אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ולנטינו רוסי: “אני מפחד ממרקז”
ראשי » דו-גלגלי » ולנטינו רוסי: “אני מפחד ממרקז”
ולנטינו רוסי

ולנטינו רוסי: “אני מפחד ממרקז”

מרוץ ה-MotoGP בארגנטינה היה עמוס תקריות. זה מה שהיה למרקז ולרוסי להגיד עליו

אריאל אלסיבוני 09/04/2018

היה שמח בארגנטינה 2018. אחרי שמרקז נסע נגד הכיוון על הגריד הוא קיבל עונש – רכיבה דרך הפיטס. בזמן הזה הוא התדרדר לחלק האחורי של הגריד. הוא היה נחוש לחזור לחבורת החוד ורכב כמו שרק הוא יודע. זה היה עניין של זמן עד שהוא יצטרך לעקוף גם את רוסי על הדרך. כשהגיע הרגע, הוא צלל בצורה אגרסיבית מאוד תחת האיטלקי.

רוסי נאלץ להרחיב את הקו, מטה את האופנוע על שולי המסלול, עולה על הדשא ונופל. מרקז נופף בידו, מחווה של התנצלות והמשיך לתת גז. העונש שהטילה הנהלת המירוץ על מרקז – תוספת של 30 שניות – הורידה אותה בסיום למקום ה-18. רוסי סיים אחריו, במקום ה-19.

אחרי המירוץ, כשמרקז הגיע לבוקס של רוסי להתנצל, הוא הורחק משם בעדינות. זו לא הפעם הראשונה שהשניים האלו מתגוששים על המסלול וזה מה שהיה לשניהם להגיד בסיום המרוץ.

ולנטינו רוסי
מרוץ אחד. שתי גרסאות

 


מארק מרקז: ” זה היה מרוץ טריקי, בתנאים קשוחים עם כמה מגרעות. קצת לפני הזינוק היה לי איזה עניין עם המנוע, שהפסיק לעבוד. נצטרך לבדוק את הסיבה. בכל מקרה, הרמתי את ידיי באוויר אבל אף אחד לא היה שם. הצלחתי להניע מחדש את האופנוע ואז חיפשתי מרשלים שינחו אותי. לא הייתי בטוח, עם אופנוע מונע מחדש, אני צריך לחזור למקומי על הגריד או לחזור לפיטס. מרשל אחד הרים את ידיו, השני סימן לי עם אגודלים למעלה, אני הבנתי מאלו שאני יכול להישאר על הגריד. 

כשראיתי את הודעת העונש על הדשבורד, לא הבנתי למה אבל נכנסתי מיד. אז אני, כמובן, ניסית לדחוף בכדי להתאושש אבל לצערי ביצעתי כמה טעויות. הגדולה ביותר, לדעתי הייתה מול אליס (אספרגרו). התקדמתי מהר ממנו אבל לא הבנתי את זה. ניסיתי להימנע ממגע אבל לצערי לא הצלחתי. כשקיבלתי את העונש (ירידה במקום אחד), ויתרתי על שני מקומות רק בשביל להיות בטוח, לפני שחזרתי לדחוף.

ולנטינו רוסי
עשיתי טעויות. מארק מרקז

 

עם ולנטינו זה היה אחרת, זו היתה תוצאה של תנאי המסלול. עליתי על חלק רטוב, נעלתי את הקדמי, ואז שחררתי את הבלם הקדמי. ניסיתי לפנות, שוב עם ניסיון להימנע ממגע. כשהוא נפל מיד התנצלתי. זו הייתה תקרית מרוץ כמו מה שקרה בין פדרוסה לזרקו ובין פטרוצ’י ואליס.

זה היה יום ראשון טריקי. כמובן, עשיתי כמה טעויות היום, אותן אני מבין. טעויות אחרות נעשו על ידי הנהלת המרוץ על הגריד ובעיות אחרות נבעו מהתנאים הקשים. אבל בדבר אחד אני בטוח, מעולם לאורך הקריירה שלי לא פגעתי בכוונה ברוכב אחר”.

מרוץ בתנאים קשים. מארק מרקז

 

ולנטינו רוסי: “זו סיטואציה רעה מאוד. אם אתה לוקח את מה שקרה בסופ”ש האחרון כדוגמה, תקרית אחת יכולה לקרות לכל אחד, אתה יכול לטעות על הבלמים, אתה יכול לגעת ברוכב אחר. זה יכול לקרות, אלו מרוצים. אבל מיום שישי בבוקר, מרקז עשה את זה לויניאלס, לדוביציוזו, לי, וביום שבת בבוקר והיום הוא נכנס ישר בארבע רוכבים.

אם אתה מתחיל לרכוב ככה,אתה מעלה את רמת הסיכון לנקודה מאוד מסוכנת. אם כל הרוכבים יתנהגו ככה, זה יהפוך להיות ספורט מסוכן מאוד וזה ייגמר בצורה רעה מאוד. זו סיטואציה מסוכנת מאוד ואני מקווה שמה שאמרתי למנהל המרוץ מייק ווב יגרום להם לקחת יותר אחריות, הם חייבים לעשות משהו.

מפחד כשמרקז לידי. ולנטינו רוסי

 

אני מפחד על המסלול כשאני עם מרקז. פחדתי היום כשראיתי את השם שלו על הלוח (הודעות של הקבוצה בישורת). אני לא הנהלת המרוץ – הם יצטרכו להחליט – אבל בצורה הזו הוא הורס את הספורט, כשאתה על 300 קמ”ש על המסלול, אתה חייב לכבד את המתחרים שלך”.

 

 

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד