אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו M5 החדשה נחשפה – הנה מה שצריך לדעת
ראשי » חדשות » ב.מ.וו M5 החדשה נחשפה – הנה מה שצריך לדעת
ב.מ.וו M5

ב.מ.וו M5 החדשה נחשפה – הנה מה שצריך לדעת

דור חדש לספורט-סלון של ב.מ.וו נחשף לפני תערוכת פרנקפורט

בן חסון 22/08/2017

אחרי כמעט שנה של דיווחים ברשת, תצפיות ברינג וטיזרים רשמיים של ב.מ.וו עצמה – ה-M5 החדשה נחשפה. הדור החדש (F90) הוא השישי בשושלת שהתחילה עם ב.מ.וו M5 המקורית בשנת 1984.

השינוי הדרמטי ביותר נוגע לדרך בה היא מעבירה את הכוח לאספלט – ב.מ.וו M5 החדשה מקבלת לראשונה מערכת הנעה כפולה מתוחכמת (M xDrive) שיודעת לחלק את הכוח בין הצירים קדימה-אחורה וימין-שמאל כסטנדרט. למערכת שלושה מצבים– הנעה כפולה ליום-יום והנעה כפולה במצב ‘ספורט’ בו המערכת מכוילת לקיצור זמנים במסלול – בשני המקרים הכוח עובר לגלגלים הקדמיים רק כשאחוריים מרימים ידיים. המצב השלישי הוא מצב של הנעה אחורית בלבד – מצב זה אמור לספק את חוויית הנהיגה הטהורה ביותר, לטענת ב.מ.וו ללא התערבות המערכות האלקטרוניות בכלל.

 


הדור החדש של M5 קל יותר מקודמו ב-15 ק”ג (שוקל 1,855 ק”ג), לא רע בהתחשב בכך שהמכונית החדשה גדולה יותר ומגיעה עם מערכת הנעה כפולה. כדי להשיל את הק”ג המהנדסים השתמשו בחומרים קלי משקל, כולל מכסה מנוע מאלומיניום וגג מסיבי פחמן. בלמים קרמיים (אופציה בתוספת תשלום) יחסכו 23 ק”ג נוספים ויציעו עמידות משופרת לעומס.

יחד עם שלדה קשיחה יותר ביחס לדור היוצא, בולמים אקטיביים (בעלי שלושה מצבים) ותהליך ארוך של כיול מתלים ע”י חטיבת M (בין היתר גם במסלול הנורבורגרינג, כמובן), בב.מ.וו מבטיחים כי זו ה-M5 הדינאמית מעולם. על האחיזה מופקדים צמיגים במידה 285/40R19 מאחור ו-275/40R19 מלפנים (חישוקי 20 אינץ’ כאופציה).

ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (15)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (15)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (14)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (14)Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (11)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (11)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (10)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (10)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (9)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (9)Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (6)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (6)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (5)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (5)Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (4)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (4)Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (2)ב.מ.וו M5 החדשה הוצגה (2)Preview

 

בגזרת המנוע השינויים פחות דרמטיים. בחזית שוכן אותו V8 כפול-מגדשים בנפח 4.4 ל’ של הדור היוצא, שלמרות שעבר טיפול מקיף – המגדשים הוחלפו, כמו גם המזרקים, נעשו צעדים להפחתת חיכוך החלקים במנוע, ישנה מערכת קירור חדשה ויעילה יותר ועוד – לא מציג שינוי גדול על הנייר. ההספק עומד על 600 כ”ס (5,600-6,700 סל”ד) והמומנט על 76.5 קג”מ (1,800-5,600 סל”ד) – נתונים דומים מאוד לגרסאות המאוחרות של הדור היוצא (קומפטישן ומהדורת 30 שנה ל-M5 – לשתיהן גם 600 כ”ס אך נתון מומנט נמוך במעט).

ב.מ.וו M5
על הנייר לא השתנה הרבה, מתחת למכסה המנוע השתנה המון

 

על העברת הכוח מופקדת תיבת אוטומטית עם שמונה יחסי העברה (DCT כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים לדור היוצא). תודות למערכת ההנעה הכפולה ה-M5 החדשה מסיימת את המיאוץ ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות – שיפור מהותי של שניה(!) ביחס לדור היוצא, ו-0.5 שניות ביחס למהדורות המאוחרות כמו הקומפטישן. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ”ש, כאשר מי שיבחר בחבילת M האופציונלית יוכל לראות 305 קמ”ש מרביים.

ב.מ.וו M5
M5 עם הנעה כפולה? כן, ונשמע שב.מ.וו עשו את זה כמו שצריך…

 

ב.מ.וו הודיעה כבר כעת כי תייצר מהדורה “ראשונה” ומיוחדת ב-400 עותקים. זו כוללת גימור שונה בתא הנוסעים, סבכה צבועה בשחור, מושבי M ייחודיים ועוד. ה-M5 החדשה תגיע לשווקים כבר בתחילת שנת 2018, והיא צפויה להגיע גם אלינו.

ב.מ.וו M5
זו המהדורה הראשונה. ייצור מוגבל של 400 יחידות – נבדלת במספר סממני עיצוב בלבד

ב.מ.וו ב.מ.וו M5
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד