אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מארק מרקז: האם ככה נראה הסוף?
ראשי » דו-גלגלי » מארק מרקז: האם ככה נראה הסוף?

מארק מרקז: האם ככה נראה הסוף?

לא רק רצף של תאונות חסרות מזל - הסימנים מראים כי מרקז נמצא בסוף הקריירה המבטיחה שלו ואנחנו מקווים שנתבדה

אריאל אלסיבוני 09/01/2022

העתיד של מארק מרקז נראה ברור מאוד עד לפני הפציעה הקשה ששלחה אותו להחלמה ארוכה. האלוף הספרדי נראה ככל יכול, שולט על המסלול ביד רמה ומייצר רכיבה שנראית לא פחות מדמיונית ליד שאר הרוכבים על המסלול. והוא עשה את זה על האופנוע שנחשב לקשה ביותר לשליטה באליפות הזו.

קשה או לא, עם תלונות מרוכבים אחרים ובלי, מרקז וההונדה ציירו קווים כרצונם על המסלולים והספרדי רשם לזכותו ניצחון אחר ניצחון, אליפות אחר אליפות. ואז הגיעה התאונה ההיא. בתאונה כזו, עם השבתה ארוכה כל-כך, רוכב לא מאבד רק את הכושר והיכולת הפיזית שלו. הוא גם מפסיק להתקדם, מפסיק לפתח את האופנוע לטעמו, מפסיק להיות בחוד. קשה להוביל חבורה של רוצחים עם דם בעיניים כששנתיים כל מה שעשית זה לשמור על העצמות שלך.

אבל מרקז חזר, קצת באיחור לעונה האחרונה, ואפילו רשם שלושה ניצחונות מרהיבים. זה לא היה מרקז שהכרנו, זה שמשליך את האופנוע אל האייפקס בהחלקה, עם גלגלים באוויר, נופל בלי ליפול, מחליק על המרפקים. זה היה מרקז אחר, אבל עדיין כזה שניצח שלושה מרוצים כאמור. ואז, שוב פציעה, הפעם באימון, שוב הוא לא כאן. מתי יחזור? בעונה הבאה, אבל למבחנים הקרובים הוא עדיין לא יתייצב.


 

וזה גורם לתהות. האם מרקז, שהיה לשבור את כל השיאים כולם, באמת יוכל לעשות את זה. האם הוא יוכל לחזור ולהיות אלוף עולם. והאם הוא יצליח להאפיל על שיא האליפויות של הדוקטור. זה היה אמור לקרות בלי מאמץ, אחרי שרשם אליפות מספר 8 ב-2019. אפשר לשער, שלולא הפציעה, היה מסמן כבר את האליפות העשירית. אבל כאמור, זה לא קרה ובשנתיים האחרונות נהנו מיר וקווארטררו מההפקר. היום, מרקז, שיהיה בן 29 בפברואר הקרוב, נמצא במקום אחר לגמרי.

אליפות העולם ב-MotoGP מכילה בתוכה את הצמרת של רוכבי העולם. כמו בכל ספורט מקצועי מדובר באתלטים לכל דבר, חיות שמשלבות יכולת מנטלית ופיזית מזן אחר. גם בספורט הזה, העולם שייך לצעירים וגילם המקסימלי של האלופים בו, יורד בעקביות בכל עשור. מלזלי גרהם שלקח אליפות ב-1949 כשהוא בן 37 ועד איזה אחד, וולנטינו רוסי, שלקח אליפות ב-2009 בגיל 30. המספרים מראים בבירור – הגיל המקסימלי בו עדיין ניתן לקחת את האליפות הקשוחה הזו הולך ויורד.

לזלי גרהם, האלוף המבוגר ביותר שהיה בספורט הזה

 

אם נמשיך בקו שמסמנת ירידת הגיל הזו, נגלה שתיאורטית, מי שייקח את אליפות העולם הבאה ב-2022, יהיה בן 28 ומטה. סטטיסטית, זה לא מנבא עתיד מזהיר במיוחד למרקז. הפציעה הזו הגיעה בזמן שבו הוא אמור היה לשבור את כל השיאים, שנתיים-שלוש של סוף קריירה מפוארת, בהן הוא שובר שיאים, נלחם באריות הצעירים, ורואה את הפרישה בשנים הקרובות. את הזמן הזה, היא בילה בהחלמה, מייצר פער שלילי ענק בינו לבין השאר ומותיר לעצמו כמה שנים למלחמה אבודה.

קריאת השורות הללו ממלאת צער. מרקז באמת ובתמים הוא הרוכב הגדול ביותר בספורט הזה, הוא תמיד נראה כמו משהו שהמגבלות לא קיימות עבורו. לציין את כל השיאים שלו, זה על גבול הבלתי אפשרי, אבל בכל זאת נמנה כמה, רק בשביל להזכיר לנו, מה מסוגל היה הרוכב הזה לעשות.

“הזקן” האחרון…

 

שנתחיל? אלוף העולם הצעיר ביותר (20 שנים ו-266 ימים). הניצחונות הרבים ביותר בעונה (13). הניצחונות הרבים ביותר בעונת האליפות הראשונה (6). מנצח המירוץ הצעיר ביותר (20 שנה ו-63 ימים). הכי הרבה פודיומים בעונה (18). הכי הרבה נקודות בעונה (420). הכי הרבה פול פוזישנים (62). פול פוזישן וניצחון באותו המרוץ (37). הרשימה עוד מתארכת, אבל הבנו את הנקודה.

מול סטיסטיקת הגילאים של אלופי ה-MotoGP, עומדת הקריירה המרשימה של מרקז. ובהתנגשות בין שתי אלו מופיעה גם תקווה. “הזקן” האחרון שלקח אליפות היה וולנטינו רוסי כשהוא בן 30 כאמור. האליפות שלו, היא אנומליה בתוך ירידת גילאי האלופים – הזקן ביותר לפניו היה אלכס קריביליה שלקח אליפות בגיל 29. רוסי, הצליח להביס את הסטטיסטיקה מהבחינה הזו. ואם יש מישהו שיכול לעמוד מול המספרים האלו שוב, ולנפץ אותם, זה חייב להיות מרקז. כך שעוד לא אבדה התקווה.

אם מישהו יכול, זה הוא

 

 

MOTOGP הונדה ולנטינו רוסי מארק מרקז מירוצים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד