אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת ג’נבה: רנו 5 החשמלית נחשפת בגרסה הסדרתית
ראשי » חדשות » תערוכת ג’נבה: רנו 5 החשמלית נחשפת בגרסה הסדרתית
רנו 5

תערוכת ג’נבה: רנו 5 החשמלית נחשפת בגרסה הסדרתית

עם פתיחתה של תערוכת ג'נבה רנו משיקה את הגרסה הסדרתית של רנו 5 החשמלית שנותנת דגש גדול על העיצוב, אך גם על הטכנולוגיה בזכות פלטפורמה חדשה

אופיר דואק 26/02/2024 צלם: יצרן

בעידן ההנעה החשמלית מכוניות הופכות דומות מידי ומאבדות את אופיין וזהותן. יצרניות הרכב המערביות מבינות זאת והדרך שלהן ליצור זהות וחיבור שורשי הוא על ידי החייאת עיצובים של דגמים אייקונים מהעבר. פולקסווגן עשתה זאת בהצלחה עם ה-ID.BUZZ המדליק ורנו נמצאת בעקבותיה. לפני כשנתיים וחצי הציגה רנו קונספט חשמלי המשחזר את העיצוב של רנו 5 – מהדגמים שייסדו את קטגוריית הסופרמיני. עם פתיחת תערוכת ג’נבה אמש, ואחרי לא מעט קדימונים, מוצגת רשמית רנו 5 החשמלית החדשה, או בשמה המלא רנו 5 E-TECH.

העיצוב קרוב מאד לדגם הקונספט ומשחזר את הצללית יחד עם הקווים הזוויתיים והנקיים של רנו 5 המקורית. עם זאת, מעצבי רנו לא התאפקו והעניקו ל-5 החשמלית גם ניפוחי כנפיים, חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ואלמנטים מודרניים כמו אשליית גג “צף” ופנסי LED מתחכמים. התוצאה נאה, אבל עמוסה לעין ודי חוטאת לרנו 5 המקרית שלא הייתה זקוקה לגימיקים כדי להיראות זורמת ונעימה לעין. עם זאת, השקיעו המעצבים הצרפתיים בירידה לפרטים כמו פסי דגל צרפת המוחבאים ביחידות התאורה ומיקום הספרה 5 בחלקי גוף השונים. כיוון שמדובר במכונית אופנתית, תציעה רנו 5 החדשה גם שלל צבעים נועזים, אפשרות צביעה דו-גוונית ושלל מדבקות ואפשרויות התאמה אישית.

תא הנוסעים גם הוא מנסה לשלב גם הוא בין מודרני לרטרו. מצד אחד השילבו של שני מסכים ללוח המחוונים ולמערכת המולטימדיה הוא כמעט בלתי נמנע. מצד שני, ישנו גימור בד בצורת פסים המשחזר את מראה הדשבורד של רנו 5 המקורית, עיצוב המושבים עם תמיכות הצד בולטות גם הוא נאמן למקור לצד דיפוני הבד בדלתות ובמושבים שצועקים שנות ה-70. גם בתא הנוסעים הירדה לפרטים נמשכת ובאה לידי ביטוי בין היתר במספר 1972 (שנת השקתה של רנו 5) על כיסוי תא האכסון שבין המושבים או הטבעת הצללית של רנו 5 על משטח הטעינה של הטלפון הסלולרי.


 

רנו 5 החשמלית בנויה על בסיס פלטפורמה חדשה המכונה CMF-B EV, כשלמעשה מדובר בפלטפורמה המודולארית הקטנה של רנו-ניסאן שעברה הסבה ושדרוג משמעותי כדי להתאימה לאכלס מערכת הנעה חשמלית. 30% מרכיבי הפלטפורמה חדשים, היא מאפשרת למקם את הסוללה ברצפת הרכב (אם כי לא מדובר בתצורת “סקייטבורד” הנפוצה בפלטפורמות חשמליות ייעודיות) ומאפשרת שימוש במתלה אחורי רב חיבורי. הפלטפורמה הזו אמורה לשמש דור חדש של דגמים קטנים וחשמליים בברית של רנו-ניסאן-מיצובישי, בין היתר את הדור הבא של המייקרה וגם את רנו 4 – שתהיה קרוסאובר קטן שקורץ לרנו 4 הקלאסית.

במקרה של רנו 5 החדשה הפלטפורמה מאפשרת בסיס גלגלים של 254 ס”מ לא יוצאי דופן בקטגוריית הסופר מיני, כאשר ישנו תא מטען בנפח נאה של 326 ליטרים. ברנו מתגאים גם שמשקל המכונית לא עולה על 1,500 ק”ג – נמוך יחסית למכונית חשמלית – כאשר ישנה גם יכולת גרירה של עד 500 ק”ג אם זה בכלל רלוונטי למכונית עירונית.

מתחת למכסה המנוע ישנם מנוע חשמלי סינכרוני המניע את הגלגלים הקדמיים ונמצא בשימוש גם ברנו מגאן וסניק החשמליות. ברנו 5 החדשה הוא יוצא בשלוש רמות הספק: 94, 120 ו-147 כ”ס. הגרסה הספורטיבית של רנו 5 החשמלית שתישא את הסמל של אלפין ותוצג לקראת סוף השנה אמורה להיות חזקה משמעותית. כיוון שמדובר במכונית בעלת ייעוד עירוני בעיקר, קיבלה רנו 5 סוללה בקיבולת צנועה יחסית של 52 קוט”ש, מה שאמור להספיק לטענת רנו לטווח נסיעה ממוצע של 400 ק”מ. טעינת AC בקצב של 11 קילוואט היא סטנדרטית, כאשר קצב טעינת ה-DC המהירה עומד על 80 או 100 קילוואט בתאם לגרסה, קצב איטי ביחס למקובל כיום.

רנו 5 החשמלית אמורה להחליף באירופה את רנו זואי, אך מחירה צפוי להיות גבוה משמעותית בהתאם למיתוג האופנתי ורשימת הציוד המקיפה הכוללת את כל מערכות הבטיחות האקטיביות מהדור האחרון, לצד פיצ’רים טכנולוגיים כמו אפשרות V2L לאספקת כוח חיצונית למכשירים חשמליים שונים.

 

רנו 5רנו 5Preview
Renault 5 E03Renault 5 E03Preview
Renault 5 E05Renault 5 E05Preview
Renault 5 E10Renault 5 E10Preview
Renault 5 E08Renault 5 E08Preview
Renault 5 E11Renault 5 E11Preview
Renault 5 E09Renault 5 E09Preview
Renault 5 E06Renault 5 E06Preview
Renault 5 E07Renault 5 E07Preview
Renault 5 E01Renault 5 E01Preview
Renault 5 E20Renault 5 E20Preview
Renault 5 E21Renault 5 E21Preview
Renault 5 E22Renault 5 E22Preview
Renault 5 E23Renault 5 E23Preview
Renault 5 E19Renault 5 E19Preview
Renault 5 E18Renault 5 E18Preview
Renault 5 E15Renault 5 E15Preview
Renault 5 E02Renault 5 E02Preview
Renault 5 E16Renault 5 E16Preview
Renault 5 E17Renault 5 E17Preview
Renault 5 E12Renault 5 E12Preview
Renault 5 E13Renault 5 E13Preview
Renault 5 E14Renault 5 E14Preview
Renault 5 E24Renault 5 E24Preview
Renault 5 E25Renault 5 E25Preview
Renault 5 E26Renault 5 E26Preview

רנו רנו 5 רנו 5 E-TECH רנו 5 חשמלית תערוכת ג'נבה תערוכת ג'נבה 2024
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד