ביום שישי האחרון העמידה המחלקה המוטורית של בית המכירות ארטקוריאל בפריס, פרארי S 335 סקגליאטי למכירה פומבית – מחיר הפתיחה: 20 מיליון יורו.
הפרארי המדוברת משנת 1957 מצוידת בכמה איקסים על הכנף. הכותרות העיקריות ברזומה המרשים שלה הוא נצחון בגרנד-פרי קובה, שיא מהירות בלה-מאן ומקום שני במילה-מילייה ונמצאה עד היום (למעלה מ-40 שנה) באוסף המכובד (מאוד) של פייר ברדינון.
אם מתייחסים למחיר שבוא נמכרה ביורו או בלירות שטרלינג הרי שזו המכונית היקרה ביותר בעולם. אם מתייחסים לעניין בדולרים – ה-GTO שנמכרה במכירה פומבית ב-2014 היא עדיין המכונית היקרה בעולם. השינויים בשערי המטבע לאורך השנים הופכים את מכירת ה-GTO ליקרה יותר בדולרים וזולה יותר ביורו (ובאמת סליחה שכתוב כאן ‘זולה’ בהקשר הזה). ה-335 עם שערי המטבע הנוכחיים זולה יותר מה-GTO בדולרים (35.7 מיליון מול 38.1) ויקרה יותר אם מודדים ביורו (28.5 מיליון יורו מול 32).
זה לא הפריע למתיו למור מארטקוריאל להצהיר לאחר המכירה: “הפרארי 335 S סקליאטי, שילדה 0674, המדהימה הזו השיגה את ההצעה הכי גבוהה בהיסטוריה של מכירות הפומביות, פה בצרפת, מולדת המכונית ובפריס, הבירה העולמית של רכבי האספנות… לחיי פריס, לחיי המכונית, לחיי ארטקוריאל“.
אז מיהי המכונית היקרה ביותר בעולם נכון להיום, זה תלוי באיזה מטבע משתמש שואל השאלה. או שאפשר להתחמק מהתשובה הזו לגמרי – אם מישהו שואל אותך מי היא המכוניות היקרה ביותר בעולם אפשר לענות פרארי ישנה. התשובה, הזו נכונה היום וכנראה תשאר בתוקף לעוד עשרות רבות של שנים.