אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קרבי והיברידי: טויוטה 4 ראנר החדש נחשף
ראשי » חדשות » קרבי והיברידי: טויוטה 4 ראנר החדש נחשף
טויוטה 4 ראנר

קרבי והיברידי: טויוטה 4 ראנר החדש נחשף

אחרי הלנד קרוזר החדש, טויוטה חושפת דור חדש ל-4 ראנר המצליח שמציע מפרט וקרבי מאי פעם, אופציה ליחידת הנעה היברידית ואפילו קריצה קטנה לדגם משנות ה-90

אופיר דואק 10/04/2024 צלם: יצרן

לצד משפחת הלנד קרוזר המיתולוגית והענפה, מציעה טויוטה במשך כמעט 4 עשורים רכב SUV נוסף בעל נטיות שטח בשם 4 ראנר, שם שבטח עדין מוכר לחלק מאיתכם למרות שה-4 ראנר שווק בישראל לזמן קצר אי שם בשנות ה-90. באופן מסורתי, ה-4 ראנר נחשב ל-SUV קטן וזול יותר מהלנד קרוזר פראדו, כאשר הוא חולק מכלולים משותפים עם הטנדר הקומפקטי של טויוטה. בתחילת דרכו היה מדובר בהיילקס, ולאחר מכן בטאקומה שכמו ה-4 ראנר מיועד בעיקר לשוק האמריקאי.

עם ההתעוררות בתחום רכבי השטח הקרביים, זכה טויוטה 4 ראנר בשנים האחרונות להצלחה גדולה בארה”ב בזכות יכולות גבוהות, שימושיות ומחיר נמוך יחסית לרכבי SUV גדולים שלא בהכרח התעלו עליו מבחינת יכולות השטח. כעת לאחר כמעט 10 שנים ארוכות, חושפת טויוטה דור חדש לחלוטין של ה-4 ראנר, כשכמיטב המסורת הוא חולק בסיס משותף עם הטאקומה החדש שהוצג בשנה שעברה.

בתאם לכך, טויוטה 4 ראנר החדש בנוי על פלטפורמת TNGA-F עליה בנוי גם הלנד קרוזר החדש, כאשר שלדת הסולם החדשה דומה לזו של הטאקומה. העיצוב החיצוני גם הוא מפגין דמיון גדול לטאקומה, בעיקר בחזית, כאשר השוני הגדול הוא כמובן בחלקו האחורי הסגור ובעל סרח העודף הקצר יותר המאפשר זווית נטישה עדיפה (24 מעלות). כקריזצה ל-4 ראנר של שנות ה-90, מעצבי טויוטה העניקו לדור החדש חלון צד שלישי טרפזי המכסה את קורת הגג העליונה, והוסיפו גם חלון אחורי חשמלי המאפשר גישה לחלל המטען גם כאשר דלת תא המטען סגורה.


לוח המכשירים זהה כמעט לחלוטין לזה של הטאקומה, עם קווים רבועים תכליתיים ושילוב של לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מרכזי גדול נפרד במרכז הדשבורד, כאשר נשמרו מתגים פיזיים לתפעול מערכות בקרת האקלים וחלק ממערכות הבטיחות לצד ידית בורר הילוכים סטנדרטי וחוגה לבחירת מצבי הנהיגה השונים. אם כבר הזכרנו מערכות בטיחות, אז גם ה-4 ראנר החדש מצויד בחבילה עדכנית של מערכות בטיחות אקטיבית, כולל בקרת שיוט אקטיבית ומערכת לעקיבה אחר נתיב הנסיעה.

בשלב ראשון יוצע טויוטה 4 ראנר עם שתי יחידות הנעה, שתיהן מוכרות מהטאקומה החדש שהוצג בשנה שעברה. בגרסת הכניסה מצויד ה-4 ראנר במנוע 2.4 ליטר מוגדש בעל 4 צילינדרים המספק 278 כ”ס ו-43 כ”ס, כשהוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה. מעליו מוצעת גרסה היברידית המשלבת בין אותו מנוע בנזין למנוע חשמלי בהספק של 48 כ”ס, המייצרים יחד הספק משולב של 326 כ”ס ו-63 קג”מ, כאשר סוללת 1.87 קילוואט אמורה לספק את האנרגיה למנוע החשמלי. באופן מעניין, לפחות בשלב ראשות את הגרסה ההיברידית החזקה ניתן יהיה לקבל רק במפרטי TRD Pro וטריילהאנטר הקרביים.

את ה-4 ראנר ניתן יהיה לקבל בתצורת הנעה אחורית בלבד, או בשתי תצורות של הנעה כפולה: משתלבת לפי הצורך באופן אוטומטי או קבועה עם חלוקת כוח משתנה. גרסאות ההנעה הכפולה מצוידות כסטנדרט בתיבת העברה בעלת יחס נמוך (הילוך כוח), בקרת משיכה ייעודית לשטח ודיפרנציאל מוגבל החלקה.  טויוטה תציע את ה-4 ראנר ב-3 גרסאות ייעודיות בעלות אבזור שטח קרבי: TRD Pro, TRD Off Road ו”טריילהאנטר”. לכולן מוט מייצב מתנתק חשמלית ונעילת דיפרנציאל אחורי חשמלית. בתחום האלקטרוניקה ישנה מערכת בקרת ירידה במדרון, מצבי נהיגה ייעודים לתנאי שטח שונים וגם מערכת זחילה בשטח מבוססת על ראדר המכונית, שהיא למעשה מעין בקרת שיוט אקטיבית לשטח.

גרסת הטריילהאנטר כבר לוקחת את יכולת השטח של ה-4 ראנר לקצה האפשרי ברכב מייצור סדרתי, כאשר היא מגיעה עם מערכת מתלים משודרגת עם בולמי 2.5 אינץ’ של ARB, מתלה אחורי משודרג וצמיגי שטח בקוטר 33 אינץ’ המענקים כולם הגבהת מרכב של 5 ס”מ מלפנים ו-4 ס”מ מאחור. גרסה זו מגיעה גם עם מיגונים מלאים ואפילו שנורקל מקורי לצליחת מעברי מים.

4Runner 2025 124Runner 2025 12Preview
4Runner 2025 014Runner 2025 01Preview
4Runner 2025 024Runner 2025 02Preview
טויוטה 4 ראנרטויוטה 4 ראנרPreview
4Runner 2025 044Runner 2025 04Preview
4Runner 2025 054Runner 2025 05Preview
4Runner 2025 064Runner 2025 06Preview
4Runner 2025 074Runner 2025 07Preview
4Runner 2025 084Runner 2025 08Preview
4Runner 2025 094Runner 2025 09Preview
4Runner 2025 104Runner 2025 10Preview
4Runner 2025 114Runner 2025 11Preview
4Runner 2025 134Runner 2025 13Preview
4Runner 2025 144Runner 2025 14Preview

4 ראנר TRD PRO טויוטה טויוטה 4 ראנר טויוטה לנד קרוזר טריילהאנטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד