בעשרים השנים האחרונות בהן הביאה טויוטה פריוס לעולם את בשורת ההנעה ההיברידית, היא הפכה לאהובת שוחרי איכות הסביבה, לפחות עד שהמכוניות החשמליות הפציעו לחיינו. מצד שני, טויוטה פריוס הפכה גם למושא לעג בקרב חובבי רכב בזכות השילוב של עיצוב מוזר, ביצועים פושרים שנועדו להבטיח חיסכון מרבי בדלק לצד התדמית האפרורית של טויוטה. בקיצור לא משהו שממנו עשויים חלומות מוטוריים.
בשנים האחרונות כידוע טויוטה ביצעה מהלך לשינוי תדמית מקיף, בין היתר תוך מתן דגש על עיצובים נועזים יותר, איכויות דינאמיות ואפילו דגמים ספורטיביים. על הפאן הספורטיבי אחראית חטיבת Gazoo שמפעילה קבוצות מרוצים מצליחול באליפות הראלי העולמית ובמרוצי הסיבולת. גאזו גם תרמה את משקלה בפיתוח גרסאות ודגמים ספורטיביים בהם היאריס GR וקורולה GR, GR86 (אחותה של סובארו BRZ) וכמובן הסופרה. ומה עם הפריוס? בינתיים המהפכה פסחה עליה, לפחות עד עתה.
רגע לפני הזינוק למרוץ 24 השעות של לה-מאן בסוף השבוע הקרוב חשפה טויוטה קונספט לגרסת GR ספורטיבית על בסיס הדור החדש של הפריוס שהוצג השנה. טויוטה פריוס החדשה הפתיעה עם עיצוב נועז למדי וצללית ספורטיבית, והקונספט של גרסת ה-GR לוקח אותה צעד אחד קדימה. לשם כך קיבלה הפריוס את כל סממני הז’אנר החל מפגוש קדמי בעל כונסי אוויר מוגדלים ויחידות תאורה מוגדלות מצדדיו לטובת היכולת להתחרות בלילה (כפי שעושים בלה מאן. אליהם מצטרפים מסיט רוח תחתון, כנפוני צד וגם מכסה מנוע העשויים מסיבי פחמן, כשגם חצאיות צד וספוילר אחורי צנוע יחסית העשויים מהחומר האקזוטי.
בגאזו לא הסתפקו בכך, הרחיבו את מפשק הסרנים, התקינו מתלים ספורטיביים ולקינוח ציידו את המכונית בחישוקי 18 אינץ’ אווירודינמיים בעלי צמיגים מישליין פיילוט ספורט 4S במידה 235/50. ומה לגבי יחידת ההנעה? על כך לא נמסרו פרטים על שינויים שנעשו, אם בכלל.
למרות שמדובר רק בדגם לתצוגה מול הקהל שיגיע ללה מאן, יש לפריוס GR ספורטיבית סיכויים לא רעים להגיע לייצור סדרתי, זאת לאור ההצהרות של טויוטה כי היא מתכננת דגמי GR נוספים. בנוסף, גאזו צברה לא מעט ניסיון עם יחידות הנעה היברידיות ספורטיביות במכוניות אשר ניצחו במרוצי הסיבולת דוגמת 24 השעות של לה מאן. כך שהילת המרוצים הזו יכולה בהחלט לתרום למעמדה של הפריוס, כמו גם לטכנולוגיה ההיברידית שטויוטה דבקה בה בעידן של מכוניות חשמליות.