אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מרוץ טיפוס הגבעה בגולן קבע מי הנהג המהיר ביותר בכביש הנהיגה הנחשק בישראל
ראשי » מגזין » מרוץ טיפוס הגבעה בגולן קבע מי הנהג המהיר ביותר בכביש הנהיגה הנחשק בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה בגולן קבע מי הנהג המהיר ביותר בכביש הנהיגה הנחשק בישראל

במידה והכותרת גרמה לכם לחשוב שמדובר באירוע לא חוקי שנערך באופן מחתרתי, יש לנו חדשות בשבילכם: בישראל נערך מרוץ חוקי למהדרין בכביש ציבורי בליווי ופיקוח של ה-FIA. מה בדיוק היה שם ומי עמד מאחורי זה? הכל בסיקור שלפניכם

יובל לוי 20/11/2022 צלם: יובל לוי

מרוץ Hill Climb או בעברית טיפוס גבעה הוא מרוץ המתקיים לרוב באירופה, במדינות כמו מונקו, פורטוגל, ספרד ועוד, והוא מושך אליו כמויות גדולות של קהל יחד עם חשיפה תקשורתית רבה. בניגוד למרוצי מכוניות שנערכים במסלול מרוצים מעגלי, במרוץ טיפוס גבעה כל נהג מוזנק בנפרד, בהפרשי זמן קבועים, על כביש ציבורי שנסגר במיוחד לרגל המרוץ. במסגרת המרוץ, המתחרים מתחילים מנקודה נמוכה, עולים במעלה הכביש, ומסיימים בנקודה גבוהה יותר, כאשר הנהג שסיים את המסלול הטכני, שכולל עיקולים רבים, שינויי גובה ושיקיינים שהוצבו על ידי ההפקה, בזמן המהיר ביותר הוא המנצח. 

ביום שישי של ה-18 בנובמבר 2022, נערך בגולן מרוץ טיפוס גבעה תחת השם “היל קליים גולן” בהפקת קבוצת מיכאל חן מרוצים, ספארקו ישראל וההתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל תחת משרד הספורט ובעידוד מועצה אזורית גולן. ומדובר במרוץ הראשון מסוג זה שנערך באופן חוקי בישראל, אם כי בשנת 1990 כבר נערך מרוץ כזה באופן חצי רשמי בגבעת המורה עם מיטב נהגי התקופה שכיכבו בימי מרוצי אשקלון העליזים.

בחזרה להווה. קטע הכביש הנבחר לטובת המרוץ הוא פחות או יותר הפנטזיה הרטובה של חובבי הנהיגה בישראל: מקטע באורך של 3.6 קילומטרים, הכוללים שלל פניות, העולה מחמת גדר לכיוון מבוא חמה שבגולן. אותו קטע הכביש בו נהג ג’רמי קלארקסון לפני מספר שנים תוך כדי שהוא מציין שהוא מעוניין להתחתן עם הכביש הזה. 


 

המתחרים, 32 במספר, העמיסו את רכבי המרוץ, שאינם מורשים לנסיעה בכביש, ועלו אל הגולן יום לפני המרוץ לטובת בדיקות טכניות ובדיקות בטיחות מחמירות. המתחרים חולקו ל-6 קטגוריות, לפי סוגי הרכבים, על מנת לייצר קבוצות שבהן היתרון היחסי של הרכב יהיה נמוך ככל האפשר: קטגוריית ספארקו 206 קאפ, קטגוריית פרודרייב, קטגוריית דריפט, קטגוריית 3A, קטגוריית גרופ N, וקטגוריה פתוחה. 

בבוקר יום המרוץ המתחרים עלו את קטע הכביש בשיירה צבעונית בנסיעה מנהלתית על מנת להכיר וללמוד את המסלול. לאחר מכן עלו לארבעה מקצים נוספים: שני מקצי אימון ושני מקצים תחרותיים. קטגוריית הדריפט, שניכר כי נהגיה לא הגיעו לטובת טיפוס בזמן הקצר ביותר, הציגה מופע צבעוני במיוחד שכלל עשן רב שיצא מגלגלי רכביהם בזמן שעלו את קטע הכביש בהחלקה מצד לצד לקול תשואות בעלי התפקידים שנכחו באירוע. מצידו השני של המתרס ניתן היה לזהות את אדר מלמד, שנהג בפיג’ו 206 קאפ, כאשר קבע את הזמן הכי מהיר להנעה קדמית: 2:42 דקות  ואת חמאדה עודה, שנהג במיצובישי איבו המשופרת שלו, וקבע את הזמן המהיר ביותר במרוץ (overall), כאשר סיים את המסלול בזמן שיא של 2:29 דקות.

 

שני אירועים חריגים נרשמו במהלך המרוץ, כאשר אחר הרכבים פגע קלות בגדר ההפרדה ורכב אחר שהתלקח וכובה על ידי רכב הכיבוי. שני האירועים טופלו במקצועיות על ידי בעלי התפקידים האחראים על המרוץ: יובל מלמד, רן שמולביץ ואביב קולן והסתיימו ללא כל פגיעה בנהגים.

מיכאל חן, מפיק האירוע: “המרוץ נערך בהגדרתו כפיילוט לאירוע בינלאומי בשיתוף ה-FIA, ובליווי ובפיקוח נציג מטעמם החל משלב התכנון ועד סוף האירוע. מטרת המפיקים היא לשלב מרוץ בישראל בסבבים הבינלאומיים הבאים אשר יגרום להגעתם של עשרות צוותי מרוץ וקהל גדול משלל המדינות המשתתפות. המרוץ יסייע בעידוד התיירות בישראל בכלל, ובגולן בפרט ויתרום משמעותית ליוקרה הלאומית-ספורטיבית, של מדינת ישראל. תודה גדולה לבעלי התפקידים: צחי אשכנזי, רוגי  ואיציק קלדרון הטיגריסים שניהלו את הפיטס בצורה מושלמת, לישראל הג’ינג’י, למאיה אפרים, ליואב אבגר, לנועם חצור, ליובל לוי, לרז עוזר ההפקה, לנחמן, לשלמה ושלמה 2 וכמובן ליובל מלמד אבי הרעיון”.

 

תוצאות המרוץ 

קטגוריית 3A
חמאדה עודה: 2:29 דקות

קטגוריית גרופ N

מקום ראשון: נדב ירון – 2:34 דקות

מקום שני: קובי כהן – 2:42 דקות

מקום שלישי: לאוי רבי – 2:45 דקות


קטגוריית דריפט

מקום ראשון: מור מגידיש – 2:56 דקות

מקום שני: ניר שוקרון – 3:10.1 דקות

מקום שלישי: שריף איסמעיל – 3:10.3 דקות

 

קטגוריית 206 קאפ

מקום ראשון: אדר מלמד – 2:42 דקות

מקום שני: ראם גרוס – 2:44 דקות

מקום שלישי: טל בן ארי – 2:47 דקות

 

קטגוריית פרודרייב

מקום ראשון: ניצן לוי – 2:43.3 דקות

מקום שני: גידי קרונין – 2:43.8 דקות

מקום שלישי: טל צורי – 2:57.5 דקות

 

קטגוריה פתוחה

מקום ראשון: מוטי נתן – 2:37 דקות

מקום שני: אורי אדיב – 2:59 דקות

 

תודות:
ההתאחדות למכוניות וקארטינג

הרשות לנהיגה ספורטיבית

משטרת קצרין

מועצה אזורית גולן 

תיירות גולן והחברה הכלכלית גולן

דודו חג’ג’ בטיחות

חברת נתיבי ישראל

 

נותני חסות:

נאור שי יבואני רכב

ספארקו ישראל

פרישטה 4X4

חאלד איסמעיל ואחיו עבודות עפר

אביעד שייביץ

 

 

AIMG_5915AIMG_5915Preview
AIMG_5611AIMG_5611Preview
AIMG_4895AIMG_4895Preview
AIMG_5484AIMG_5484Preview
AIMG_5019AIMG_5019Preview
AIMG_4918AIMG_4918Preview
AIMG_6230AIMG_6230Preview
AIMG_6282AIMG_6282Preview
AIMG_6166AIMG_6166Preview
AIMG_5437AIMG_5437Preview
AIMG_5146AIMG_5146Preview
AIMG_5229AIMG_5229Preview
AIMG_5360AIMG_5360Preview
AIMG_5236AIMG_5236Preview
AIMG_5982AIMG_5982Preview
AIMG_6051AIMG_6051Preview
AIMG_6095AIMG_6095Preview
AIMG_6311AIMG_6311Preview
AIMG_6064AIMG_6064Preview
BIMG_4781BIMG_4781Preview
AIMG_5884AIMG_5884Preview
AIMG_5865AIMG_5865Preview
AIMG_5251AIMG_5251Preview
AIMG_5257AIMG_5257Preview
BIMG_4746BIMG_4746Preview
BIMG_4977BIMG_4977Preview
BIMG_4919BIMG_4919Preview
BIMG_4887BIMG_4887Preview
BIMG_4856BIMG_4856Preview

Hill climb טיפוס גבעה ליגת האקסטרים ספורט מוטורי ישראלי ספורט מטורי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד