ג’יפ גלדיאטור רק הוצג ונחשב להצלחה אדירה. החברה מכרה את כל מכסת הייצור הראשונה שלו תוך 24 שעות. וכהרגלה, לקראת ה-“איסטר ג’יפ ספארי” במוהאב, היא מציגה כמה אבות טיפוס, הפעם על בסיס הגלדיאטור.
המרשימה והמושכת ביותר לדעתנו היא הג’יפ “חמישה רבעים”, רסטו-מוד לגלדיאטור מקורי משנת 1968. הכינוי, לקוח מימים עברו בהן דגמי טון ורבע נקראו “חמישה רבעים”. מה שמעניין יותר זה מה עבר על הגלדיאטור הזה. לדוגמה, הפרונט כולו עשוי קרבון עכשיו, והקבינה הונמכה בכדי לקבל את הצללית הייחודית הזו ויש עוד.
מתחת למכסה המנוע נמצא מנוע “הל-קרייט”, תכל’ס מנוע של הלקאט שמופאר מוכרת לכל דיכפין. בשורה התחתונה זה V8 עם 6.2 ל’ ויותר מ-700 כ”ס. יש גם מתלים חדשים שזונחים את העלים הנושנים לטובת זרועות ויחידות קפיץ בולם מודרניות. הסרן הקדמי הוא דיינטרק פרו-רוק 60 מלפנים ו-80 מאחור. יש גם חישוקי ביד-לוק בקוטר 20 אינץ’ עם צמיגים בקוטר 40 אינץ’ עליהם.
יש גם המון פרטים קטנים נוספים. בג’יפ מספרים גם על חיזוקי שלדה הכרחיים, לוחות ארגז שעוצבו בעזרת סילון מים ומשלבים גם עץ ועוד ועוד תופינים. נשמע לנו כמו יופי של דרך להתגלגל על הכביש, לתת גז בשטח ולקחת את האופנוע למסלול. כמו כל הטוב שמופאר מציגה ב-“איסטר” אין שום סיכוי שזה יגיע לייצור סדרתי. חבל.