אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו
ראשי » חדשות » פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו
פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו

פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו

ב.מ.וו מנצחת את המירוץ הראשון לעונת 2019 בפורמולה E וחושפת כמה פרטים שמסתתרים מתחת למעטה האוירודינמי של ה-iFE.18

אריאל אלסיבוני 06/01/2019

פורמולה E תופסת תאוצה. קבוצות חדשות של יצרנים גדולים מצטרפים, לוקחים האליפות הזו קדימה ומייצרים עניין רב. מי שחשב שמדובר בגימיק קצר מועד צריך לאכול עכשיו את הכובע. עם 11 קבוצות פעילות ו-13 סבבים לעונה הקרובה, היא צומחת, בצורה עקבית וברורה.

הקונספט דומה מאוד לזה שהוצע עוד ב-2014, שלדה זהה לכל המתחרים, וכך גם הסוללה והצמיגים. גם בדור החדש – GEN2 – שמשמש כבסיס לכל הקבוצות כעת, נשמרים אותם החוקים פחות או יותר במטרה ליצור פורמולה זולה ונגישה יחסית. המכונית עצמה נבנית על ידי ספארק (חברה שבבעלות מנהל קבוצת סאובר) כשאת הסוללה הזהה לכולם מייצר מקלארן ואת הצמיגים מספקת מישלין (סט אחד לכל אירוע).

אל הליגה מצטרפות יצרניות מהשורה הראשונה כשלאודי, יגואר, ניסאן ו-DS מצטרפות השנה ב.מ.וו וגם מרצדס (בגישוש ראשון שיהפוך לרשמי בעונה הבאה). למרות שמדובר באותו הבסיס לכל היצרנים, יש מקום לייצר הבדל בפיתוח המנוע החשמלי, העברת הכוח, מבנה השלדה מאחור ועוד.


 

ב.מ.וו נצחה את מרוץ פתיחת העונה כשהם מפתחים את המכונית שמריצה קבוצת אנדרטי (בבעלות מייקל אנדרטי). כנראה שהמהנדסים של ב.מ.וו עושים את ההבדל עבור קבוצת אנדרטי. הניצחון האמור, עם האנדרטי-ב.מ.וו, הוא הניצחון הראשון של הקבוצה, למרות שהיא משתתפת באליפות הזו מתחילתה ב-2014.

פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו
חומרים אקזוטיים ויעילות משופרת

 

הפרטים שחושפת הקבוצה מעטים, אבל מסקרנים. בנוגע למנוע עצמו לדוגמה, מספרים ב.מ.וו שצוותי הפיתוח של מכוניות ה-i הסדרתיות הגיעו לפרויקט עם הרבה ניסיון ממכוניות הכביש של ב.מ.וו. הם מספרים על שימוש בחומרים מרוכבים, שרף בעלות יכולת הולכה, טיטניום וחומרים קרמיים – כל אלו במטרה לייצר יעילות גבוהה ומשקל נמוך. מספרים אבסולוטיים אין (כל הקבוצות מוגבלות ל-335 כ”ס) אבל השוואה ל-i3 דווקא יש. לפי ב.מ.וו המנוע שמכונית הפורמולה קל ב-50 אחוזים מזה שב-i3 וקטן ממנו ב-66 אחוזים. לעומת זאת הוא מציג פי שניים כוח.

פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו
המראה דרמטי ללא ספק

 

ב.מ.וו גם מספרים על פיתוח החלק האחורי של השלדה והתאמת המנוע ומערכת הקירור אליו. הם מספרים על תכנון זרועות המתלה, הקפיצים ובולמי-הזעזועים במטרה לייצר רמות גבוהות של אחיזה מכנית על מסלול הרחובות בהם נערכים מירוצי פורמולה E. נתונים לא מפורסמים. הם מוסיפים שהמבנה והמתלים מאחור צריכים לשאת בעומס כבד ולהתמודד עם דילוג על הרבים הגבוהים במסלול הרחובות האמורים ובקירות שתוחמים אותם.

פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו
הצלחה במירוץ הראשון

 

בב.מ.וו מספרים שהפרט המתקדם ביותר במכונית היא מערכת בלימה-על-חוט שחשובה במיוחד בסוג מירוצים כזה. במכוניות פורמולה E מערכת הטעינה בזמן בלימה אחראית משפיעה גל עצמת הבלימה. עד היום הנהג יכל לשלוט ידנית על כמות התערבות המערכת ולהשפיע על האופן שבו היא בולמת את המכונית – מה שמשפיע גם על אופן הטעינה. ב.מ.וו פיתחו את מערכת הבלימה-על-חוט בכדי לייצר מצב של יעילות חשמלית אופטימלית – לתת לנהג את אופי הבלימה שהוא רוצה מחד, ולא לפספס טיפת חשמל בזמן הזה מאידך. זה אומר שהקבוצה יכולה לשלוט במערכת מהפיטס, לייעל את הבלימה באופן מקסימלי לפי טלמטריה שנאספת בזמן האימון והמרוץ. זה די הרבה כשזוכרים את המגבלה על גודל הסוללה מחד ואת הרצון להיות מהיר ולנצח מאידך.

 

 

ב.מ.וו פורמולה E
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד