מרצדס A קלאס החדשה הוצגה אמש באמסטרדם. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית המציעה כיוון עיצובי חדש מבחוץ, תא נוסעים ששואב השראה מהאחיות הגדולות בסדרה ומנועים חדשים. אלינו תגיע מרצדס A קלאס החדשה בסביבות ספטמבר. הפרטים שנחשפו עדיין לא מלאים, הנה מה שכן ידוע עליה.
1. שפה עיצובית חדשה
הדור הנוכחי של מרצדס A קלאס נחשב להצלחה במרצדס, עם 620,000 מכוניות כאלו על הכביש, מדובר בדגם חשוב עבור החברה. אבל לא מדובר רק במספרי מכירות אבסולטיים – מרצדס A קלאס אחראית על הכנסת דם חדש למותג הזה כשהגיל הממוצע כאן נמוך בעשר שנים לעומת מה שמכירים בד”כ במרצדס.
בהשוואה לדור הנוכחי מרצדס A קלאס נראית בוגרת ומכובדת יותר. משחקי הקווים שרצו לאורך הדופן נעלמו, משאירים קו ברור, כוחני, נקי. במרצדס טוענים שה-A קלאס היא המרצדס הראשונה שמעוצבת עם השפה החדשה ושזו תזלוג לדגמים נוספים בעתיד.
2. תא נוסעים
זה נראה כמו נוק-אאוט רציני. אם הדור הנוכחי קיבל מאיתנו תלונות בעבר על תחושה לא תואמת מרצדס, עושה רושם שהדור הזה ישכיח את זה מאיתנו. מרצדס מספרים על איכות חומרים הגבוהה ביותר לרבות עור, עץ ומתכת מוברשת. על התא חולשים שני מסכי ענק ומעבר אליהם עושה רושם שיש כאן תשומת לב אדירה לפרטים הקטנים.
3. על הכביש
נושא הנוחות והרעשים גם זכה לביקורת ב-A קלאס הקודמת ומרצדס מספרים שהם נדרשו לנושא הזה במשנה מרץ. לטענת החברה כל נושא ה-NVH טופל בכדי לייצר נסיעה שקטה ונוחה במיוחד. הם מדברים שם על תחושה של C קלאס במכונית הקטנה. מרצדס גם מתגאים במקדם הגרר הנמוך ביותר בסגמנט, מה שאמור להפחית את רעשי הרוח באופן ניכר.
4. מנועים
כרגע מוצגת מרצדס A קלאס עם שלושה מנועים חלקם חדשים, חלקם מחודשים כשגרסאות נוספות יוצגו במהלך השנה. הראשון הוא 1.4 ל’ טורבו (A200), שפותח במשותף עם רנו-ניסאן. המנוע הזה מפיק 161 כ”ס ומשודך כרגע לתיבה כפולת-מצמדים. השני הוא 2.0 ל’ מוגדש (A250) המפיק 221 כ”ס. הוצג גם מנוע דיזל כשבעתיד יוצגו מנועים נוספים כאמור, אפשרויות לגיר ידני וגם להנעה כפולה. מי שמחכה לגרסאות ה-AMG יקבל בעתיד הקרוב שתיים: האחת תקרא A35 ותציע כ-300 כ”ס, השנייה תהיה ה-A45 שתציע את כל מה שיש למרצדס לתת עם כ-400 כ”ס.
5. מה עוד?
יש לא מעט. בגזרת אבזור הבטיחות ה-A מקבלת את כל הארסנל המוכר מהדגמים הבכירים של החברה. התוספות האלו מעניקות לה יכולת סמי-אוטונומיות בתנאים מסוימים. מהנקודה הזו, ובכלל, אפשר להביא שהדגם הזה עובר מהפכה רצינית ומבחינת מרצדס אמור לקבוע סטנדרט חדש בקטגוריה. עוד פרט פורץ דרך מעניין הוא ממשק ה-MBUX שאמור (שוב, לטענת החברה) להציע חיבור לא מוכר בין אדם למכונה. מדברים שם על אינטליגנציה מלאכותית אתה ניתן לתקשר ולבקש את כל העולה על הדעת. המערכת אמורה ללמוד לא רק את צורת הדיבור של הנהג אלא גם את ההרגלים שלו. במרצדס מדברים על ‘סמארטפון על גלגלים’. מעניין אם היא תוכל ללמוד עברית. על פניו נראה כמו תצוגת יכולת מרשימה מאוד של מרצדס, כזו ששמה אותה בחזית הקטגוריה ומתאימה את ה-A לשאר אחיותיה לסמל.