אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נשק יום הדין: קאן אם מאבריק R נחשף
ראשי » חדשות » נשק יום הדין: קאן אם מאבריק R נחשף
קאן אם מאבריק R

נשק יום הדין: קאן אם מאבריק R נחשף

קאן אם מרימה שוב את הרף בעולם רכבי ה-SBS הספורטיביים כשהיא חושפת את מאבריק R - יותר גדול, יותר חזק ולראשונה עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים

אופיר דואק 21/08/2023 צלם: יצרן

לפני פחות מעשור חוללה קאן מהפכה ברכבי ה-Side By Side הקרביים כשהציגה את מאבריק X3, שלא היה דומה לשום דבר אחר שהסתובב בשטח. מאז ה-X3 נחשבת לדבר הכי קרוב לבאגי המותאם למרוצי באחה שאפשר לרכוש עם ניילונים באולם התצוגה. קאן אם שיפרה וחיזקה את ה-X3 מידי שנה אך בשנתיים האחרונות הסתפקה בשינויים מינוריים למדי שגרמו לנו לתהות, האם היא הגיע לקצה גבול היכולת.

אז זהו, שלא. אמש חשפה קאן אם את מאבריק R החדש שמרים את רף הקיצוניות בקטגוריה שהוא עצמו יצר. מדובר בכלי בעל פרופורציות שונות מהמוכר לנו עד כה בעיקר בגלל ממד רוחב עצום של 78 אינץ’ (כמעט 2 מטרים) לעומת 72 אינץ’ במאבריק X3 טורבו. בנוסף בסיס הגלגלים צמח ל-274 ס”מ ואמור לתרום גם הוא ליציבות משופרת משמעותית. הגידול המשמעותי במידות הוא תוצאה של שלדה חדשה ותכנון שונה לחלוטין של גאומטרית המתלים, שגם מספקים מהלך מוגדל של 63.5 ס”מ מלפנים ו-66 ס”מ מאחור, תוספת של 8 ו-6 ס”מ בהתאמה בהשוואה למאבריק X3 טורבו RR הקיצוני ביותר. מבנה המתלים הקדמיים גם הוא ייחודי, כשאל הזרועות התחתונות המקובלות מצטרפת זרוע צידית אנכית המעוגנת על ידי זרוע רוחבית נוספת המחוברת לחלקה העליון של  השלדה. מרווח הגחון צמח ב-2.5 ס”מ ועומד על 43 ס”מ. נתון מרשים בהתחשב בעובדה שקוטר הצמיגים של ה-R נותר 32 אינץ’.

המנוע של קאם אם מאבריק R נותר תלת צילינדרי בנפח 999 סמ”ק עם מגדש טורבו, אך שורת שיפורים במערכת היניקה, שני מזרקים לצילינדרים ולחץ גדישה גבוה יותר הקפיצו את ההספק ל-240 כ”ס, תוספת של כ-40 כ”ס לעומת ה-X3 שיוכלו להתמודד בקלות עם תוספת המשקל. אלא שהבשורה הטכנולוגית של קאן אם מאבריק R היא בתחום התמסורת. תגידו שלום לוריאטור ולשריפת הרצועות, כי במאבריק R מותקנת תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני באמצעות מנופים.

 




תיבת ההילוכים מציעה שלושה מצבי פעולה השולטים גם על תגובת המצערת. במצב רגיל מתבצעות העברות הילוכים בטווח של 3,500-4,500 סל”ד, במצב ספורט מושכת תיבת ההילוכים את ההעברה עד ל-8,500 סל”ד וכך גם במצב ספורט פלוס שבו תגובת מצערת ומנוע חדה יותר. כמובן שלטובת נסיעה בשטח טכני ישנה תיבת העברה עם יחס העברה נמוך, וגם נעילות דיפרנציאל בעת הצורך.

מערכת המתלים כוללת כסטנדרט בולמי FOX פודיום 2.5 עם מערכת ה-Smart Shox המשנה את אופי השיכוך בהתאם לתנאי הדרך. מערכת הבלימה שודרגה אף היא וכוללת מלפנים  דיסקים בקוטר 265 מ”מ מלפנים עם קאליפרים בעלי שלוש בוכנות ומאחור דיסקים בקוטר 255 עם קאליפרים בעלי צמד בוכנות. חידוש נוסף נעשה בממשק המשתמש של הכלי, שכולל מעתה מסך מגע 10.25 להצגת מידע, משלב בתוכו מערכת מולטימדיה וניווט ומציע קישורית לטלפון הסלולרי.





קאן אם מאבריק R לא צפוי להיות כלי זול. מחירו בארה”ב יחל ב-35 אלף דולר ויגיע עד ל-42 אלף דולר לגרסה המאובזרת ביותר שזה אומר כ–7-10 אלף דולר יותר מדגמי ה-X3 המקבילים. בישראל צפוי קאן אם מאבריק R לנחות כבר בתחילת השבוע הבא ותהיו בטוחים שהמחיר הוא לא מה שיעמוד בדרכו להפוך לסמל הסטאטוס החדש של חובבי האדרנלין בשטח.

קאן אם מאבריק Rקאן אם מאבריק RPreview
MAVERIC R 13MAVERIC R 13Preview
MAVERIC R 12MAVERIC R 12Preview
MAVERIC R 11MAVERIC R 11Preview
קאן אם מאבריק Rקאן אם מאבריק RPreview
MAVERIC R 10MAVERIC R 10Preview
MAVERIC R 09MAVERIC R 09Preview
MAVERIC R 08MAVERIC R 08Preview
MAVERIC R 07MAVERIC R 07Preview
MAVERIC R 06MAVERIC R 06Preview
MAVERIC R 05MAVERIC R 05Preview
MAVERIC R 04MAVERIC R 04Preview
MAVERIC R 03MAVERIC R 03Preview
MAVERIC R 02MAVERIC R 02Preview

SBS Side by Side מאבריק R קאם אם מאבריק R קאן אם קאן-אם מאבריק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד