אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה GR86: דריפט תחת תקציב (בערך)
ראשי » חדשות » טויוטה GR86: דריפט תחת תקציב (בערך)
טויוטה GR86

טויוטה GR86: דריפט תחת תקציב (בערך)

הצלם לארי צ'ן החליט לבנות מכונת דריפטים לשימוש יום-יומי, על הבסיס המוכר של טויוטה. התוצאה גורמת לנו לרייר, והתקציב? רק 80,000 דולר. כן שם, הרחק מעבר לים...

כרמל נולדמן 16/11/2022 צלם: יצרן

לפני שנספר על טויוטה GR86 הזאת, פתיחה קצרה למי שפחות מעורה בתחום. היום כמעט כולם מכירים את הספורט המוטורי המוכנה דריפטים, האומנות להחזיק את האוטו על ומעבר לגבולות האחיזה שלו בהחלקה מבוקרת לאורך רצף של פניות. הספורט גדל והתפתח וכיום יש תחרויות ייעודיות עולמיות ומכאן גם רכבים מקצועיים ובנויים לתחרויות דריפטים, רכבים שלצערי רובנו לא נוכל להגיע אליהם, כמו אלו של פרדריק אאסבו, קן גושי וראיין טוארק אשר משתמשים ברכבי טויוטה .

כאן נכנס לתמונה הצלם האמריקאי לארי צ’ן, שלקח טויוטה GR86 דגם 2023 והחליט להפוך אותה לרכב דריפט שאפשר לנהוג בו ביום יום ושעלותו של הרכב לא תגרום לפשיטת רגל. צ’ן השקיע סביב ה-80 אלף דולר (מתוכם הרכב עלה 29K) עוד רגע נצלול לפרטים של העבודה של צ’ן. גולת הכותרת של צ’ן זה שהרכב לא רק הופיע בתערוכת SEMA 2022, אלא היה בדוכן הרשמי של טויוטה, כלומר הוא קיבל את האישור של טויוטה עצמה לשדרוג. הרכב שלו עמד בצמוד לרכב שטויוטה הביאו לתערוכה, גרסת GR86 CUP לסדרת התחרויות של טויוטה הכוללת 14 אירועים ב7 מסלולים ברחבי ארה”ב.

אז מה בעצם כל כך מיוחד בטויוטה של צ’ן? בואו נתחיל מהסופר צ’ארג’ר קיט של  HKS GT2 Pro ZD8 המגיע גם עם אינטרקולר מוגדל ככה שהרכב יוכל לשאוף יותר אוויר קריר בקלות, אבל צריך גם להוציא אוויר אז צ’ן חיבר קיט צנרת של Magna Flow NEO Series. עכשיו שהאוטו שואף ונושף יותר טוב אז גם הכוח עלה ל-300 סוסים יפניים. על מנת לשמור על הכל קריר ונעים שודרגה גם מערכת הקירור לרדיאטור אלומיניום של CSF. 


 

עכשיו שיש יותר כוח במנוע צריך לחזק את שאר מכלולי הרכב שיוכלו להתמודד עם הכוח החדש, אז מערכת הבלימה שודרגה לבלמים של StopTech Big Brake Kit. המתלים שודרגו לקוילאוברים של ST XTA Plus 3 ושאר החלקים שודרגו כך שיהיה ניתן לכוון את המתלים על פי דרישת הנהג. סט של זוויות היגוי של GK TECH על מנת לאפשר להחזיק זווית החלקה גדולה יותר, דיפרנציאל מוגבל החלקה של OS Giken Super Lock. כדי להקשיח עוד קצת את השלדה הוא גם הוסיף מוט חיזוק רוחבי של טויוטה GR לתא המנוע וכלוב התפהכות בעל 4 נקודות.

טויוטה GR86

 

בתוך טויוטה GR86 הזו אפשר למצוא מושבי ספארקו ECO QRT, רתמת ספארקו עם 6 נקודות עגינה וכלוב התהפכות 4 נקודות של סטודיו RSR. ההגה הוחלף ומהלך ידית ההילוכים קוצר עם קיט וכמובן הותקן בלם-יד הידראולי בצורה שמשתלבת יפה בקונסולה המקורית. עכשיו אל לנו לשכוח שצ’ין הוא בחור ויזואלי, צלם אחרי הכל. מכסה המנוע הוחלף במכסה מסיבי פחמן של Seibon, התווספו גם ספוילר אחורי, חצאיות, דיפיוזר וליפ קדמי –  כמובן גם מסיבי פחמן, של HKS. הטויוטה של צ’ן נועלת Motegi Racing MR154 בצבע לבן בקוטר 17 אינץ’, עם צמיגים של Yokohama ADVAN NEOVA AD09.  האוטו נעטף במדבקות וכמובן שעל כל הרכב יש מדבקות של יצרנים ומותגים שליוו את הבנייה (כידוע 5 כ”ס למדבקה). גם תאורת הניאון התחתית המחרידה מגיעה משת”פ של הצלם עם החברה שמייצרת אותה.

lcgt86drift (14 of 14)lcgt86drift (14 of 14)Preview
lcgt86drift (13 of 14)lcgt86drift (13 of 14)Preview
טויוטה GR86טויוטה GR86Preview
lcgt86drift (11 of 14)lcgt86drift (11 of 14)Preview
lcgt86drift (10 of 14)lcgt86drift (10 of 14)Preview
lcgt86drift (9 of 14)lcgt86drift (9 of 14)Preview
lcgt86drift (8 of 14)lcgt86drift (8 of 14)Preview
lcgt86drift (7 of 14)lcgt86drift (7 of 14)Preview
lcgt86drift (6 of 14)lcgt86drift (6 of 14)Preview
lcgt86drift (5 of 14)lcgt86drift (5 of 14)Preview
lcgt86drift (4 of 14)lcgt86drift (4 of 14)Preview
lcgt86drift (3 of 14)lcgt86drift (3 of 14)Preview
lcgt86drift (2 of 14)lcgt86drift (2 of 14)Preview
טויוטה GR86טויוטה GR86Preview

אם תשאלו אותנו זה פרויקט נחמד מאוד מאוד, אבל אם היו לנו 80 אלף דולר ורצון להיות על הצד ביום יום, היינו נכנסים לסוכנות של פורד וקונה לעצמי RTR של וון גיטין ג’וניור. נכון, פחות שימושית, אבל הרבה הרבה יותר בכל מובן אחר.

דריפט טויוטה GR86 טויוטה GR86 לדריפטים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד