אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם טויוטה פריוס תהפוך למכונת ביצועים?
ראשי » חדשות » האם טויוטה פריוס תהפוך למכונת ביצועים?
טויוטה פריוס

האם טויוטה פריוס תהפוך למכונת ביצועים?

גרסה ספורטיבית היא הדבר האחרון כשחושבים עליו כששומעים על טויוטה פריוס, אבל לסדנת GR יש רעיונות אחרים בראש

אופיר דואק 07/06/2023 צלם: יצרן

בעשרים השנים האחרונות בהן הביאה טויוטה פריוס לעולם את בשורת ההנעה ההיברידית, היא הפכה לאהובת שוחרי איכות הסביבה, לפחות עד שהמכוניות החשמליות הפציעו לחיינו. מצד שני, טויוטה פריוס הפכה גם למושא לעג בקרב חובבי רכב בזכות השילוב של עיצוב מוזר, ביצועים פושרים שנועדו להבטיח חיסכון מרבי בדלק לצד התדמית האפרורית של טויוטה. בקיצור לא משהו שממנו עשויים חלומות מוטוריים.

בשנים האחרונות כידוע טויוטה ביצעה מהלך לשינוי תדמית מקיף, בין היתר תוך מתן דגש על עיצובים נועזים יותר, איכויות דינאמיות ואפילו דגמים ספורטיביים. על הפאן הספורטיבי אחראית חטיבת Gazoo שמפעילה קבוצות מרוצים מצליחול באליפות הראלי העולמית ובמרוצי הסיבולת. גאזו גם תרמה את משקלה בפיתוח גרסאות ודגמים ספורטיביים בהם היאריס GR וקורולה GR, GR86 (אחותה של סובארו BRZ) וכמובן הסופרה. ומה עם הפריוס? בינתיים המהפכה פסחה עליה, לפחות עד עתה.

רגע לפני הזינוק למרוץ 24 השעות של לה-מאן בסוף השבוע הקרוב חשפה טויוטה קונספט לגרסת GR ספורטיבית על בסיס הדור החדש של הפריוס שהוצג השנה. טויוטה פריוס החדשה הפתיעה עם עיצוב נועז למדי וצללית ספורטיבית, והקונספט של גרסת ה-GR לוקח אותה צעד אחד קדימה. לשם כך קיבלה הפריוס את כל סממני הז’אנר החל מפגוש קדמי בעל כונסי אוויר מוגדלים ויחידות תאורה מוגדלות מצדדיו לטובת היכולת להתחרות בלילה (כפי שעושים בלה מאן. אליהם מצטרפים מסיט רוח תחתון, כנפוני צד וגם מכסה מנוע העשויים מסיבי פחמן, כשגם חצאיות צד וספוילר אחורי צנוע יחסית העשויים מהחומר האקזוטי.


בגאזו לא הסתפקו בכך, הרחיבו את מפשק הסרנים, התקינו מתלים ספורטיביים ולקינוח ציידו את המכונית בחישוקי 18 אינץ’ אווירודינמיים בעלי צמיגים מישליין פיילוט ספורט 4S במידה 235/50. ומה לגבי יחידת ההנעה? על כך לא נמסרו פרטים על שינויים שנעשו, אם בכלל.

למרות שמדובר רק בדגם לתצוגה מול הקהל שיגיע ללה מאן, יש לפריוס GR ספורטיבית סיכויים לא רעים להגיע לייצור סדרתי, זאת לאור ההצהרות של טויוטה כי היא מתכננת דגמי GR נוספים. בנוסף, גאזו צברה לא מעט ניסיון עם יחידות הנעה היברידיות ספורטיביות במכוניות אשר ניצחו במרוצי הסיבולת דוגמת 24 השעות של לה מאן. כך שהילת המרוצים הזו יכולה בהחלט לתרום למעמדה של הפריוס, כמו גם לטכנולוגיה ההיברידית שטויוטה דבקה בה בעידן של מכוניות חשמליות.

Gazzo טויוטה טויוטה פריוס טויוטה פריוס GR
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד