אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יום מסלול AMG – תן לי כוח
ראשי » מגזין » יום מסלול AMG – תן לי כוח
יום מסלול AMG

יום מסלול AMG – תן לי כוח

כבכל שנה, אספה AMG את דגמיה ורכזה אותם על חתיכת אספלט מבודדת, היה חם

דין אפפל 20/05/2018 צלם: רונן טופלברג

לכולנו יש את הימים האלה, בין אם זה באמצע השבוע ובין אם בסופ״ש, ימים שמרגישים ארוכים איטיים ולא נגמרים. ימים שרק מחכים שכבר יגמרו כי למחרת בטוח יהיה יותר טוב. אז בדיוק על היום הזה רציתי לספר לך, זה שלמחרת, כי יש ימים ויש ימים עם אלפי כ”ס על מסלול סגור.

לא שמדובר במשהו חדש, שכן AMG כבר הפכה אותם לסוג של מנהג קבוע עבורה ועבור הקהל הלקוחות שלה. זוהי השנה החמישית ברצף בה היא דואגת להרים אירוע שנתי של נהיגה בדגמיה השונים.

בעבר זה כלל שימוש במגרשי חניה גדולים או מקומות שונים שניתן לסגור הרמטית אך השנה זה לא המקרה. בישראל של 2018 יש שלושה מסלולי אספלט…

https://www.over-drive.co.il/?p=18073


 

ראשונה

לא כולם יודעים זאת אבל AMG כבר לא ילדה קטנה. הסדנה שהוקמה ב-1967 חגגה שנה שעברה יובל שלם. גם אנחנו במערכת אוברדרייב מקפידים לחגוג לה ימי הולדת, גם אם זה לא תואם את התאריך הרשמי (או בכלל קרוב אליו) והתמונות של דגמיה השונים שמעטרים את דפי האתר ממחישים זאת יותר מכל מילה כתובה. כן לא נסתיר שיש לנו חיבה והערכה למותג הזה שנקנה על-ידי מרצדס באופן מלא ב-2005. גם אם הוא לא תמיד היה חוד החנית בכל הקשור לנהיגה דינמית כמכלול או לנהיגת מסלול מדויקת בפרט. משהו בברוטליות שבו הצליחה לשבות אלפי אנשים בשנה בעולם ולא מעט גם בארץ. אז לכל אותם רוכשים פעם בשנה AMG רוצה להגיד תודה, ועל דרך אולי לעניין אותם בטרייד-אין עתידי…

האירוע נערך במסלול המרוצים החדש בין באר-שבע לשדה תימן. אורכו עומד על 2.1 ק״מ מה שהופך אותו למסלול הארוך ביותר בארץ. מפעיליו טוענים שהוא בעל תקני הבטיחות המחמירים ביותר ועוד הצהרות שמקובלות באירועים כאלו. לא בדקנו את הטענות האלו. כי עמדו לפנינו הרבה מכוניות עם כל הסמלים, הסוסים והטריקים הנכונים. את היום ניהלה חברת דרייב-ארט הוותיקה של און יעקובסון, כפרה עליו.

https://www.over-drive.co.il/?p=18073

 

עיקרית

היום עצמו חולק ל-3 תחנות נהיגה שונות ולמזלי התחלתי מהאיטית למהירה. אז בתחנה הראשונה חיכו לנו 2 דברים יותר מוכרים מפעמים עברו – מגרש אספלט רחב וקונוסים. כן ג׳ימקאנה דרך שערי קונוסים, זו לא דרך רעה בכלל להתחיל את היום. בתחנה זאת נהגנו על דגמי הקופה וקבריולה של ה-E קלאס עם מנועי 200 ו-300. לא בדיוק הסיבה למסיבה הזו וגם אפשר לציין את התוואי שהיה מעט קצר ומשעמם בתחנה הזו.

אותם רכבים הביאו אותנו לתחנה השנייה בקצה הרחוק של המסלול – מדידת זמנים. הפעם על דגמי AMG שונים ועל חלק מהתוואי של המסלול עצמו. והכי טוב, עם מד עצר אלקטרוני עבור כל אחד מהמשתתפים. אחרי מקצה הכרות זריז כל אחד יכול לבצע הקפה בכל אחד מהרכבים השונים שעמדו לרשותנו. והרשימה הייתה בהחלט מכובדת. A45, SLC43, SL400 וצמד דגמי C63 – אחת סאלון והשנייה קופה בגרסת S החזקה יותר.

יום מסלול AMG

 

אז איך 500 וקצת כ״ס מרגישים על המסלול? בעיקר חנוקים, המארגנים רצו לשמור על בטיחות כך שבורר מצבי הנהיגה לא טיפס מעבר ל-S ובקרת היציבות נותרה מחוברת. אז בתחנה הזו גם בפניות האיטיות יותר וגם בשינויי כיוון מהירים הבקרות חתכו, הבליחו כתומות בלוח ולא באמת נתנו לתת עבודה.

גם בתנאים המגבילים הללו, בסוף היום ארבעת הזמנים המהירים היו תחת השם שלי, ובסוף 3 ימי האירוע עדין נשארתי חתום על 2 הזמנים המהירים ביותר למרות שבזמן קביעתם הייתי בטוח שהם ישברו מהר מאוד. אז זה הופך אותי למחזיק שיא ראשוני במסלול וכמובן שהאגו מבסוט (אגו? איזו אגו? אתה??? – העורך).

יום מסלול AMG

 

התחנה השלישית, ואולי המעניינת ביותר, נערכה  סביב חצי מתוואי המסלול. 3 מכוניות עוקבות אחרי מדריך במכונית מובילה שבה הוא מראה את התוואי, קווי הנהיגה ונקודות הבלימה. סופסוף הזדמנות לפתוח קצת מבערים אל עבר מהירויות בנות 3 ספרות.

בתחנה הזאת נהגנו על דגמי הכניסה של AMG, יענו A45, CLA45, GLA45. כולם חולקים שלדה, מנוע וגיר כך שההפרשים בין היכולת היו אפסיים. לתחנה הזו התגנבה גם C43 קבריולה שהרגישה כמעט חזקה כמו הקטנות למרות הבדל מורגש במשקל (330 ק”ג הם לא מעט) ובכיול הנימוח.

יום מסלול AMG

 

קינוח

יש ימים שלא זזים ויש ימים שנגמרים מהר מדי. אתה בטח יודע איזה יום זה היה. היום של AMG על המסלול היווה טעימה קלה למגוון הדגמים שמייצרת החברה. אפשר רק לברך על יוזמות של יבואנים כאלו ואחרים שמתחילים להבין את היתרון שבמסלול סגור ואת היתרונות שמקבל מותג כשמשדכים אותו לספורט-מוטורי.

עם זאת, קשה שלא להרגיש תחושת פספוס קלה בלי הקפה מלאה של המסלול, בלי לשחרר את המכוניות באמת, כנהוג באירועים מקבילים מעבר לים. כמו בכל מגע עם הדור החדש של מכוניות AMG, נותר בנו רעב לעוד. רעב שנצטרך להשביע בעתיד הקרוב מאוד.

יום מסלול AMG

AMG מרצדס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד