קרייזלר שנחשבה במשך שנים ליצרנית הנועזת והצעירה מבין שלושת הגדולות של דטרויט, הלכה ושקעה בשנים האחרונות עד שלמעשה וכמעט נעלמה לחלוטין מהשוק האמריקאי. למעשה, עם הפסקת הייצור של קרייזלר 300 המיושנת נותרה קרייזלר רק עם דגם אחד ביצור, הפאסיפיקה שגם הוא כבר לא ממש צעיר ומתחרה בקטגוריה שהולכת וקטנה מידי שנה.
האיחוד תחת קבוצת סטלנטיס פותח עבור קרייזלר הזדמנות כנראה אחרונה להציג דור דגמים חדש ולנסות להיות רלוונטית עד סוף העשור כדי להינצל. בקרייזלר לקחו את ההזדמנות וחשפו לאחרונה תוכנית אסטרטגית שבה תעשה שימוש בפלטפורמות המחושמלות החדשות של הקבוצה. המכונית החשמלית הראשונה של קרייזלר תופיע בשנה הבאה, כאשר עד שנת 2028 תחזיק החברה בליין דגמים חשמלי מלא.
כדי לרמז על רצינות כוונותיה, חשפה קרייזלר לאחרונה מכונית תצוגה בשם Halcyon, מילה שבאה לתאר תקופות טובות בעבר. מדובר במכונית סדאן גדולה ויוקרתית, בדיוק מהסוג בו התהדרה קרייזלר בשנותיה הגדולות עם דגמים כמו סדרת האימפיריאל לדורותיה, הניו יורקר וכמובן סדרה 300. קרייזלר האליסון מרמזת על כך שבקרייזלר מתכננים להציג מתחרה פוטנציאלית ללוסיד אייר, טסלה מודל S ואפילו מרצדס EQE, ואולי אף לכוון גבוה מכך.
הלוק העתידני של קרייזלר האלסיון מגיע בזכות שילוב של שמשה קדמית ענקית הגולשת אל תוך החרטום, חופת תא נוסעים בצורת טיפה וקווי גוף מעוגלים לצד אלמנטים שהפכו כבר שגרתיים כמו מצלמות במקום מראות צד וידיות דלתות נסתרות. תצורת הדלתות היא הייחודית ומשלבת דלתות התאבדות אחוריות ללא קורה מרכזית, כאשר חלקו העליון של הגג מעל הנוסעים מלפנים מאחור נפתח כלפי מעלה בתצורת “כנפי שחף”. פתיחת הדלתות חושפת תא נוסעים מינימליסטי שבו ארבע מושבים ואין הרבה מלבד הגה רבוע ומסך 15.6 אינץ’ מסתובב במרכז הקוקפיט. לוח המחוונים הוא למעשה תצוגת HUD עילית על פני פאנל שקוף המוצב לרוחב הקוקפיט מלפנים. בקרייזלר גם מדגישים ש-95% מדיפוני תא הנוסעים עשויים מחומרים ממוחזרים.
מהפן הטכנולוגי, קרייזלר האלסיון מתבססת על פלטפורמת STLA Large החדשה שחשפה סטלנטיס לאחרונה, ותשמש בין היתר גם את ג’יפ ואגוניר S ודודג’ צ’ארג’ר דייטונה החשמליים. זה אומר של קרייזלר ישנה ארכיטקטורת 800V לתמיכה בטעינה אולטרה מהירה, כשהיא תהיה מצוידת בסוללות ליתיום גופרית שלטענתם מזהמות ב-60% פחות מהסוללות המקובלות כיום. קרייזלר לא מפרסמים נתוני ביצוים או פרטים על מהערכת ההנעה, גם כי זה לא ממש רלוונטי עבור מכונית תצוגה וגם כי הם מעדיפים להדגיש כי האליסיון היא בעלת יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 4. יכולת זו תאפשר לנהג ולנוסעים לעבור למצב “תצפית כוכבים” כדי לצפות בשמיים בנינוחות דרך הגג השקוף או לשחק משחקי מחשב בזמן שהמכונית עסוקה בלנווט את עצמה אל היעד. אולי כי בקרייזלר כבר מבינים שבעתיד הקרוב אף אחד לא באמת ירצה לנהוג במכונית סאלון חשמלית.