אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
צרות של עשירים? הסיפור של פרארי 275P שמחפשת בית חדש
ראשי » מגזין » צרות של עשירים? הסיפור של פרארי 275P שמחפשת בית חדש
פרארי 275 P

צרות של עשירים? הסיפור של פרארי 275P שמחפשת בית חדש

ולמה שהיא תימכר ביותר מ-40 מיליון דולר?

בן חסון 29/09/2017

בית המכירות ארטקוריאל הודיע כי בחודש פברואר הקרוב יעמיד למכירה פומבית פרארי 275P משנת 1964. בשלב זה עוד לא נקבע מחיר הפתיחה, אבל בארטקוריאל מתחילים לייצר ציפיות לקראת שיא חדש. למה בעצם של ה-275P תמכר בסכום הגבוה בכל הזמנים? בשביל זה צריך לחזור קצת לאחור.

בשנות ה-60′ פרארי עוד הייתה חברה צעירה יחסית, אך בזכות משנתו הקשה והבלתי מתפשרת של אנזו פרארי היא זכתה להצלחה רבה במרוצים – כולל במרוץ 24 השעות של לה-מאן. עד לשנת 1963 (נזכיר – פרארי הוקמה בשנת 1947) השיגה קבוצת המרוצים הצעירה של פרארי שישה נצחונות במרוץ, כאשר בשנת 1964 ה-275P (מכונית מס’ 20) הוסיפה את הניצחון השביעי.

פרארי 275 P
כבר בצעירותה פרארי הייתה משתתפת קבועה בלה-מאן ורשמה נצחונות רבים לזכותה

 

 


מי שהיה מהראשונים לשים לב ליצרנית הצעירה מאיטליה היה אספן המכוניות הצרפתי פייר ברדינו (Pierre Bardinon). הצרפתי האמיד פיתח תשוקה עזה למכוניות, במיוחד למכוניות במרוץ ובדגש גדול על זוכות במרוץ הלה-מאן המפרך. הוא החל לאסוף מכוניות מרוץ תחרותיות של פרארי כשהערך שלהן עוד היה נמוך בקרב אספנים.

נאמר שבשיא האוסף הפרטי שלו כלל כ-500 מכוניות, מתוכן כ-300 מכוניות של פרארי אשר 70 מהן נחשבות לנדירות במיוחד. רוב המכוניות באוסף תוחזקו ברמה גבוהה והיו פעילות לאורך כל השנים. ברדינו הקים מסלול מרוצים פרטי אליו הוא נהג להוציא לסיבוב את כל אחת מהמכוניות באוסף שלו, כולל ה-275P.

פרארי 275 P
זה צרפתי אחד שאנחנו לגמרי מסכימים עם הגישה שלו לחיים…

 

האוסף היה כה גדול ומקיף שכאשר אנזו פרארי נשאל אם אינו מתכוון לפתוח מוזאון שיפאר את יצירותיו הוא השיב שמוזאון כזה כבר קיים – באחוזת הענק של פייר ברדינו. מבין היותר בולטות באוסף ניתן למנות פרארי 166MM (זוכת לה-מאן 1949, אך לא בקבוצה הרשמית של פרארי), פרארי 355S, ארבע(!) פרארי 250GTO, פרארי 330P4, פרארי 250LM וכמובן אותה 275P מדוברת זוכת הלה-מאן.

פרארי 275 P
הנה המסלול הפרטי ב”גינה”

 

זה מחזיר אותנו לניצחון שלה בשנת 1964 – זו הייתה הפעם האחרונה בה קבוצת המרוצים הרשמית של פרארי רשמה ניצחון בלה-מאן. בשנת 1965 קבוצת ‘נורת’ אמריקן רייסינג’ האמריקאית הריצה את פרארי 250LM וזכתה במרוץ, ובשנים שלאחר מכן פורד הפגינה דומיננטיות מוחלטת עם ה-GT40 שלה (ואם תרצו לקרוא קצת יותר על היריבות בין פורד לפרארי כנסו לכאן). מאז אף פרארי לא חצתה בלה-מאן את קו הסיום במקום הראשון.

כך, בלי שהתכוונה (ולא שהיה חסר לה במה להתפאר) הפכה ה-275P למכונית קצת יותר “מיוחדת” בעייני אספנים. כיום מומחים מעריכים את שוויה בעשרות מיליוני דולרים – וצופים שתחצה בקלות את רף ה-30 מיליון, כאשר הסיפור המיוחד של המכונית הספציפית הזו עשוי להקפיץ אותה לראש רשימת המכוניות היקרות בעולם (נכון להיום – פרארי 250GTO שנמכרה בקצת יותר מ-38 מיליון דולר).

פרארי 275 P
שתי 275P ועוד 250GTO – אם התמונה הזו הייתה מצולמת היום, אז יש על המשאית הזו יותר מ-90 מיליון דולר, לא כולל הצמיגים…

 

עד לפה יש לנו סיפור טוב ויפה, אז למה צרות אתם שואלים? פייר ברדינו נפטר בשנת 2012 והוריש את כל הונו, כולל אוסף המכוניות העצום שלו, לילדיו. על כזה סדר גודל של הון החוק הצרפתי מחייב מס ירושה נכבד, אותו הילדים ממנים בשנים האחרונות בעזרת מכירת אוסף המכוניות המפואר.

נכון להיום לא ידוע מה מצבו של האוסף ואילו מכוניות נשארו, אך אין ספק שה-275P הזו היא אחת מהמכוניות הבולטות, הייחודיות והיקרות בו. בפברואר היא גם עשויה להפוך ליקרה ביותר בעולם.

פרארי 275 P

פרארי פרארי 275 P
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד