אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טויוטה GR86: דריפט תחת תקציב (בערך)
ראשי » חדשות » טויוטה GR86: דריפט תחת תקציב (בערך)
טויוטה GR86

טויוטה GR86: דריפט תחת תקציב (בערך)

הצלם לארי צ'ן החליט לבנות מכונת דריפטים לשימוש יום-יומי, על הבסיס המוכר של טויוטה. התוצאה גורמת לנו לרייר, והתקציב? רק 80,000 דולר. כן שם, הרחק מעבר לים...

כרמל נולדמן 16/11/2022 צלם: יצרן

לפני שנספר על טויוטה GR86 הזאת, פתיחה קצרה למי שפחות מעורה בתחום. היום כמעט כולם מכירים את הספורט המוטורי המוכנה דריפטים, האומנות להחזיק את האוטו על ומעבר לגבולות האחיזה שלו בהחלקה מבוקרת לאורך רצף של פניות. הספורט גדל והתפתח וכיום יש תחרויות ייעודיות עולמיות ומכאן גם רכבים מקצועיים ובנויים לתחרויות דריפטים, רכבים שלצערי רובנו לא נוכל להגיע אליהם, כמו אלו של פרדריק אאסבו, קן גושי וראיין טוארק אשר משתמשים ברכבי טויוטה .

כאן נכנס לתמונה הצלם האמריקאי לארי צ’ן, שלקח טויוטה GR86 דגם 2023 והחליט להפוך אותה לרכב דריפט שאפשר לנהוג בו ביום יום ושעלותו של הרכב לא תגרום לפשיטת רגל. צ’ן השקיע סביב ה-80 אלף דולר (מתוכם הרכב עלה 29K) עוד רגע נצלול לפרטים של העבודה של צ’ן. גולת הכותרת של צ’ן זה שהרכב לא רק הופיע בתערוכת SEMA 2022, אלא היה בדוכן הרשמי של טויוטה, כלומר הוא קיבל את האישור של טויוטה עצמה לשדרוג. הרכב שלו עמד בצמוד לרכב שטויוטה הביאו לתערוכה, גרסת GR86 CUP לסדרת התחרויות של טויוטה הכוללת 14 אירועים ב7 מסלולים ברחבי ארה”ב.

אז מה בעצם כל כך מיוחד בטויוטה של צ’ן? בואו נתחיל מהסופר צ’ארג’ר קיט של  HKS GT2 Pro ZD8 המגיע גם עם אינטרקולר מוגדל ככה שהרכב יוכל לשאוף יותר אוויר קריר בקלות, אבל צריך גם להוציא אוויר אז צ’ן חיבר קיט צנרת של Magna Flow NEO Series. עכשיו שהאוטו שואף ונושף יותר טוב אז גם הכוח עלה ל-300 סוסים יפניים. על מנת לשמור על הכל קריר ונעים שודרגה גם מערכת הקירור לרדיאטור אלומיניום של CSF. 


 

עכשיו שיש יותר כוח במנוע צריך לחזק את שאר מכלולי הרכב שיוכלו להתמודד עם הכוח החדש, אז מערכת הבלימה שודרגה לבלמים של StopTech Big Brake Kit. המתלים שודרגו לקוילאוברים של ST XTA Plus 3 ושאר החלקים שודרגו כך שיהיה ניתן לכוון את המתלים על פי דרישת הנהג. סט של זוויות היגוי של GK TECH על מנת לאפשר להחזיק זווית החלקה גדולה יותר, דיפרנציאל מוגבל החלקה של OS Giken Super Lock. כדי להקשיח עוד קצת את השלדה הוא גם הוסיף מוט חיזוק רוחבי של טויוטה GR לתא המנוע וכלוב התפהכות בעל 4 נקודות.

טויוטה GR86

 

בתוך טויוטה GR86 הזו אפשר למצוא מושבי ספארקו ECO QRT, רתמת ספארקו עם 6 נקודות עגינה וכלוב התהפכות 4 נקודות של סטודיו RSR. ההגה הוחלף ומהלך ידית ההילוכים קוצר עם קיט וכמובן הותקן בלם-יד הידראולי בצורה שמשתלבת יפה בקונסולה המקורית. עכשיו אל לנו לשכוח שצ’ין הוא בחור ויזואלי, צלם אחרי הכל. מכסה המנוע הוחלף במכסה מסיבי פחמן של Seibon, התווספו גם ספוילר אחורי, חצאיות, דיפיוזר וליפ קדמי –  כמובן גם מסיבי פחמן, של HKS. הטויוטה של צ’ן נועלת Motegi Racing MR154 בצבע לבן בקוטר 17 אינץ’, עם צמיגים של Yokohama ADVAN NEOVA AD09.  האוטו נעטף במדבקות וכמובן שעל כל הרכב יש מדבקות של יצרנים ומותגים שליוו את הבנייה (כידוע 5 כ”ס למדבקה). גם תאורת הניאון התחתית המחרידה מגיעה משת”פ של הצלם עם החברה שמייצרת אותה.

lcgt86drift (14 of 14)lcgt86drift (14 of 14)Preview
lcgt86drift (13 of 14)lcgt86drift (13 of 14)Preview
טויוטה GR86טויוטה GR86Preview
lcgt86drift (11 of 14)lcgt86drift (11 of 14)Preview
lcgt86drift (10 of 14)lcgt86drift (10 of 14)Preview
lcgt86drift (9 of 14)lcgt86drift (9 of 14)Preview
lcgt86drift (8 of 14)lcgt86drift (8 of 14)Preview
lcgt86drift (7 of 14)lcgt86drift (7 of 14)Preview
lcgt86drift (6 of 14)lcgt86drift (6 of 14)Preview
lcgt86drift (5 of 14)lcgt86drift (5 of 14)Preview
lcgt86drift (4 of 14)lcgt86drift (4 of 14)Preview
lcgt86drift (3 of 14)lcgt86drift (3 of 14)Preview
lcgt86drift (2 of 14)lcgt86drift (2 of 14)Preview
טויוטה GR86טויוטה GR86Preview

אם תשאלו אותנו זה פרויקט נחמד מאוד מאוד, אבל אם היו לנו 80 אלף דולר ורצון להיות על הצד ביום יום, היינו נכנסים לסוכנות של פורד וקונה לעצמי RTR של וון גיטין ג’וניור. נכון, פחות שימושית, אבל הרבה הרבה יותר בכל מובן אחר.

דריפט טויוטה GR86 טויוטה GR86 לדריפטים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד