אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קרייזלר רוצה לחזור למכוניות היוקרה הגדולות
ראשי » חדשות » קרייזלר רוצה לחזור למכוניות היוקרה הגדולות
קרייזלר האלסיון

קרייזלר רוצה לחזור למכוניות היוקרה הגדולות

קרייזלר מצידה קונספט חדש בשם האלסיון שמרמז לא רק על התחייה מחדש של המותג בעידן החשמלי, אלא גם על הרצון לחזור לייצר מכוניות יוקרה גדולות

אופיר דואק 18/02/2024 צלם: יצרן

קרייזלר שנחשבה במשך שנים ליצרנית הנועזת והצעירה מבין שלושת הגדולות של דטרויט, הלכה ושקעה בשנים האחרונות עד שלמעשה וכמעט נעלמה לחלוטין מהשוק האמריקאי. למעשה, עם הפסקת הייצור של קרייזלר 300 המיושנת נותרה קרייזלר רק עם דגם אחד ביצור, הפאסיפיקה שגם הוא כבר לא ממש צעיר ומתחרה בקטגוריה שהולכת וקטנה מידי שנה.

האיחוד תחת קבוצת סטלנטיס פותח עבור קרייזלר הזדמנות  כנראה אחרונה להציג דור דגמים חדש ולנסות להיות רלוונטית עד סוף העשור כדי להינצל. בקרייזלר לקחו את ההזדמנות וחשפו לאחרונה תוכנית אסטרטגית שבה תעשה שימוש בפלטפורמות המחושמלות החדשות של הקבוצה. המכונית החשמלית הראשונה של קרייזלר תופיע בשנה הבאה, כאשר עד שנת 2028 תחזיק החברה בליין דגמים חשמלי מלא.

כדי לרמז על רצינות כוונותיה, חשפה קרייזלר לאחרונה מכונית תצוגה בשם Halcyon, מילה שבאה לתאר תקופות טובות בעבר. מדובר במכונית סדאן גדולה ויוקרתית, בדיוק מהסוג בו התהדרה קרייזלר בשנותיה הגדולות עם דגמים כמו סדרת האימפיריאל לדורותיה, הניו יורקר וכמובן סדרה 300. קרייזלר האליסון מרמזת על כך שבקרייזלר מתכננים להציג מתחרה פוטנציאלית ללוסיד אייר, טסלה מודל S ואפילו מרצדס EQE, ואולי אף לכוון גבוה מכך.


הלוק העתידני של קרייזלר האלסיון מגיע בזכות שילוב של שמשה קדמית ענקית הגולשת אל תוך החרטום, חופת תא נוסעים בצורת טיפה וקווי גוף מעוגלים לצד אלמנטים שהפכו כבר שגרתיים כמו מצלמות במקום מראות צד וידיות דלתות נסתרות. תצורת הדלתות היא הייחודית ומשלבת דלתות התאבדות אחוריות ללא קורה מרכזית, כאשר חלקו העליון של הגג מעל הנוסעים מלפנים מאחור נפתח כלפי מעלה בתצורת “כנפי שחף”. פתיחת הדלתות חושפת תא נוסעים מינימליסטי שבו ארבע מושבים ואין הרבה מלבד הגה רבוע ומסך 15.6 אינץ’ מסתובב במרכז הקוקפיט. לוח המחוונים הוא למעשה תצוגת HUD עילית על פני פאנל שקוף המוצב לרוחב הקוקפיט מלפנים. בקרייזלר גם מדגישים ש-95% מדיפוני תא הנוסעים עשויים מחומרים ממוחזרים.

מהפן הטכנולוגי, קרייזלר האלסיון מתבססת על פלטפורמת STLA Large החדשה שחשפה סטלנטיס לאחרונה, ותשמש בין היתר גם את ג’יפ ואגוניר S ודודג’ צ’ארג’ר דייטונה החשמליים. זה אומר של קרייזלר ישנה ארכיטקטורת 800V לתמיכה בטעינה אולטרה מהירה, כשהיא תהיה מצוידת בסוללות ליתיום גופרית שלטענתם מזהמות ב-60% פחות מהסוללות המקובלות כיום. קרייזלר לא מפרסמים נתוני ביצוים או פרטים על מהערכת ההנעה, גם כי זה לא ממש רלוונטי עבור מכונית תצוגה וגם כי הם מעדיפים להדגיש כי האליסיון היא בעלת יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 4. יכולת זו תאפשר לנהג ולנוסעים לעבור למצב “תצפית כוכבים” כדי לצפות בשמיים בנינוחות דרך הגג השקוף או לשחק משחקי מחשב בזמן שהמכונית עסוקה בלנווט את עצמה אל היעד. אולי כי בקרייזלר כבר מבינים שבעתיד הקרוב אף אחד לא באמת ירצה לנהוג במכונית סאלון חשמלית.

A warm Acrylic-tinted butterfly-hinged canopy serves as a thirdA warm Acrylic-tinted butterfly-hinged canopy serves as a thirdPreview
A warm Acrylic-tinted butterfly-hinged canopy serves as a thirdA warm Acrylic-tinted butterfly-hinged canopy serves as a thirdPreview
A warm Acrylic-tinted butterfly-hinged canopy serves as a thirdA warm Acrylic-tinted butterfly-hinged canopy serves as a thirdPreview
A warm Acrylic-tinted butterfly-hinged canopy serves as a thirdA warm Acrylic-tinted butterfly-hinged canopy serves as a thirdPreview
Interior materials were chosen not just for sustainability but aInterior materials were chosen not just for sustainability but aPreview
The Chrysler Halcyon Concept’s steering wheel features a centeThe Chrysler Halcyon Concept’s steering wheel features a centePreview
The stowable 15.6-inch console screen of the Chrysler Halcyon CoThe stowable 15.6-inch console screen of the Chrysler Halcyon CoPreview
קרייזלר האלסיוןקרייזלר האלסיוןPreview
The Chrysler Halcyon Concept’s combination of seamless technolThe Chrysler Halcyon Concept’s combination of seamless technolPreview
Chrysler Halcyon ConceptChrysler Halcyon ConceptPreview
Chrysler Halcyon ConceptChrysler Halcyon ConceptPreview
The Chrysler Halcyon Concept’s lightweight, machine-faced 22-iThe Chrysler Halcyon Concept’s lightweight, machine-faced 22-iPreview
Chrysler Halcyon ConceptChrysler Halcyon ConceptPreview
The Chrysler Halcyon Concept’s combination of seamless technolThe Chrysler Halcyon Concept’s combination of seamless technolPreview
The rear of the Chrysler Halcyon concept also carries its own unThe rear of the Chrysler Halcyon concept also carries its own unPreview

הלאסיון קונספט קרייזלר קרייזלר האלסיון קרייזלר האלסיון קונספט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד