אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאבארט יש קרוסאובר קופה, אבל רק בדרום אמריקה
ראשי » חדשות » לאבארט יש קרוסאובר קופה, אבל רק בדרום אמריקה
אבארט פאסטבק

לאבארט יש קרוסאובר קופה, אבל רק בדרום אמריקה

בניגוד לאירופה, לפיאט יש בדרום אמריקה קרוסאובר קופה בהיצע ועכשיו הוא מקבל גרסת אבארט ספורטיבית וביצועסטית

אופיר דואק 31/10/2023 צלם: יצרן

אבארט היא כידוע החטיבה הספורטיבית של פיאט, אלא שמאז תחייתה מחדש התמקדה אבארט בעיקר בדגמים שונים על בסיס ה-500 שהוצגה בשנת 2007. אמנם היו גרסאות אבארט לפונטו וגם ניסיון להחזיר את ה-124 ספיידר לחיים על בסיס מאזדה מיאטה, אבל מאז ועד היום עם אבארט 500 החשמלית שהוצגה לאחרונה, את סמל העקרב תמצאו רק על דגמי ה-500. לפחות באירופה.

בדרום אמריקה המצב שונה לגמרי. השלוחה הברזילאית של פיאט מציעה מגוון דגמים בפיתוח עצמאי שלא מגיעים למערב, כאשר היא לא מהססת להשתמש בסמל העקרב של אבארט לגרסאות קצה ספורטיביות עבור דגמים שלא בטוח שהיינו רוצים לראות עליהם את הסמל של אבארט. אחד מהם הוא קרוסאובר קופה בשם פאסטבק שמקבל בימים אלו גרסת אבארט משלו.

פיאט פאסטבק הוא גרסת קופה מוגדלת לקרוסאובר אחר אותו מייצרת פיאט בברזיל הנקרא פולס (Pulse), שלו כבר יש גרסת אבארט משלו. שני הדגמים חולקים פלטפורמה משותפת עם בסיס גלגלים צנוע של 253 ס”מ, כאשר לפאסטבק מרכב באורך של 443 ס”מ מה שיוצר סרחי עודף לא קטנים. העיצוב לא מלהיב במיוחד, אך בזכות תוספות ספורטיביות כמו שבכה קדמית מושחרת, בתי גלגלים נפוחים בצבע הגוף, ספויילר אחורי צנוע על, חישוקי 18 שחורים וכמובן שלל סמלי אבארט התוצאה יותר נעימה לעין.


גם תא הנוסעים פשוט למדי בעיצובו, אך מקבל שדרוג משמעותי למראה עם גרפיקה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי, גימורים דמויי סיבי פחמן, פס אדום החוצה לרוחבו את לוח המכשירים ומושבים ספורטיביים בריפוד עור עם תיפורים רוחביים ותפרים אדומים סטייל אבארט קומפיטציונה.

שדרוג משמעותי יותר נעשה בתחום הביצועים. לפאסטבק הסטנדרטי מנוע 1.0 ליטר טורבו תלת צילינדרי המספק 130 כ”ס, אך גרסת האבארט משתדרגת עם מנוע ה-1.3 ליטר טורבו של פיאט בורסיה מחוזקת המספק 180 כ”ס ו-27.5 קג”מ, עם מערכת פליטה שאמורה לתת לו להישמע כמו אבארט אמיתית. מצד שני, הברזילאים יכולים לשכוח מתיבת הילוכים ידנית ויאלצו להסתפק בתיבה אוטומטית רציפה, לא בדיוק המתכון למכונית שמתיימרת להיות ספורטיבית, אך למרות זאת, התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 7.6 שניות. השלדה זכתה לשינויים עם קפיצים מוקשחים, בולמי זעזועים ספורטיביים ומוט מייצב קדמי עבה יותר. בפיאט/אבארט טוענים גם לשיפור בהיגוי הודות ליחס העברה מהיר יותר. השקעה נאה עבור קרוסאובר עממי. אולי גם בפיאט אירופה ילמדו קצת מהברזילאים ויחזרו למקורות גם בדגמים האירופאים.

אבארט פאסטבק אבארט' פיאט פיאט ברזיל פיאט פאסטבק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד