אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי
ראשי » חדשות » פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי
פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי

פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי

מציגה רכב חשמלי שיתחרה במרוץ טיפוס-ההר המפורסם פייקס-פיק

אייל פרדר 29/04/2018

קבלו סיבה טובה לעקוב אחרי מה שיתרחש בסוף חודש יוני הקרוב במרוץ טיפוס הגבעה פייקס-פיק שבארה”ב – יצרנית המכוניות הגרמנית פולקסווגן החליטה שהיא הולכת לשבור את שיא המסלול למכונית חשמלית והציגה זה מכבר את הנשק למאורע: פולקסווגן I.D R.

אוקיי, אנחנו מודים, השם קצת פחות סקסי ונשמע כמו ראשי תיבות בתחום המחשוב, אבל תנו מבט בתמונות ותגלו מכונית שנראית מעולה, או רעה מאוד, תלוי איך אתם מסתכלים על זה. זה גם אחלה קידום לליין המכוניות החשמליות I.D של החברה ואולי גם לנסות ולהמתיק את הטעם המר של פרשת דיזלגייט.

מה יש מתחת לעטיפה המגניבה הזאת? שני מנועים חשמליים שמניעים את כל ארבעת הגלגלים ומספקים סך הכול 680 כ”ס ומומנט היסטרי של כ-713 קג”מ שמאיצים את המכונית הזאת מעמידה ל-100 קמ”ש ב-2.25 שניות. נתון מעניין נוסף הוא שבחברה טוענים כי 20% מהאנרגיה שתידרש כדי לסיים את המסלול תגיע בכלל מאנרגיה מתחדשת שתגיע מהבלמים.


 

העניין הוא שפולקסווגן מכוונים גבוה ורוצים לשבור את השיא למכוניות חשמליות שקבע ריס מילן ועומד על 8:57.118 בשנת 2016, זמן שזיכה אותו גם במקום השני הכללי למכוניות באותה השנה. הוא עשה את זה עם המכונית החשמלית מלטוויה eO PP100, אלא שהיא צוידה בהספק של לא לפחות מ-1,600 כ”ס ומשקל של כ-1,200 ק”ג. המקום השני שלו לא הגיע במקרה. בניגוד לרכבי בעירה פנימית, המנועים החשמליים לא מאבדים מכוחם עם העלייה בגובה במרוץ שמסתיים בגובה 4,300 מטר.

פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי
לא בפעם הראשונה. הגולף כפולת המנועים מפייקס-פיק 1987

אז מה הקטע של פולקסווגן? הם טוענים שעם משקל של כ-1,133 ק”ג הם יכולים לעמוד במשימה, שכן מן הסתם, עוד הספק זה עוד סוללות שהן בסוף עוד משקל. הם גם טוענים שהמכונית מבוססת בחלקה על טכנולוגיה שמשמשת את פורשה בקטגורית אבות-הטיפוס של מרוצי הסיבולת בלה-מאן. ואם כבר הזכרנו את לה-מאן, אז דבר נוסף שישחק לטובת החברה הגרמנית הוא הנהג הצרפתי רומיין דומה, שניצח את הלה-מאן פעמיים, לקח אליפות עולם אחת בסיבולת ועוד לא מעט מרוצי סיבולת אחרים. כן, הוא ניצח גם בפייקס-פיק בשנתיים האחרונות וגם ב-2014 וגם מחזיק בשיא לאחת הקטגורית. בקיצור, מבין עניין.  האם זה יספיק לשבור את השיא של ריס מילן? נחכה ונראה ב-24 ביוני.

פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס-פיק, גם בנטלי
ריס מילן מחייך. בינתיים…

 

כיוון שכבר הזכרנו את ריס מילן, לא יכולנו להתאפק מלהזכיר סיבה טובה נוספת לעקוב אחרי פייקס-פיק השנה. הנהג האמריקאי יתחרה השנה בקטגורית ה-SUV עם לא פחות מבנטלי בנטייגה וינסה לשבור את השיא שנקבע בקטגוריה עם ריינג’-רובר ספורט עם זמן של 12:35.61. מילן טוען שהבנטלי תהיה במצב כמעט סטוק, עם מנוע W12 בנפח שישה ליטרים וכ-600 כ”ס.

בנטלי פולקסוואגן פייקס פיק ריס מילן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד