אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: סקודה קודיאק
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: סקודה קודיאק
סקודה קודיאק

נהיגה ראשונה: סקודה קודיאק

הפנאי שטח הגדול הראשון של סקודה נחת בארץ - דבר אחד בטוח – עם ישראל לא נשאר אליו אדיש

דין אפפל 19/06/2017

סקודה קודיאק 1.4 ל’ ‘אמבישן’

בעד: מרווח פנימי, אבזור

נגד: בידוד רעשים, ביצועים בגרסת הבסיס

סיכום: למי שצריך שבעה מושבים


נתונים: 1,395 סמ”ק, 150 כ”ס בין 5,000 ל-6,000 סל”ד, 25.4 קג”מ בין 1,500 ל-3,500 סל”ד, 1,589 ק”ג, 9.5 ק”מ לליטר (במבחן)

נראה שאין יצרן שמכבד את עצמו שלא מציע לפחות אופציה אחת או יותר לרכב פנאי. גם סקודה מציעה כבר שנים את היטי הוותיק שלה (שהוחלף בסקודה קארוק) ועתה סקודה מרחיבה את היצע דגמי הפנאי שלה עם הקודיאק.

 

גרסאות, אבזור, מחירים

סקודה קודיאק מוצעת במגוון גרסאות אבזור ומנועים שמבטיחים שכל אחד יוכל למצוא את הגרסה שמתאימה בדיוק לצרכיו. מעבר לזה, ניתן לבחור לכל גרסה בין תצורת 5 או 7 מושבים כשאחרונה גוררת תוספת של 5,000 שקלים. אנחנו קיבלנו את גרסת הבסיס עם המנוע הקטן ורמת אבזור אמבישן, בגרסת 7 מקומות. כמו שאר הרכבים במשלוח הראשון ברמת האבזור הזו גם סקודה קודיאק שלנו הגיעה ללא בקרת שיוט אקטיבית (אז מקבלים 1,000 שקל הנחה במחיר) מה שמעמיד את מחירה של הקודיאק הנבחנת על 179,000 שקלים.

סקודה קודיאק

 

בתמורה לסכום הנ״ל מקבלים כמות אבזור מכובדת ללא הרגשה שחסכו עליך. בין היתר ניתן למנות מערכת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, חישוקי 17 אינץ׳ ואת מערכת המולטימדיה החדשה של קבוצת פולקסווגן, בעלת מסך 8 אינץ׳ והתממשקות לאפל-קארפליי ואנדרואיד-אוטו. באגף מערכות הבטיחות יש בין היתר את מערכת הסיוע בבלימת חירום, בקרת סטייה מהנתיב ומערכת איתור עייפות. גרסת הסטייל מוסיפה בין היתר טעינה אלחוטית לנייד, פתיחה חשמלית לתא המטען, מושב נהג חשמלי, מערכת לזיהוי שטח מת, פנסי חזית לד ועוד. מעליה האקסקלוסיב מוסיפה על כל זה גם גג שמש פנורמי, מצלמות חניה היקפיות, מושבי עור וחישוקי 19 אינץ׳.

כאמור אנחנו קיבלנו את המנוע הקטן, 1.4 ליטר טורבו, כשמעליו מוצעים 2 מנועי 2.0 ליטר בנזין או דיזל עם הספק של 180 ו-150 כ״ס בהתאמה.

 

מה השתנה?

סקודה קודיאק מהווה דגם חדש לחלוטין עבור היצרן הצ׳כי. סקודה קודיאק מציג את שפת העיצוב החדשה של סקודה עם הגריל המעודכן והפנסים הצרים שצמודים אליו מ-2 הצדדים, כאשר חדי העין יוכלו להבחין בהפרדה בין הנורות השונות בתוך הפנס בדומה לאוקטביה (שם התאורה בכל צד מופרדת ל-2 פנסים נפרדים). מהצד, הקודיאק נראה כמו סקודה הודות לקו המותנים המובלט שרץ לאורך כל הפרופיל מהפנסים הקדמיים ועד האחוריים, כאשר רק מאחור סקודה קודיאק נראה מעט אנמי.

סקודה קודיאק
בכל עצירה, בכל הזדמנות, התגודדו אנשים שאלו והתעניינו.

 

הצוות שלנו באובר-דרייב לא החסיר פעימה מהעיצוב הכללי, גם אם לחזית עיצוב אגרסיבי וכוחני יחסית, ובסך-הכול בעינינו מדובר בעיצוב נעים לעין לכל היותר. מנגד שאר הציבור דווקא התלהב מאוד ממנה. בין אם זה הגודל הפיזי, או הצבע האדום, בכל מקום שבו עצרנו זכינו למבול של שאלות ועניין הן מגברים והן מנשים כאחד. כך שלפחות לפי ההתלהבות שיש ממנה ברחוב לא ממש מפתיע שכל המשלוח הראשון כבר נמכר.

 

איך זה מרגיש?

כניסה לתא הנוסעים נותנת הרגשה ביתית מוכרת מצד אחד אבל גם משודרגת מנגד. הביתיות מגיעה מהעיצוב הפשוט ופונקציונלי שהתרגלנו לראות בסקודה (ושאר רכבי קבוצת פולקסווגן למיניהם), בין אם זה לוח השעונים המוכר והקריא ובין אם זה פקדי מערכת המיזוג. מנגד ישנה מערכת המולטימדיה החדשה שגדלה (ל-8 אינץ׳) וביחד אתה נגיעות של פלסטיק מעוצב שמעטרות את תא הנוסעים ונותנות תחושה שונה ומעט יוקרתית יותר משאר דגמי היצרן.

סקודה קודיאק

 

חלל תא-הנוסעים מרווח מאוד כשמקדימה לא חסרות אפשרויות כיוון למושבים ומאחור השורה האמצעית נעה על מסילה ומשענות הגב שלה מתכווננות כך שהנוסעים בה לא יתלוננו על אי-נוחות. המעבר לשורה השלישית נעשה דרך פתח מעט צפוף וגם אחרי הזזה של השורה האמצעית קדימה, הרווח בשורה שלישית לא אדיר ויתאים יותר לילדים. תא המטען מציע נפח עצום כשהשורה השלישית מקופלת (593 ליטר) ועדיין שימושי כשהיא בשימוש (233 ליטר).

חזרה למושב הנהג, תנוחת הנהיגה מוזרה בגלל גלגל הגה אופקי יחסית ואולי גם בגלל הגודל הפיזי. יציאה לרחובות העיר והקודיאק מרגיש מעט גמלוני ועצל, כאילו בלם היד החשמלי לא משוחרר לגמרי. בדיקה בדף הנתונים מראה נתון משקל עצמי של 1,589 ק״ג בגרסה שלנו, ויחד עם מצב נהיגה שמכוון לקומפורט ההרגשה שהקודיאק מעדיף נהיגה נינוחה ורגועה. למרות הספק של 150 כ״ס ושיא מומנט כבר ב-1,500 סל״ד, עושה רושם שהמנוע הזה קצת קטן על הקודיאק ואין את תחושת הזריזות שבדרך כלל מוכרת ממנועי ה-TSI של הקונצרן. לפחות נוחות הנסיעה בעיר הייתה ברובה טובה עם שיכוך מספק לרוב השברים ותחלואים שבדרך. גם בכביש המהיר הוא עדין מרגיש נוח ונעים, כשגם המושבים עצמם עוזרים, ושיוט ב-100 קמ״ש שם את המנוע על 2,000 סל״ד רגועים כשרק רעשים ממראות הצד ומעט מהגלגלים פוגעים בשקט ובנוחות הכלליים. אני מעביר את בורר מצבי הנהיגה לספורט וההבדל מורגש מיד. התיבה עוברת אוטומטית למצב S ודוושת הגז מתחדדת וגם ההגה מקבל יותר משקל. זה האחרון לא באמת מספק פידבק על הנעשה למטה אבל הוא מספיק מדויק ופרוגרסיבי גם כשקצב הנהיגה עולה. זה לא שהסקודה קודיאק נועד לנהיגה ספורטיבית, אבל הוא מציע שפע אחיזת כביש כשאם מגזימים החזית תדחוף קלות החוצה.

סקודה קודיאק

 

שורה תחתונה

אחרי מאות ק”מ נותרנו עם הרגשה שלא משנה מה הרושם שלנו, סקודה קודיאק מעורר כמות התעניינות עצומה בכל עצירה, גם זו הקצרה ביותר. אבל למי שבכל זאת חשוב לשמוע, נספר שמדובר ברכב משפחתי מוצלח למי שצריך 7 מקומות (וגם אם לא…). כן היינו שמחים לבידוד רעשים משופר, וכן היינו שוקלים את האופציה של אחד המנועים הגדולים יותר. אבל, בין אם תחליף למיניוואן ובין אם כרכב פנאי עדכני, הקודיאק מציע מרווח פנימי נדיב, נוחות טובה ושפע אבזור כבר מגרסת הבסיס. כך שמדובר ברכב ידידותי מאוד למשפחה הגדולה וכניסה מרשימה לסגמנט.

 

*עזר בהכנת הכתבה – גל מילמן (האצבע שאתם רואים בתמונה בתחנת הדלק – שלו)

סקודה קודיאק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד