אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מרצדס פרויקט 1 נחשפה: רף חדש
ראשי » חדשות » מרצדס פרויקט 1 נחשפה: רף חדש

מרצדס פרויקט 1 נחשפה: רף חדש

היצרנית הגרמנית חשפה מכונית שמציבה רף חדש בעולם הרכב – מה צריך בשביל להצדיק את התואר הזה?

בן חסון 11/09/2017

אחרי שנים של שמועות, טיזרים ואיסוף זהיר של פיסות מידע זה קרה – מרצדס פרויקט 1 הוצגה. זו מכונית כל כך מרשימה שהיא כותבת (יחד עם אסטון מרטין ולקירי הדומה בתפיסה) את ספר החוקים מחדש ומציבה רף חדש למכוניות-העל באשר הן עוד לפני שהניחה גלגל ראשון על האספלט.

המכונית נחשפה הלילה ע”י דיטר זטשה (יו”ר מרצדס-בנץ) במסגרת ימי העיתונות של תערוכת פרנקפורט. למרות שהיא עדיין רחוקה מייצור (רק בעוד 18 חודשים תסתיים בנייתן של המכוניות הראשונות) ניתן ללמוד כבר עכשיו כמה דברים מעניינים.

 


פורמולה 1. זה ביטוי שיחזור על עצמו הרבה בכל שיחה שעוסקת ב’פרויקט 1′ החדשה. המכונית תוכננה בהשראת ובעזרת הידע שצברה מרצדס בתחרויות הפורמולה 1 (למרות שלנו היא יותר מזכירה במראה מכונית לה-מאן…), כאשר מי שהסיע אותה לבמה הוא לא פחות מאשר לואיס המילטון שעמל יחד עם המהנדסים על כיול המכונית.

מרצדס פרויקט 1
טכנולוגיה שנלקחה ממכוניות הפורמולה 1 של החברה

 

מנוע(ים). הלב של המכונית הזו (וכל מכונית למעשה) הוא המנוע כמובן, רק שכאן יש חמישה. במרכז נמצא מנוע טורבו-בנזין שנלקח ישירות ממכונית הפורמולה 1 של החברה (שעבר מספר שינויים כדי להתאמים לשימוש בכביש הציבורי) אליו מצטרף מנוע חשמלי (160 כ”ס) שמחובר ישירות לגל הארכובה, ביחד השניים אחראים על כ-670 כ”ס מתוך הספק כולל של כ-1000 כ”ס. שני מנועים חשמליים נוספים אחראים על הנעה הגלגלים הקדמיים (אחד לכל גלגל, 160 כ”ס לכל אחד). איפה המנוע החמישי? בסעיף הבא.

מרצדס פרויקט 1
בואו נתחיל לספור מנועים…

 

זמן תגובה. המנוע החמישי גם הוא חשמלי (120 כ”ס) ולמעשה אחראי על האצת מגדש הטורבו (יחד עם גזי הפליטה כמובן). לטענת מרצדס השילוב בין המנוע החשמלי ומגדש בסידור ייחודי (טורבינת גזי הפליטה וטורבינת היניקה מרוחקות אחת מהשנייה כדי למקמן בצורה “אופטימלית” לפי מרצדס) מביא להשהיה מינימלית, קצרה אפילו יותר משל מנוע V8 אטמוספרי.

Mercedes-AMG Project ONE
מכונית שלא דומה לשום דבר אחר בסביבה

 

משחקים באוויר. מרצדס השתמשה כמעט בכל טריק אפשרי כדי לתעל לטובתה את זרימת האוויר סביב המכונית. מכסה ה”מנוע” מלפנים תוכנן כך שיפנה אוויר חם לצדדים, זאת כדי שאוויר קר יותר יגיע לפתח היניקה שמעל לראש הנהג. מלפנים ישנו ספליטר מתכוונן ורפרפות לפני הגלגלים שמוסיפים להצמדה. מאחור תמצא דיפיוזר שבנוי משני חלקים וכנף אחורית גדולה ואנכית המוסיפים להצמדה וליציבות במהירויות גבוהות. במרצדס לא מפרטים יותר אבל אומרים שזו רק רשימה חלקית.

Mercedes-AMG Project ONE
לא לדאוג, יש גם כנף אחורית גדולה…

 

מספרים. על העברת הכוח אחראית תיבה ידנית חדשה עם 8 יחסי העברה. למעשה מדובר בסוג של תיבה רובוטית בעלת תפעול הידראולי שמציעה מצב ידני או מצב אוטומטי. הצמיגים במידות שלא רואים כל יום – 285/35R19 מלפנים ו-335/30R20 מאחור. כיאה למוצאו, מנוע הבנזין מגיע ל-11,000 סל”ד, אבל הנתון הזה מחוויר קלות מול המנועים החשמליים שמסתובבים בכ-50,000 סל”ד, כאשר ע”פ מרצדס מנועים דומים בשוק מסתובבים בכ-20,000 סל”ד בלבד.

Mercedes-AMG Project ONE
תא הנוסעים נראה מדהים. שימו לב למושבים שכמעט מוטמעים לחלוטין בשלדה

 

כמה. מרצדס לא פרסמה נתונים סופיים אבל מבטיחה מהירות מרבית גבוהה מ-350 קמ”ש, ולמרות שלא סיפקה נתון תאוצה ל-100 קמ”ש, היא מבטיחה תאוצה ל-200 קמ”ש בפחות מ-6 שניות. רק 275 יחידות ייוצרו (תניח את הארנק, כולן כבר נמכרו) במחיר מוערך של יותר מ-2 מיליון יורו ליחידה.

המכונית המרתקת הזו עדיין לא הוצגה במלואה, במרצדס משום מה עדיין לא חושפים את כל הפרטים. אנחנו מרגישים שרק התחלנו לגרד את קצה הקרחון שנקרא מרצדס פרויקט 1 ומתכוונים לרדת לעובי הקורה של מי שהיא ללא ספק אחת מהמכוניות המרשימות בכל הזמנים. צפו לעדכונים.

לא לדאוג, יש גם כנף אחורית גדולה...
Preview
Preview
מכונית שלא דומה לשום דבר אחר בסביבה
Preview
Preview
מרצדס פרויקט 1מרצדס פרויקט 1
בואו נתחיל לספור מנועים...
Preview
תא הנוסעים נראה מדהים. שימו לב למושבים שכמעט מוטמעים לחלוטין בשלדה
Preview
Preview
Preview
Weltpremiere Showcar Mercedes-AMG Project ONE: Mercedes-AMG bringt Formel 1-Technologie für die StraßeWeltpremiere Showcar Mercedes-AMG Project ONE: Mercedes-AMG bringt Formel 1-Technologie für die StraßePreview
Weltpremiere Showcar Mercedes-AMG Project ONE: Mercedes-AMG bringt Formel 1-Technologie für die StraßeWeltpremiere Showcar Mercedes-AMG Project ONE: Mercedes-AMG bringt Formel 1-Technologie für die StraßePreview
מרצדס פרויקט 1מרצדס פרויקט 1
טכנולוגיה שנלקחה ממכוניות הפורמולה 1 של החברה
Preview
Preview
Preview

project one מרצדס מרצדס 'פרויקט 1'
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד