אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קריצה לאמריקה: הטנדר הגלובלי וההיברידי של BYD נחשף במקסיקו
ראשי » חדשות » קריצה לאמריקה: הטנדר הגלובלי וההיברידי של BYD נחשף במקסיקו
BYD שארק

קריצה לאמריקה: הטנדר הגלובלי וההיברידי של BYD נחשף במקסיקו

BYD שארק הוא הטנדר ההיברידי של החדש של BYD וגם הדגם הראשון בתולדות החברה שעורך בכורה מחוץ לגבולות סין. היעוד גלובלי, אבל הצהרת הכוונות היא דווקא לארה"ב

אופיר דואק 15/05/2024 צלם: יצרן

מספר שבועות לאחר שחשפה תמונות פרטים ראשונים אודות הטנדר החדש וההיברידי שלה, נחשף אמש רשמית BYD שארק. מדובר טנדר גלובלי, וככזה הוא מיעד להתחרות בטנדרים בינוניים דוגמת טויוטה היילקס ופורד ריינג’ר הנמכרים ברחבי הגלובוס. באופן מעניין, בחרה BYD להשיק השארק דווקא המקסיקו. אמנם שוק הטנדרים המקסיקו פורח, אבל הבחירה של BYD לבצע את ההשקה במקסיקו היא בראש ובראשונה הצהרת כוונות לעבר הגבול הצפוני של המדינה אל שוק הטנדרים הלוהט בארה”ב.

BYD תשמח לנגוס נתח משלה בשוק הטנדרים האמריקאים, אלא שנכון לעתה כמו יתר היצרניות הסיניות היא מסורבת כניסה, הגבלה אותה היא מתכוונת לעקוף בקרוב על ידי הקמת מפעל ייצור במקסיקו. מסלול עקיף שאותו ינסו האמריקאים לחסום כאשר המועמד לנשיאות דונלד טראמפ כבר הודיע כי בכוונתו למסות מכוניות סיניות שיוצרו במקסיקו.

בינתיים אמור BYD שארק להיות מיוצר בסין, אך הוא עתיד להיות אחד מהדגמים החשובים עבור BYD במפעלים שתקים במקסיקו ואמריקה הלטינית. פרט מעניין נוסף הוא העובדה שלמרות ש-BYD היא יצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בעולם, השארק מוצג דווקא בתצורה של הנעה היברידית נטענת, על בסיס פלטפורמה ייעודית להנעה זו בשם DM-p. עם זאת, כיוון שמדובר ברכב עבודה מכלול ההנעה יושב בתוך שלדת סולם חסונה. לא מן הנמנע שבעתיד הוא יוצע גם בגרסה חשמלית מלאה.


העיצוב החיצוני קובייתי ואגרסיבי, כראוי לטנדר, עם יחידות תאורה קדמיות שמזכירות לא במקרה את אלו של פורד F150 האולטרה פופולארי. BYD טוענת שישנה השראה עיצובית גם מעולם הכרישים, אבל אנחנו מעולם לא נתקלנו בכרישים קובייתיים. המידות מעט גדולות מהמתחרים הישירים בקטגורית הטנדרים הבינוניים, עם אורך כולל של 545 ס”מ, רוחב של 197 ס”מ ובסיס גלגלים של 326 ס”מ. תא הנוסעים הוא בתכנון אופייני ל-BYD עם מסך מרכזי עצום ומסתובב על חשבון פתחי מיזוג אוויר בגובה המרפקים, כאשר בורר ההילוכים ומבחר מתגים פונקצונליים מרוכזים בקונסולה המרכזית הגבוהה.

יחידת ההנעה ההיברידית של BYD שארק היא בעלת הספק משולב של 429 כ”ס ו-66.3 קג”מ מרשימים בהחלט, הנוצרים על ידי שילוב בין מנוע חשמלי קדמי בהספק של 228 כ”ס ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 201 כ”ס. בחזית מותקן גם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר שהספקו לא פורסם, וכך גם לא נמסרו נתונים על תיבת הילוכים כלשהי, מה שמבסס את ההשערה שמדובר במנוע הנועד לשמש כמאריך טווח ולייצר חשמל עבור המנועים החשמליים.

הסוללה של השארק המותקנת ברצפת הרכב היא סוללת בלייד של BYD בקיבולת של 29.5 קוט”ש האמורים לספק טווח נסיעה חשמלי של 100 ק”מ על פי תקן NDEC הפחות מחמיר שאינו נהוג במערב, כאשר זמן הטעינה של הסוללה מ-20 ל-80 אחוזים אמור לארוך כחצי שעה. בסך הכל מצהירה BYD על טווח נסיעה של 840 ק”מ עם צריכת דלק ממוצעת של 13.3 ק”מ לליטר. התאוצה ל-100 קמ”ש אמורה להימשך 5.7 שניות מרשימות עבור טנדר מגודל. עם זאת, כושר ההעמסה העומד על 835 ק”ג נמוך מטנדרים בינוניים כמו פורד ריינג’ר וטויוטה היילקס. כושר הגרירה עומד על 2.5 טון.

לטובת יכולת השטח מסוגלת מערכת ההנעה לחלק את הכוח בין הסרנים בהתאם למצב האחיזה ולשלושה מצבי נהיגה לשטח: חול, שלג ובוץ. בנוסף מסוגלת בקרת האחיזה לדמות פעולה של דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה לשיפור האחיזה בשטח טכני.
מחירו של BYD שארק במקסיקו יחל ב-53 אלף דולר, קצת פחות ממחירו של פורד ריינג’ר ראפטור.

BYD BYD שארק טנדר טנדר PHEV טנדר היברידי טנדר פלאג אין
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד