיך גם ל-2025
ג'יפ רנגלר 392

עדין עם V8: ג’יפ רנגלר 392 ממשיך גם ל-2025

אחרי שהציגה מהדורת פרידה לגרסת ה-V8 השרירית של הרנגלר, ג'יפ מחליטה להמשיך את הייצור של רנגלר 392 גם בשנה הבאה

אופיר דואק 20/06/2024 צלם: יצרן

למרות שהם אבן יסוד בתרבות המוטורית האמריקאית, היצע מנועי ה-V8 מצטמצם אפילו בארה”ב כאשר תהליכי התייעלות ורגולציה מאלצות את גם את היצרניות האמריקאית לחתוך אותם מהמבחר. הדבר בולט בעיקר במה שנותר מקבוצת קרייזלר-דודג’-ג’יפ מאז שזו הפכה להיות חלק מסטלנטיס הענקית וחובקת היבשות.

כחלק ממגמה הירוקה שמביאים איתה המנהלים האירופאים מפנים מנועי ה-V8 אט אט את מקומם לטובת מנוע שישה צילינדרים טורי כפול מגדשים כפי שראינו בצ’ארג’ר החדשה (שלא עלינו מוצעת גם בגרסה חשמלית). גם ג’יפ החלה במסע פרידה ממנוע ה-V8 כשהקורבן הראשון הוא הרנגלר 392 השרירי, ולרגל כך הציגה בתחילת השנה מהדורה אחרונה של הרנגלר עם מנוע ה”המי” אותו תכננה לייצר ב-3,700 יחידות בלבד.

למרות שמהדורת הפרידה, כמו כל דגמי הרנגלר 392, יקרה כמעט פי 2 מרנגלר סטנדרטי זה לא הפריע לה להימכר מהר מאד. הביקוש שהתעורר העמיד את אנשי ג’יפ במצב לא פשוט. מצד אחד הביקוש לגרסת ה-V8 הרווחית התעורר מחדש, ומצד שני אי אפשר לחזיר אותה לייצור רגיל כאופציה ליתר הגרסאות של הרנגלר אחרי שכבר הוציאו מהדורת פרידה. לכן הגיעו בג’יפ לפתרון יצירתי והכריזו כי “מהדורת הפרידה” של רנגלר 392 תמשיך להיות מיוצרת גם בשנת 2025. לא שאנחנו מתלוננים על כך, להפך.

ג'יפ רנגלר 392


ההבדל בין “מהדורת פרידה 2024″ ל”מהדורת פרידה 2025” של ג’יפ רנגלר 392 יסתכם ככל הנראה רק בהיצע הצבעים הזמינים. מעבר לכך לא נעשו שינויים כלשהם. מהדורת הפרידה תונע על ידי מנוע V8 המי בנפח 6.4 ליטר המספק 470 כ”ס ו-65 קג”מ המשוך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, מה שהופך אותה לרנגלר המהיר ביותר אי פעם כשהוא מסוגל להאיץ ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות ולגמוע רבע מייל ב-13 שניות.

המהדורה מגיעה בתצורת “רוביקון” הקרבית עם תיבת ההעברה כוללת יחס העברה נמוך ביחס של 2.72 ,כאשר ממיר המומנט בתיבת ההילוכים מסוגל לייצר יחס זחילה של 48:1. תפריט השטח כולל גם סרני דאנה 44 מחוזקים, נעילות דיפרנציאל נשלטות חשמלית ומוט מייצב קדמי מתנתק. את החבילה ואת הלוק משלימים צמיגי BF Goodrich בקוטר 35 אינץ’ המורכבים על גבי חישוקי בידלוק בקוטר 17 אינץ’ בצבע ברונזה. רשימתה שדרוגים כוללת גם מתלים מוגבהים, כננת Warn בעומס של 3.5 טון, מיגוני גחון וגוף וריפודי עור.
לפחות הפעם בג’יפ למדו את הלקח ולא הצהירו כמה יחידות ייצרו ממהדורת הפרידה של ג’יפ רנגלר 392 בשנת 2025. מי יודע אולי יתמזל מזלם של הג’יפאים והיא תמשיך גם לשנת 2026.

ג'יפ ג'יפ רנגלר ג'יפ רנגלר V8 ג'יפ רנגלר רוביקון רנגלר 392 רנגלר רוביקון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד