אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה: בעד ונגד
ראשי » מגזין » ב.מ.וו סדרה 1 החדשה: בעד ונגד
ב.מ.וו סדרה 1

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה: בעד ונגד

ב.מ.וו מתחילה לשווק את הדור החדש של ה-1, כן זה שמבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית. לא נשארנו אדישים

אריאל אלסיבוני 11/11/2019

קשה להגיד שצהלתי ושמחתי בהשקת ב.מ.וו סדרה 1 החדשה. סדרה 1 הראשונה, הציעה התנהגות משובבת נפש והגה משובח. זו שהחליפה אותה הייתה חדה פחות, אבל עדיין הציעה משהו שאין לאף אחת אחרת. עכשיו נראה שב.מ.וו מיישרת קו עם שאר ההיצע בתחום הקומפקטיות היוקרתיות. יום שמח, זה לא.

צריך להיות מנותק מהמציאות בכדי לחשוב שמכונית עם הנעה אחורית טובה יותר אבסולוטית מאחת עם הנעה קדמית. מכונית טובה, עבור אנשים כמוני וכמוך, היא מוצר שמשלב הרבה מרכיבים לכדי שלם מלהיב אחד. גלגלים מניעים בלבד לא יכולים לשאת את כל הדרישות שלנו על הגב.

אבל, הם כן יכולים, למרוח לנו חיוך גדול על הפנים. בתנאים הנכונים, יש דבר שרק מכונית הנעה אחורית יכולה לעשות – וזה לצאת להחלקת כוח עם הגה בנעילה נגדית. ברור שאפשר להוציא כל דבר להיגוי יתר, וגם להנעה הכפולה הנכונה אפשר לגרום לחפור גלגלים בפנייה. אבל החלקת כוח אמתית, כזו שאתה מלטף בה דוושה מכאן ומזין הגה משם, אפשר להשיג רק עם הנעה אחורית. מי שחווה והתמכר, לא יחזור. מי שלא התלהב בפעם הראשונה, לא יבין גם הפעם המאה.

זמנים חדשים. סדרה 1 זונחת את ההנעה האחורית

 


מצד שני, לא חסרות הנעות קדמיות חזקות, מרשימות, ומהנות. קח את היונדאי I30N אחת ממכוניות ההנעה הקדמיות המרשימות ביותר בהן נהגתי בחיי. כלי מלהיב ורב-יכולת שרק מבקש ממך עוד. ואם נגענו בה, אי-אפשר להזכיר את מי שחתום עליה – אלברט בירמן. מר בירמן הגיע ליונדאי (היישר ממחלקת M) בשביל לייצר מכוניות מלהיבות עבור הענק הקוריאני. האם ב.מ.וו יצליחו לייצר מכונית הנעה קדמית מלהיבה בעצמם. מעניין. באותה נשימה, צריך לזכור שלב.מ.וו יש ניסיון לא מבוטל עם הנעות קדמיות משובחות במותג אחר של החברה, מיני. ובאותה הנשימה אציין – אני בטוח שב.מ.וו סדרה 1 החדשה היא מכונית משובחת.

זמנים ישנים. זמן להיפרד מדבר ספציפי שאנחנו ממש מחבבים צילום: תומר פדר

 

אין לי ספק שכשנערוך מבחן מלא לאחת כזו, זה יתגלה. ותאמין לי שאני לא שש לבצע אחד כזה, לבימר עם הנעה קדמית. מצד שני, כדאי שנתרגל כולנו. אנחנו בעמדת מיעוט, אתה ואני. עדיף לייצר מכוניות כמו הסדרה 1 החדשה על פלטפורמה קלה וזולה יותר לייצור, עם מרווח פנימי עדיף ולהשקיע באבזור נוחות ואפליקציות מתוחכמות. עדיף למי? לרוב רובם של אלו שקונים מכוניות חדשות. כאלו שמחפשים אמירה ועיצוב ופחות תוכן ומשמעות. אלו לא ידעו מהיכן מונעת הב.מ.וו החדשה שלהם, אבל כן ישוויצו באפשרות לפתוח את הדלת עם הטלפון החכם. הם לא יודעים מה הם הפסידו ועל מה אנחנו מדברים. הם אף פעם לא יידעו.

 

ב.מ.וו סדרה 1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד