בעידן ההנעה החשמלית מכוניות הופכות דומות מידי ומאבדות את אופיין וזהותן. יצרניות הרכב המערביות מבינות זאת והדרך שלהן ליצור זהות וחיבור שורשי הוא על ידי החייאת עיצובים של דגמים אייקונים מהעבר. פולקסווגן עשתה זאת בהצלחה עם ה-ID.BUZZ המדליק ורנו נמצאת בעקבותיה. לפני כשנתיים וחצי הציגה רנו קונספט חשמלי המשחזר את העיצוב של רנו 5 – מהדגמים שייסדו את קטגוריית הסופרמיני. עם פתיחת תערוכת ג’נבה אמש, ואחרי לא מעט קדימונים, מוצגת רשמית רנו 5 החשמלית החדשה, או בשמה המלא רנו 5 E-TECH.
העיצוב קרוב מאד לדגם הקונספט ומשחזר את הצללית יחד עם הקווים הזוויתיים והנקיים של רנו 5 המקורית. עם זאת, מעצבי רנו לא התאפקו והעניקו ל-5 החשמלית גם ניפוחי כנפיים, חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ואלמנטים מודרניים כמו אשליית גג “צף” ופנסי LED מתחכמים. התוצאה נאה, אבל עמוסה לעין ודי חוטאת לרנו 5 המקרית שלא הייתה זקוקה לגימיקים כדי להיראות זורמת ונעימה לעין. עם זאת, השקיעו המעצבים הצרפתיים בירידה לפרטים כמו פסי דגל צרפת המוחבאים ביחידות התאורה ומיקום הספרה 5 בחלקי גוף השונים. כיוון שמדובר במכונית אופנתית, תציעה רנו 5 החדשה גם שלל צבעים נועזים, אפשרות צביעה דו-גוונית ושלל מדבקות ואפשרויות התאמה אישית.
תא הנוסעים גם הוא מנסה לשלב גם הוא בין מודרני לרטרו. מצד אחד השילבו של שני מסכים ללוח המחוונים ולמערכת המולטימדיה הוא כמעט בלתי נמנע. מצד שני, ישנו גימור בד בצורת פסים המשחזר את מראה הדשבורד של רנו 5 המקורית, עיצוב המושבים עם תמיכות הצד בולטות גם הוא נאמן למקור לצד דיפוני הבד בדלתות ובמושבים שצועקים שנות ה-70. גם בתא הנוסעים הירדה לפרטים נמשכת ובאה לידי ביטוי בין היתר במספר 1972 (שנת השקתה של רנו 5) על כיסוי תא האכסון שבין המושבים או הטבעת הצללית של רנו 5 על משטח הטעינה של הטלפון הסלולרי.
רנו 5 החשמלית בנויה על בסיס פלטפורמה חדשה המכונה CMF-B EV, כשלמעשה מדובר בפלטפורמה המודולארית הקטנה של רנו-ניסאן שעברה הסבה ושדרוג משמעותי כדי להתאימה לאכלס מערכת הנעה חשמלית. 30% מרכיבי הפלטפורמה חדשים, היא מאפשרת למקם את הסוללה ברצפת הרכב (אם כי לא מדובר בתצורת “סקייטבורד” הנפוצה בפלטפורמות חשמליות ייעודיות) ומאפשרת שימוש במתלה אחורי רב חיבורי. הפלטפורמה הזו אמורה לשמש דור חדש של דגמים קטנים וחשמליים בברית של רנו-ניסאן-מיצובישי, בין היתר את הדור הבא של המייקרה וגם את רנו 4 – שתהיה קרוסאובר קטן שקורץ לרנו 4 הקלאסית.
במקרה של רנו 5 החדשה הפלטפורמה מאפשרת בסיס גלגלים של 254 ס”מ לא יוצאי דופן בקטגוריית הסופר מיני, כאשר ישנו תא מטען בנפח נאה של 326 ליטרים. ברנו מתגאים גם שמשקל המכונית לא עולה על 1,500 ק”ג – נמוך יחסית למכונית חשמלית – כאשר ישנה גם יכולת גרירה של עד 500 ק”ג אם זה בכלל רלוונטי למכונית עירונית.
מתחת למכסה המנוע ישנם מנוע חשמלי סינכרוני המניע את הגלגלים הקדמיים ונמצא בשימוש גם ברנו מגאן וסניק החשמליות. ברנו 5 החדשה הוא יוצא בשלוש רמות הספק: 94, 120 ו-147 כ”ס. הגרסה הספורטיבית של רנו 5 החשמלית שתישא את הסמל של אלפין ותוצג לקראת סוף השנה אמורה להיות חזקה משמעותית. כיוון שמדובר במכונית בעלת ייעוד עירוני בעיקר, קיבלה רנו 5 סוללה בקיבולת צנועה יחסית של 52 קוט”ש, מה שאמור להספיק לטענת רנו לטווח נסיעה ממוצע של 400 ק”מ. טעינת AC בקצב של 11 קילוואט היא סטנדרטית, כאשר קצב טעינת ה-DC המהירה עומד על 80 או 100 קילוואט בתאם לגרסה, קצב איטי ביחס למקובל כיום.
רנו 5 החשמלית אמורה להחליף באירופה את רנו זואי, אך מחירה צפוי להיות גבוה משמעותית בהתאם למיתוג האופנתי ורשימת הציוד המקיפה הכוללת את כל מערכות הבטיחות האקטיביות מהדור האחרון, לצד פיצ’רים טכנולוגיים כמו אפשרות V2L לאספקת כוח חיצונית למכשירים חשמליים שונים.