אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אחד על אחד: מגנוס ווקר
ראשי » מגזין » אחד על אחד: מגנוס ווקר
בן 52, אנגלי שחי בלוס-אנג'לס, אדם יוצא דופן ואספן פורשה מוכר. תפסנו את מגנוס ווקר לשיחה לא קצרה, על מכוניות ועל בכלל

אחד על אחד: מגנוס ווקר

בן 52, אנגלי שחי בלוס-אנג'לס, אדם יוצא דופן ואספן פורשה מוכר. תפסנו את מגנוס ווקר לשיחה לא קצרה, על מכוניות ועל בכלל

אריאל אלסיבוני 11/04/2019 צלם: יולי קיסליוב

תסתפר, תתגלח, תמצא עבודה. זה מה שאבא שלי אמר לי. גדלתי כבן למעמד הפועלים בשפילד, צפון אנגליה. עזבתי את בית הספר כבר בגיל 15. לא בדיוק הפרטים שעוזרים לך להתקדם באנגליה של השנים ההן. אפילו לא טרחתי להוציא רישיון כי מכונית לא הייתה באופק. באנגליה אתה זז ממקום למקום בקלות באוטובוסים. די התבטלתי ומה שהעסיק אותי היה בעיקר סקס, סמים ורוקנרול.

אנשים מתחברים לסיפור שלי כי אני לא מנסה למכור כלום. הם אומרים הבחור הזה הצליח, אני יכול גם. הסיפור שלי לא הגיעה מתוכנית מסודרת. אין לי ציפיות ואין תוכנית עתידית. תמיד התמקדתי במה שאני אוהב והשקעתי בזה את האנרגיה. המכוניות זה תחביב שצמח, העבודה היומית שלי הייתה עיצוב בגדים וזה הפך לחברה מצליחה, הלוקיישנים שאני משכיר היום לצילומים התחילו אותו הדבר. דבר גרר דבר. לא גדלתי עם פריווילגיות, לא באתי מכסף. לכולם יש חלום, לא כולם מגשימים אותו ונלחצים לתוך מציאות שהחברה מכתיבה להם. הכול מתחיל ברעיון, באמונה ובצעד ראשון.

המהירות בפורשה הראשונה שלי הייתה משכרת, אבל הגשמת החלום הייתה ממכרת. מילדות היה לי סיפור אהבה עם פורשה. שלחתי מכתב לפורשה כשהייתי ילד, הם אפילו ענו. באנגליה יש תרבותית מוטורית עשירה. הרבה ספורט מוטורי מסביב. כשגדלתי אלו היו השנים של ג’יימס האנט, בארי שין וכמובן המכוניות. אבל החלום שלי היה 911. כשקניתי את הראשונה ב-1992 בגיל 25 היא עלתה לי 7500 דולר ונתנה לי תחושה של הגשמה עצמית. הרגשתי טוב. היא הייתה מהירה אבל זה לא היה הסיפור. תחושת ההצלחה וההגשמה הלהיבה הרבה יותר.


 

הכול אפשר, לך עם הבטן, זה פשוט מאוד. הרבה פעמים אנשים חושבים יותר מדי. כשיש לך רעיון כולם יסבירו לך למה הוא לא טוב. אנשים נכשלים לפני שהם מתחילים. אני הייתי זאב בודד, אף אחד לא אמר לי לא, כי לא שאלתי אף אחד. וזה קרה לי הרבה פעמים, עם הבגדים, עם הלוקיישנים, עם המכוניות. ולא מזיק גם, איך אתם אומרים, חוצפה (אומר את המילה בעברית). אני חושב שיש לי קצת חוצפה חיובית.

הסיבה שיש לי הרבה מכוניות היא כי היה לי תזמון מעולה. קניתי את מה שאני אוהב כשזה היה נגיש. לפני 20 שנה יכולת לקנות פורשה מעניינות במחיר נמוך מ-10,000 דולר. היום הן שוות פי חמש ויותר. תזמון זה הכול. גם במכוניות. וגם כאן אני עושה מה שאני אוהב. אנשים משפרים פורשה כבר עשרות שנים. אני משפר פורשה כמו שאני רוצה, מערבב אלמנטים שאני אוהב, מעולם המירוצים, מעולם ההוט-רוד. כמו עם הבגדים גם עם המכוניות אני מפרק ומרכיב באופן שיתאים לטעם ואהבה שלי.

המכונית הראשונה שלי הייתה בכלל טויוטה קורולה TC 2 שנת 1977. זה היה ב-1988 קניתי אותה ב-200 דולר ונהגתי בה בלי רישיון. אחריה, ב-1992, קניתי סאאב 900 טורבו מודל 1992. מאז אני אוסף פורשה. התחלתי עם 911 ועכשיו אני רוצה אחת מכל דגם ספורטיבי שפורשה ייצרה.

יש זמנים בלתי נשכחים בתוך מכוניות זה כל הסיפור במסע. וזה לא תמיד קשור למהירות. בשנה האחרונה היו לי שלוש נהיגות בפורשה קאיין. אין לי כזה ואני לא הלקוח האופייני של מכוניות כאלו. אבל אלו היו נסיעות מטורפות. חצינו את אוסטרליה ומדבר סימפסון וזו הייתה נהיגה מדהימה. לא ספורטיבית אבל בלתי נשכחת. נהגתי מבוגוטה למדיין בקאיין – עוד נהיגה יוצאת דופן. נסיעה בלתי נשכחת לא חייבת להיות ספורטיבית ומהירה.

עוד נסיעה שלא אשכח הייתה בפרארי F40. עצרו אותי בתוכה במיאמי. עשינו צילומים, ובסשן האחרון עצר אותי שוטר. לא היה לנו ביטוח, טסט ושום מסמך אחר. לא נעים. אבל זו הייתה אחלה נסיע וגם לסיים אותה בלי דו”ח הוסיף זכרון חיובי. מכוניות מייצגות מסע. אם אני רוצה לחזור בזמן אני נכנס ל-911 1965. אם בא לי להיות מהיר אכנס ל-227 שבניתי או ל-GT3 שלי. הכול שאלה של מה בא לך לחוות. במכונית אתה מנותק מהכול. אין הסחות דעת. אתה אף פעם לא יודע מתי הזמן שלך יעבור. תמיד יכול להוריד אותך אוטובוס. צריך ליהנות למצות את ההזדמנויות.

הכבישים המפותלים מושכים, מהנים וחופשיים יותר. הייתי עושה 40-50 מירוצים בשנה בין 2002 2008. כל סוגי המירוצים, הרבה הקפות והרבה משקולות נייר בצורת גביעים ולוחות. על המסלול אתה ממוקד יותר ואם אתה לא בעניין אין לך מה לחפש שם. במסלול יש חוקים, יש שליטה, יש לוחות זמנים, יש חוקים. לכביש אני יכול לגשת בחופשיות בלי לעמוד בכל תנאי המסלול בלי מנהלים ומרשלים. בלוס אנג’לס יש כבישים מדהימים וקרובים. אין קשר אמיתי לדעתי בין שני אלו אבל הכבישים הפתוחים זמינים וחופשיים יותר. הם גם מסוכנים יותר.

בתור ילד אתה מורד וכועס, זה חלק מטקס ההתבגרות. השנים עוברות ואז אתה מבין שהורים זה דור אחר והם רק נותנים עצה, זה סיפור מוכר. למרות שלא הקשבתי להוריי התקדמתי. ברור שהרגשתי טוב והייתי גאה. המשפחה שלי כמובן הייתה גאה גם בהצלחה שלי הפכתי להיות “מלון קליפורניה” – לשמחתי הם באו לבקר אצלי הרבה. ד”א לא הסתפרתי מגיל 15, מעולם לא הייתה לי עבודה אמיתית.

כתבה מהעבר: מי אתה מגנוס ווקר?

מגנוס ווקר משמש כיום כשגריר של פורשה בעולם. אורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה לישראל, הזמינה אותו לכאן במסגרת חסות שהיא נותנת לכנס “נוח”. בכנס הוא נאם מול יזמים, שללא ספק קיבלו השראה מסיפור חייו.

אחד על אחד מגנוס ווקר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד