פורשה 718 קאימן GT4 קלאבספורט חדשה מוצגת בדייטונה. זו מכונית מכוונת מסלול שתשמש אנשים עם אהבה למהירות שבממון בכיסם, ככלי שעשועים לסופי השבוע.
אבל הסיפור האמיתי כאן הוא אחר לגמרי. מכונית המסלול הזו נותנת לנו תמונה טובה לגבי הפורשה 718 קאימן GT4 שתגיע לכביש הציבורי במהלך השנה.
הפרט המשמעותי ביותר כאן הוא המנוע. לעומת הגרסאות הקיימות של הקאימן שמשתמשות במנוע 4 ציל’ מוגדש, ה-GT4 קלאבספורט מגיע עם הסידור הקלאסי של פורשה – בוקסר בעל שש בוכנות שמנגן בסל”ד גבוה. המנוע בקלאבספורט בנפח 3.8 ל’ ומייצר 425 כ”ס ב-7,500 סל”ד ו-43.2 קג”מ ב-6,600 סל”ד. הכוח הזה עובר אל תיבת PDK כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי-העברה.
עכשיו לחלק המשמח, המנוע הזה יגיע כאמור לגרסת הכביש, ה-GT4, וייתן מענה לאלו שאל ממש אהבו את העובדה שהפורשה החדשה שלהם מונעת על ידי מעט מדי ציל’. אפשר יהיה לצפות להספק מופחת מצד אחת אבל גם לתיבה ידנית בעלת שישה יחסי-העברה ב-GT4 “הרגילה”.
ה-GT4 קלאבספורט גם חושפת איך תיראה ה-GT4 החדשה. היא אמורה להיראות למעשה בדיוק אותו הדבר למעט הכנף האחורית והחישוקים. מעבר לזה אפשר לצפות שנתון המשקל, שעומד בקלאבספורט על 1,320 ק”ג יהיה קצת גבוה יותר.
עוד דברים שלא יגיעו ל-GT4 ויישארו נחלתה של הקלאבספורט (כראוי למכונית מסלול) הם בלמי המונובלוק האדירים, לוח השעונים רב המידע של קוזוורת’, מערכת כיבוי האש, ומערכת מגבהי האוויר האינטגרליים. אין לנו שום בעיה לוותר על אלו, רק תנו לשמוע שוב את הקופה הקטנה משטוטגארט טסה על בוקסר משושה, כמו שצריך.