אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה: בעד ונגד
ראשי » מגזין » ב.מ.וו סדרה 1 החדשה: בעד ונגד
ב.מ.וו סדרה 1

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה: בעד ונגד

ב.מ.וו מתחילה לשווק את הדור החדש של ה-1, כן זה שמבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית. לא נשארנו אדישים

אריאל אלסיבוני 11/11/2019

קשה להגיד שצהלתי ושמחתי בהשקת ב.מ.וו סדרה 1 החדשה. סדרה 1 הראשונה, הציעה התנהגות משובבת נפש והגה משובח. זו שהחליפה אותה הייתה חדה פחות, אבל עדיין הציעה משהו שאין לאף אחת אחרת. עכשיו נראה שב.מ.וו מיישרת קו עם שאר ההיצע בתחום הקומפקטיות היוקרתיות. יום שמח, זה לא.

צריך להיות מנותק מהמציאות בכדי לחשוב שמכונית עם הנעה אחורית טובה יותר אבסולוטית מאחת עם הנעה קדמית. מכונית טובה, עבור אנשים כמוני וכמוך, היא מוצר שמשלב הרבה מרכיבים לכדי שלם מלהיב אחד. גלגלים מניעים בלבד לא יכולים לשאת את כל הדרישות שלנו על הגב.

אבל, הם כן יכולים, למרוח לנו חיוך גדול על הפנים. בתנאים הנכונים, יש דבר שרק מכונית הנעה אחורית יכולה לעשות – וזה לצאת להחלקת כוח עם הגה בנעילה נגדית. ברור שאפשר להוציא כל דבר להיגוי יתר, וגם להנעה הכפולה הנכונה אפשר לגרום לחפור גלגלים בפנייה. אבל החלקת כוח אמתית, כזו שאתה מלטף בה דוושה מכאן ומזין הגה משם, אפשר להשיג רק עם הנעה אחורית. מי שחווה והתמכר, לא יחזור. מי שלא התלהב בפעם הראשונה, לא יבין גם הפעם המאה.

זמנים חדשים. סדרה 1 זונחת את ההנעה האחורית

 


מצד שני, לא חסרות הנעות קדמיות חזקות, מרשימות, ומהנות. קח את היונדאי I30N אחת ממכוניות ההנעה הקדמיות המרשימות ביותר בהן נהגתי בחיי. כלי מלהיב ורב-יכולת שרק מבקש ממך עוד. ואם נגענו בה, אי-אפשר להזכיר את מי שחתום עליה – אלברט בירמן. מר בירמן הגיע ליונדאי (היישר ממחלקת M) בשביל לייצר מכוניות מלהיבות עבור הענק הקוריאני. האם ב.מ.וו יצליחו לייצר מכונית הנעה קדמית מלהיבה בעצמם. מעניין. באותה נשימה, צריך לזכור שלב.מ.וו יש ניסיון לא מבוטל עם הנעות קדמיות משובחות במותג אחר של החברה, מיני. ובאותה הנשימה אציין – אני בטוח שב.מ.וו סדרה 1 החדשה היא מכונית משובחת.

זמנים ישנים. זמן להיפרד מדבר ספציפי שאנחנו ממש מחבבים צילום: תומר פדר

 

אין לי ספק שכשנערוך מבחן מלא לאחת כזו, זה יתגלה. ותאמין לי שאני לא שש לבצע אחד כזה, לבימר עם הנעה קדמית. מצד שני, כדאי שנתרגל כולנו. אנחנו בעמדת מיעוט, אתה ואני. עדיף לייצר מכוניות כמו הסדרה 1 החדשה על פלטפורמה קלה וזולה יותר לייצור, עם מרווח פנימי עדיף ולהשקיע באבזור נוחות ואפליקציות מתוחכמות. עדיף למי? לרוב רובם של אלו שקונים מכוניות חדשות. כאלו שמחפשים אמירה ועיצוב ופחות תוכן ומשמעות. אלו לא ידעו מהיכן מונעת הב.מ.וו החדשה שלהם, אבל כן ישוויצו באפשרות לפתוח את הדלת עם הטלפון החכם. הם לא יודעים מה הם הפסידו ועל מה אנחנו מדברים. הם אף פעם לא יידעו.

 

ב.מ.וו סדרה 1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד