אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למסלול בלבד: פגאני הואיירה R Evo
ראשי » חדשות » למסלול בלבד: פגאני הואיירה R Evo
פגאני הואיירה

למסלול בלבד: פגאני הואיירה R Evo

פגאני פונה ללקחות העשירים חובבי ימי המסלול עם גרסה חדשה, חזקה וקיצונית עוד יותר של הויארה R שכלל לא אמורה לעלות על הכביש הציבורי

אופיר דואק 11/02/2024 צלם: יצרן

אנשים מבוססים וחובבי נהיגה מחזיקים לרוב מכוניות שעשעו לסופי השבוע. אלו שלוקחים את התחביב קצת יותר רחוק ויכולים להרשות לעצמם אף מחזיקים מכונית ספורט לשימושי מסלול. אלו שכסף לא משחק אצלם תפקיד מגדילים ומחזיקים לעצמם מכונית על ייעודית למסלול. בדיוק עבור לקוחות העל הללו הציגה פגאני בשנת 2021 את הואיירה R – גרסת מסלול קיצונית, אולטרה יקרה במהדורה מוגבלת שבמקביל הציעה את תכנית פגאני Pista בה ארגנה ימני מסלול ייעודיים ללקוחות דגמי העל שלה.

עברו כמה שנים, כל 30 היחידות של פאגאני הואיירה R כבר נמכרו מזמן, וזו העת להציג גרסה חדשה ומשודרגת לקוחות חדשים, ולאלו שכבר מיצו את ה-R שברשותם. כך באה לעולם הואיירה R איבו שנחשפה בשבוע האחרון. כפי שניתן להבין משמה, מדובר בגרסה משודרגת על בסיס גרסת ה-R, ובפגאני מצהירים מלוא הרצינות שמדובר בשיפורים קריטיים ומשמעותיים.

קודם כל הניתן להבחין בשינויים חיצוניים משמעותיים, כאש מלפנים ישנה חרב קדמית חדשה ונוספו עוד צמד כנפונים בצידי הפגוש. מאחור הוארך זנב המכונית ב-19 ס”מ כדי לשפר את האווירודינמיות במהירויות גבוהות, ולצד זאת ישנו ספויילר אחורי גדול משמעותית הנתמך כעת ב”רגל” שלישית שהיא למעשה סנפיר החוצה את גוף המכונית בדומה למקובל במכונית מסלול בקטגוריית הלה-מאנס. התוצאה לדברי אנשי פגאני שיפור של 21% ביעילות האווירודינמית ו-45% בכוח ההצמדה.


סיבי הפחמן מהם בנוי גוף המכונית חזקים מבעבר ומאפשרים תוספת של 38% בקשיחות תוך שמירה על משקל דומה. הבדל נוסף הוא שבמהדרות האיבו ישנה אפשרות גם להסיר צמד פאנלים מעל ראשי הנהג והנוסע. לא רודסטר, אבל אמור להעניק תחושה קרובה יותר לזו של מכונית מסלול. בסך הכל עומד משקלה היבש של האיבו על 1,060 ק”ג בלבד. 10 ק”ג יותר ממהדרות ה-R, אך עדין נמוך יותר ממשקלה של מכונית סופרמיני ממוצעת, ובטח משל מכוניות העל בעשור האחרון.

יחידת ההנעה באיבו היא מהאחרונות מסוגה בעידן הנוכחי, בטח במכוניות העל. מדובר במנוע V12 בנפח 6.0 ליטר הנושם ללא עזרת מגדשים ולא מקבל סיוע משום מנוע חשמלי כלשהו. הדבר אפשרי כיוון שבלאו הכי היא מיועדת למסלול שם עדין לא הגיעה ידם האכזרית של הרגולטורים. במהדורה הנוכחית זכה המנוע לגלי זיזים חדשים, סעפת יניקה משופרת ומערכת פליטה חדשה שהוסיפו עוד 50 כ”ס להספק מרבי של 900 כ”ס -8,750 סל”ד, עם מומנט מרבי של 78.5 קג”מ המתקבלים בין 5,200 ל-7,800 סל”ד. תיבת ההילוכים היא סינקוונסיאלית בעלת שישה יחסי העברה, ללא סינכרונים, מה שנועד לטענת פגאני לצמצם את הפסדי הכוח בהעברת ההילוכים. ההנעה היא אחורית בלבד.

שינויים נוספים שנעשו ביחס למהדורת ה-R הקודמת הם במערכת הבלימה הקוללת דיסקים קרמיים מתוצרת ברמבו בקורט 410 מ”מ מלפנים ו-390 מ”מ מאחור עם קאליפרים בעלי שש בוכנות בכל פינה. חישוקי אלומיניום משולבים בסיבי פחמן בקוטר 19 אינץ’ מלפנים ו-20′ אינץ’ מאחור עוטים צמיגי פירלי P זירו סליקס במפרט לאספלט יבש או רטוב בהתאם לתנאי המסלול ביום בו הבעלים יבחר לנהוג בהואיירה שלו.
פגאני לא מפרסמת כמה יחידות של ה-R איבו ייוצרו, אבל אלו יהיו מספרים נמוכים בגדר עשרות בודדות. גם המחיר לא פורסם, אך הוא צפוי להיות גבוה מ-2.6 מילון האירו שנדרשו עבור הואיירה R, לא שזה משנה לכם ולקהל היעד.

 

Pagani Huayra R EVO 04Pagani Huayra R EVO 04Preview
Pagani Huayra R EVO 03Pagani Huayra R EVO 03Preview
Pagani Huayra R EVO 05Pagani Huayra R EVO 05Preview
Pagani Huayra R EVO 02Pagani Huayra R EVO 02Preview
Pagani Huayra R EVO 06Pagani Huayra R EVO 06Preview
Pagani Huayra R EVO 07Pagani Huayra R EVO 07Preview
Pagani Huayra R EVO 01Pagani Huayra R EVO 01Preview
Pagani Huayra R EVO 08Pagani Huayra R EVO 08Preview
פגאני הואיירהפגאני הואיירהPreview

פאגאני הואיירה R EVO פגאני פגאני הואיירה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד