אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי
ראשי » חדשות » פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי
פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי

פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי

מציגה רכב חשמלי שיתחרה במרוץ טיפוס-ההר המפורסם פייקס-פיק

אייל פרדר 29/04/2018

קבלו סיבה טובה לעקוב אחרי מה שיתרחש בסוף חודש יוני הקרוב במרוץ טיפוס הגבעה פייקס-פיק שבארה”ב – יצרנית המכוניות הגרמנית פולקסווגן החליטה שהיא הולכת לשבור את שיא המסלול למכונית חשמלית והציגה זה מכבר את הנשק למאורע: פולקסווגן I.D R.

אוקיי, אנחנו מודים, השם קצת פחות סקסי ונשמע כמו ראשי תיבות בתחום המחשוב, אבל תנו מבט בתמונות ותגלו מכונית שנראית מעולה, או רעה מאוד, תלוי איך אתם מסתכלים על זה. זה גם אחלה קידום לליין המכוניות החשמליות I.D של החברה ואולי גם לנסות ולהמתיק את הטעם המר של פרשת דיזלגייט.

מה יש מתחת לעטיפה המגניבה הזאת? שני מנועים חשמליים שמניעים את כל ארבעת הגלגלים ומספקים סך הכול 680 כ”ס ומומנט היסטרי של כ-713 קג”מ שמאיצים את המכונית הזאת מעמידה ל-100 קמ”ש ב-2.25 שניות. נתון מעניין נוסף הוא שבחברה טוענים כי 20% מהאנרגיה שתידרש כדי לסיים את המסלול תגיע בכלל מאנרגיה מתחדשת שתגיע מהבלמים.


 

העניין הוא שפולקסווגן מכוונים גבוה ורוצים לשבור את השיא למכוניות חשמליות שקבע ריס מילן ועומד על 8:57.118 בשנת 2016, זמן שזיכה אותו גם במקום השני הכללי למכוניות באותה השנה. הוא עשה את זה עם המכונית החשמלית מלטוויה eO PP100, אלא שהיא צוידה בהספק של לא לפחות מ-1,600 כ”ס ומשקל של כ-1,200 ק”ג. המקום השני שלו לא הגיע במקרה. בניגוד לרכבי בעירה פנימית, המנועים החשמליים לא מאבדים מכוחם עם העלייה בגובה במרוץ שמסתיים בגובה 4,300 מטר.

פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי
לא בפעם הראשונה. הגולף כפולת המנועים מפייקס-פיק 1987

אז מה הקטע של פולקסווגן? הם טוענים שעם משקל של כ-1,133 ק”ג הם יכולים לעמוד במשימה, שכן מן הסתם, עוד הספק זה עוד סוללות שהן בסוף עוד משקל. הם גם טוענים שהמכונית מבוססת בחלקה על טכנולוגיה שמשמשת את פורשה בקטגורית אבות-הטיפוס של מרוצי הסיבולת בלה-מאן. ואם כבר הזכרנו את לה-מאן, אז דבר נוסף שישחק לטובת החברה הגרמנית הוא הנהג הצרפתי רומיין דומה, שניצח את הלה-מאן פעמיים, לקח אליפות עולם אחת בסיבולת ועוד לא מעט מרוצי סיבולת אחרים. כן, הוא ניצח גם בפייקס-פיק בשנתיים האחרונות וגם ב-2014 וגם מחזיק בשיא לאחת הקטגורית. בקיצור, מבין עניין.  האם זה יספיק לשבור את השיא של ריס מילן? נחכה ונראה ב-24 ביוני.

פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי
ריס מילן מחייך. בינתיים…

 

כיוון שכבר הזכרנו את ריס מילן, לא יכולנו להתאפק מלהזכיר סיבה טובה נוספת לעקוב אחרי פייקס-פיק השנה. הנהג האמריקאי יתחרה השנה בקטגורית ה-SUV עם לא פחות מבנטלי בנטייגה וינסה לשבור את השיא שנקבע בקטגוריה עם ריינג’-רובר ספורט עם זמן של 12:35.61. מילן טוען שהבנטלי תהיה במצב כמעט סטוק, עם מנוע W12 בנפח שישה ליטרים וכ-600 כ”ס.

בנטלי פולקסוואגן פייקס פיק ריס מילן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד