אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סיאט לאון במבחן: רק דבר אחד מפריע
ראשי » מבחני דרכים » סיאט לאון במבחן: רק דבר אחד מפריע
סיאט לאון

סיאט לאון במבחן: רק דבר אחד מפריע

מתיחת הפנים שעברה הלאון הוסיפה לשוק המקומי גרסת בסיס אוטומטית חדשה. יצאנו לבדוק אותה

בן חסון 18/09/2017

במקרה שלנו (וכנראה גם אצלך בתור קורא באובר-דרייב) כשהאוזן שומעת “סיאט לאון” הראש מתחיל לחשוב, כמעט אוטומטית, על גרסת הקופרה החמה שבחנו לא מזמן. אבל האמת היא שברוב המקרים, באופן לא מפתיע בכלל, הלאון שנעות על כבישי ארצנו שייכות לצד המשפחתי והרגוע של הדגם.

כזו היא גם הלאון שהגיעה למערכת למבחן. גרסת ה-1.0 ל’ הוצגה לאחר מתיחת הפנים של הדגם, ואנחנו שמחים לבשר שהיא נראית כמעט זהה לדגם שלפני העדכון. הלאון נראתה טוב בעבר ונראית טוב היום, כאשר אפילו בגרסת הבסיס תמצאו חישוקים קלים שמוסיפים למראה המצודד. גם הסביבה מגיבה אליה טוב – לא זכורה לנו תשומת לב כה חיובית על מכונית שעולה 110,000 שקלים.

סיאט לאון
החידוש המרכזי – מנוע קטן (מאוד) לגרסת הבסיס האוטומטית

 

תא הנוסעים מרגיש גם הוא דומה לדגם הקודם. החומרים טובים בסך הכל וההרכבה הדוקה. המרווח לנוסעים מלפנים טוב (המושבים מעט נוקשים) ומספק גם מאחור כאשר התלונה העיקרית נוגעת לתעלת “אין-הינע” שגוזלת מקום מרגלי הנוסע האמצעי.


 

ברשותך, בוא ונעבור לעיקר

בתמורה לוויתור על צילנדר אחד ו-200 סמ”ק מקבלים 115 כ”ס (5 כ”ס יותר מבעבר) ו-20.4 קג”מ (2.6 קג”מ יותר), וכל העסק משודך לתיבת ה-DSG עם שבעה יחסי-העברה.

כבר התרגלנו לזה שמנועים קטנים מזיזים מכוניות גדולות בקצב נאה, וכמו במקרה של האוקטביה שבחנו עם מנוע זהה, גם כאן העסק מסוגל להתקדם בקצב משביע רצון. התיבה עובדת היטב רוב הזמן ומגיבה בזריזות לדרישות רגל ימין, והמנוע הקטן מציע כוח זמין, בעיקר במרכז הסקאלה, שמספיק לכל דרישה הגיונית.

סיאט לאון
המנוע הקטן עושה עבודה טובה, אבל היום זה כבר לא מפתיע

 

התלונות נוגעות לאופי הפעולה של המנוע הצנום. בהתחשב במספר הציל’ שלו הוא לא רועד יותר מדי, אבל זה עדיין מורגש יותר ממנוע מקביל עם 4 ציל’. למגדש לוקח זמן לבנות את הכוח, במיוחד בסל”ד נמוך וביציאה מהמקום – עניין שדורש מינון מדויק של הדוושה אחרת תצאו מהמקום באופן שלא הולם מכונית משפחתית מודרנית. מערכת עצור-וסע הייתה לא נעימה בתנועה פקוקה, ולכן זו נשארה כבויה מרבית המבחן.

בכביש המפותל תגלה כי האחיזה סבירה “תודות” לצמיגים מוטי חסכון, זוויות הגלגול מורגשות, ההגה ארוך ודק לאחיזה וגם פעולת דוושת הבלם לא לינארית דיה. בסופו של דבר מתקבלת מכונית עם ניהוג בטוח ויכולת מספקת, אך את שאר הרוח של גרסאות הקצה לא תמצאו כאן. בנסיעה מנהלתית רמת הרעשים נותרת סבירה, אך הלאון זזה על השברים והחטטים הקטנים בכביש, ולמרות יכולת ספיגה טובה של השיבושים הגדולים היא לא מצליחה לספק נסיעה נינוחה באמת על כביש משובש.

סיאט לאון
גם בתא הנוסעים היא מרגישה “לא שייכת” למחיר בו היא נמכרת

 

אז טוב או לא טוב?

גם אם לא מדובר במכונית מושלמת, סיאט לאון הנבחנת מציעה חבילה משתלמת עם יחידת הנעה מודרנית, מרווח טוב למשפחה ותא נוסעים איכותי ומאובזר (גג שמש פנורמי, בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה וכו’) במחיר שקרוב בהרבה לתת-משפחתיות מאשר לקומפקטיות המקבילות.

התחום היחיד בו מורגש וויתור משמעותי הוא בסעיף אבזור הבטיחות – למעט מערכת מובילאיי לא תמצאו כאן שום מערכת בטיחות מתקדמת. אם סיאט תיגש לטפל בנושא הבטיחות תתקבל כאן עסקה מצוינת בלי סדקים בשריון.

נתונים: 999 סמ”ק, 115 כ”ס ב-5,000-5,500 סל”ד, 20.4 קג”מ ב-2,000-3,500 סל”ד, 1,225 ק”ג, 12.9 ק”מ/ליטר (במבחן)

סיאט לאון

סיאט סיאט לאון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

תגובה אחת

  1. ark התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 19/09/2017 בשעה 07:50

    הסדק העיקרי שיהיה הוא בארנק, אחרי שתוך כמה חודשים התיבה הארורה הזו תתחיל להידפק.
    פשוט בדיחה לא מצחיקה.

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד