אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרארי 488 GTO – עומדת להצטרף לשושלת מפוארת
ראשי » חדשות » פרארי 488 GTO – עומדת להצטרף לשושלת מפוארת
פרארי 488

פרארי 488 GTO – עומדת להצטרף לשושלת מפוארת

פרארי עומדים להציג גרסת GTO ל-488 וזה יכניס אותה לרשימה מאוד מכובדת

אריאל אלסיבוני 28/04/2017

אתה בטוח אוהב את פרארי 488. אבל, אתה בטח זוכר את ה-458 ספציאלה, הגרסה הנחשקת ביותר, של הדור הקודם של מכונית הספורט הייעודית של פרארי. כבר שנתיים שפרארי מוכרים את פרארי 488 GTB והעולם כולו מחכה לגרסה הקיצונית שלה, העולם מחכה, ליורשת של הספציאלה.

אז פרארי לא ייתנו לעולם לחכות יותר מדי והם יציגו יורשת לספציאלה אבל זו תקרא ככל הנראה, 488 GTO. ה-GTO החדשה תקבל מנוע משודרג עם כ-700 כ”ס, משקל מופחת ומתלים ובלמים משודרגים. אבל נחזור ברשותך לשם הזה, שהיה בשימוש פעמים ספורות בלבד אצל פרארי והוא יכניס (בשנה הבאה ככל הנראה) את ה-488 לרשימת מכוניות מיוחדות מאוד.

פרארי 488

 


הראשונה: פרארי 250 GTO

המכונית הנחשבת ביותר ובטוח היקרה ביותר, ברשימה הזו. כיכבה במשך שנים ארוכות ברשימת המכוניות היקרות ביותר בעולם ועם מחירים שנמדדים בעשרות מליוני דולרים היום, אפשר להבין למה. הסיבה היא שזו באמת פרארי שיוצרה כהומולוגציה, למירוצי ה-GT בקטגוריה 3 של השנים ההן. רק 39 מכוניות יוצרו למרות שחוקי ההומולוגציה דרשו 100, אנזו פרארי “עבד” על הנציגים של FIA וגרם להם לחשוב שיש באמת 100 מכוניות (אבל זה כבר סיפור אחר…). ה-GTO מקורית, הראשונה, נצחה את אליפות העולם למכוניות GT בשנים 1962-1964 ונחשבת לאחד הדגמים הנחשקים של פרארי ובכלל.

פרארי 488

 

 

השניה: פרארי 288 GTO

גם המכונית הזו היא מכונית הומולוגציה אמיתית וגם כאן השימוש בשם הזה – גרנד טוריסמו הומולוגטו – ראוי ומתאים. פרארי התחילו לבנות את ה-288  במטרה להתחרות בקבוצה B, שחייבה ייצור של 200 מכוניות להומולגציה. קבוצה B מתה לפני ה-288 הזו הספיקה להתחרות ופרארי מכרו אותה רק כמכונית כביש בסופו של דבר. כמו כל מכונית של פרארי שנבנתה עם עולם המירוצים בראש, היא נחשבת ונחשקת (ואהובה האישית שלי ברשימה הזו) כשבסופו של דבר פרארי ייצרו 272 יחידות של המכונית הזו. האחרונה שיוצרה, ניתנה כמתנה אישית על ידי אנזו פרארי לניקי לאודה. גרסת האבולוציונה של ה-288 (יוצרו 5 יחידות) עם המנוע המשופר והעזרים האווירודינמיים הרבים, מראה באופן ברור את הקשר בין ה-288 ל-F40 שתגיע אחריה.

פרארי 488

 

 

השלישית: פרארי 599 GTO

GTO אחרת, כזו של העידן החדש. זוהי לא מכונית הומולוגציה והיא לא נבנתה בשביל לעמוד בדרישות של סדרת מירוצים כזו או אחרת. אבל למרות כל אלו זו מכונית מרשימה למדי. בזמנו פרארי טענו שזו מכונית הכביש המהירה ביותר שלהם והצהירו שהיא מקיפה את מסלול פיוראנו (מסלול הניסוי הביתי של החברה), מהר יותר מהפרארי אנזו, בשנייה שלמה. עם יכולת כזו ועם 670 כ”ס ומהירות מירבית של למעלה מ-335 קמ”ש היא מכונית ראויה, אבל ספק אם תזכה לתהילה ששמורה לשתי הראשונות שמופיעות ברשימה הזו.

 

פרארי 488

288 488 599 GTO פרארי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

תגובה אחת

  1. ברוך זאבי התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 30/04/2017 בשעה 06:10

    ללא ספק ה250
    מוכן להכין לה כבר מקום בחנייה

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד